//Plugins sense CDN ?>
La xarxa és fruit d’un acord entre Junts per Igualada i Igualada Som-hi i comptarà amb 12 punts de càrrega repartits per la ciutat
El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Miquel Vives, juntament amb regidor d’Igualada Som-hi (PSC - Igualada Oberta) Quim Roca, han presentat el projecte de licitació de la primera xarxa municipal de carregadors per vehicles elèctrics d’Igualada. Aquest projecte és fruit de un acord del grup municipal de Junts per Igualada amb el grup socialista per l’aprovació dels pressupostos.
Miquel Vives ha explicat que la xarxa que es licitarà ha estat dissenyada per complir 3 objectius: mediambiental, cobertura a tots els barris i competitivitat de la ciutat.
En primer lloc aquesta nova xarxa contribuirà a l'objectiu mediambiental europeu de reducció d'emissions de CO2 per a l'any 2030 alhora que fomentarà l'ús de vehicles elèctrics, aportant la infraestructura necessària, tal i com demana la Comissió Europea i el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de la ciutat.
La cobertura d’aquesta xarxa donarà servei a tota la ciutat sumant 12 punts de carrega als que ja existeixen a la ciutat. Aquests punts de càrrega donaran servei a 24 cotxes alhora. Dos d’aquests punts seran ràpids i 10 semiràpids permetent la càrrega total del vehicle en un temps aproximat d’entre 1 h a 2.30 h. La xarxa estendrà la cobertura a tots els barris dotant a la ciutat d’una infraestructura essencial per garantir la mobilitat elèctrica a llarg termini.
Finalment, i com a tercer objectiu, aquests punts s’ubicaran en zones d’atracció amb activitat comercial i de serveis per tal que tinguin efectes positius en el comerç de la ciutat com per exemple a l’entorn del mercat municipal de La Masuca.
Vives s’ha mostrat “satisfet d’aquest projecte que permetrà un salt qualitatiu en l’ús del vehicle elèctric a la ciutat amb un increment notable de punts on poder carregar aquests vehicles que permeten una mobilitat sostenible a la ciutat ara de forma més eficient i amable facilitant que més vehicles puguin carregar-se a en diferents espais públics de la ciutat”. A banda, ha detallat Vives, el projecte “segueix el model del nostre govern de donar i garantir serveis als ciutadans però sense que n’hagin d’assumir el cost, en aquest cas la licitació fa que el servei el doni una empresa privada, amb el control de l’Ajuntament, i la empresa haurà de pagar un cost fix anual i un de variable segons les vendes”.
De la seva banda, el regidor, Quim Roca, ha remarcat que “aquest projecte ha estat una demanda del grup municipal d’Igualada Som-hi per condicionar el pressupost amb tres objectius clars: primer per dotar Igualada d’una infraestructura que fins ara la ciutat no tenia, en segon lloc per facilitar i incentivar la transició cap a la mobilitat sostenible, sumant-hi igualadins i igualadines que potser fins ara encara no s’ho havien plantejat i, en tercer lloc, per aconseguir una Igualada lliure d’emissions i amb molta menys contaminació”. Roca ha volgut destacar que una de les prioritats per poder tirar endavant aquest projecte ha estat “que els punts de càrrega estiguin distribuïts de manera equitativa i que garanteixin l’accés a tots els veïns i veïnes per igual”.
Els potencials usuaris d’aquest servei són els vehicles 100% elèctrics. Els vehicles elèctrics amb autonomia, els vehicles elèctrics híbrids endollables, les motocicletes i ciclomotors elèctrics, les bicicletes elèctriques de pedaleig assistit i la bicicleta elèctrica “ràpida”.