TORNAR
PUBLICITAT

Igualada, un destí Erasmus

Joves de Turquia i Mèxic estan cursant una part dels seus estudis a Igualada

societat
Divendres, 4 febrer 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Tot i que queden lluny les èpoques on l'escola d'infermeria i la Teneria omplien de joves estudiants la ciutat, Igualada segueix sent avui un destí per estudiants de diferents països de dins i fora de la Unió Europa que arriben a la capital de l'Anoia per fer classes o pràctiques a l'escola d'enginyeria d'Igualada. Actualment hi ha 5 estudiants turcs i 7 mexicans que expliquen la seva experiència a la capital de l'Anoia.

3 dels 5 turcs que són a Igualada

Un grup d'estudiants Mexicans a la planta Pilot de la Teneria

'No ens esperàvem arribar a una ciutat tan tranquil·la, però la veritat és que s'agraeix'- explica Francisco Javier Padilla, un dels estudiants mexicans que va arribar a Igualada el passat 29 de gener i que s'estarà a Ia ciutat tot un mes. Ell i 6 estudiants més entre els quals hi ha una noia, s'estaran fent les pràctiques del màster que van començar a CIATEC (Mèxic), a l'Escola d'Enginyeria d'Igualada.

Per altra banda l'escola també ha acollit durant aquest darrer semestre cinc estudiants Turcs de la Universitat d'Istanbul, aquests han vingut amb el programa Erasmus, són més joves que els Mexicans i valoren l'ambient i la gent de la ciutat.

Els igualadins, una acollida amigable?

'A Igualada la gent és amable però no amigable' – afirma Israel Alcalá que, decebut, explica que la gent és tancada i que no han aconseguit fer amics fora del cercle universitari. Però no totes les opinions coincideixen, Ali Can, que porta la iniciativa del grup de 5 turcs que fa 6 mesos que són a Igualada, explica que ha fet molts amics: 'Sobretot sortint de festa i anant a bars', Ali Can i els seus companys estan encantats amb l'estança a la ciutat i esperen tornar a Catalunya malgrat que ara, després de mig any, enyora Turquia i té ganes de tornar i veure els seus.

Adaptació

El grup de turcs només ha après a dir: 'hola què tal' o 'bon dia' en català. L'escola d'Enginyeria ofereix classes amb anglès per a ells i per a la resta d'estudiants que vulguin. Tots ells es comuniquen amb aquesta llengua en la seva vida quotidiana i no han après ni català ni castellà en aquests 6 mesos que han estat aquí. Tot i així, això no els ha estat un impediment per relacionar-se.

Per la seva banda, els mexicans no fan classes, per tant no viuen el conflicte de la llengua, la seva comunicació sempre és en castellà i no creuen que amb un mes pugiun aprendre la llengua pròpia.

Tots, però, coneixen la cultura i les tradicions nadalenques. Deniz, un dels estudiants turcs recorda que a l'escola van fer cagar el tió i Caner va viure, encantat, la Festa dels Reis.

Aprofitar els caps de setmana

El grup de mexicans ja s'ha escapat uns quants caps de setmana a Barcelona de la que diuen: 'És una ciutat preciosa, plena d'una arquitectura meravellosa i de gustos especials'. D'Igualada en ressalten la tranquil·litat i Francisco Javier Padilla en subratlla l'edifici de l'Asil: 'Anava caminant i me'l vaig trobar per sorpresa, em vaig quedar bocabadat'.

Per la seva banda, el grup de Turcs ha fet viatges per tot l'Estat Espanyol. Durant la seva estada a Igualada han visitat Madrid, Pamplona, Salamanca, Sant Sebastià... De les seves excurcions més properes, en destaquen la visita a Montserrat.


1 Comentaris

P

Paulina

Jordán

4 de febrer 2011.07:10h

Respondre

Esta noticia es solo una pequeña muestra del enorme potencial de Igualada de cara a convertirse en un destino para estudiantes y empresarios de diferentes lugares de Latinoamerica. No solo estudios... Llegir més sino también articulaciones económicas podrían ser un aliado de cara a la promoción de una Comarca que tiene mucho que ofrecer y no termina de despegar ...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.