//Plugins sense CDN ?>
La marca alemanya Lidl té el llum verd per instal·lar-se, previ enderrocament, a la parcel·la on hi havia l'històrica Suministros Homs per edificar la seva segons superfície a la Conca d'Òdena. Una instal·lació que no precisa de cap tràmit urbanístic i que arriba mesos després d'una requalificació que va ser força contestada per part del comerç de la zona, la de la Vives Vidal. Igualada Comerç veu evident que hi ha una saturació de grans superfícies.
La instal·lació d'una nova superfície comercial a Igualada d'alimentació, Lidl, torna a posar el comerç de la Conca en estat d'alerta. Les associacions ja van mostrar la seva preocupació fa mesos per "la saturació" quan fa uns mesos s'anunciava la requalificació del vell edifici de la Vives Vidal per a l'arribada de BonPreu Esclat. Ara, la presidenta d'Igualada Comerç, Laura Llucià, afirma que "la qüestió de BonPreu Esclat no ens va agradar, ja que es va fer mitjançant una modificació urbanística. Ara no és el cas, però és evident que l'oferta de supers a Igualada ara mateix és excessiva".
Llucià considera que "en comptes de tants súpers, seria interessant tenir una oferta més diversificada, sobretot en l'àmbit de l'oci dins de la ciutat d'Igualada per retenir els joves i els adolescents. Ens agrada que qualsevol marca faci una aposta per Igualada, però desitjaríem sobretot que aportés quelcom diferencial".
I en concret, sobre l'arribada de les grans superfícies d'alimentació, afegeix que "ens agradaria també que si s'instal•len a Igualada o comarca, donin un espai definit al producte de proximitat. Que donin a conèixer les varietats de la comarca en els seus estands i que s'obrin a parlar i col•laborar amb les associacions del territori".
Pel que fa a l'oferta d'oci, Laura Llucià recorda que "hi havia el Kursal dins la ciutat i ara hi ha el cinema de l'Ateneu. És un punt de partida del que ens faria falta. Tan de bo hi hagués un projecte d'oci pel centre d'Igualada, una bolera, per exemple. Caldria que hi hagués facilitats per recalar al cor d'Igualada. No ens negaríem a l'arribada d'una gran marca dins la ciutat, perquè donaria vida i més impuls a l'activitat al centre".