//Plugins sense CDN ?>
En la primera fase de 'Tu ets el millor exemple' es va fer especial èmfasi en la neteja, la brossa, la bona utilització dels contenidors o la cura dels gossos i les
seves defecacions a la via pública. Ara, es focalitza a l'oci nocturn i el trànsit
L'Ajuntament d'Igualada inicia aquest primer trimestre de 2015 una segona fase en la seva campanya de foment d'actituds cíviques entre la ciutadania que duu per títol 'Tu ets el millor exemple'. En aquesta segona fase es vol incidir especialment en l'oci nocturn, en el respecte a l'entorn i en les normes bàsiques
de trànsit, tant pel que fa als vianants i als conductors, com als ciclistes. Segons explica el tinent d'alcalde d'Entorn de l'Ajuntament, Josep Miserachs, l'objectiu continua sent "recordar a la ciutadania alguns aspectes fonamentals de les nostres ordenances de civisme que massa sovint no es respecten i que generen molèsties o malestar a altres ciutadans". Miserachs afegeix que "seguim la mateixa línia positiva de convertir el ciutadà en protagonista, fent-lo conscienciar que pot ser un col·laborador responsable en el manteniment de la ciutat".
La campanya, que manté la imatge simpàtica i propera de la primera fase, ha estat novament elaborada per la dissenyadora Mireia Sala, de l'estudi igualadí Evvo. Pel que fa a l'oci nocturn, la iniciativa posa l'accent en aspectes que Miserachs defineix com a "malauradament massa habituals" com són els orins al carrer o el poc respecte al descans dels veïns a causa del soroll, tant el que es produeix a l'exterior de bars i discoteques, com el que pot produir la música d'una festa en un local o un pis particulars. Els missatges que acompanyen els cartells són "El carrer no és un lavabo, no l’embrutis" i "No siguis brètol, respecta el descans dels veïns".
L'altre eix principal d'acció fa referència al trànsit i a la convivència de conductors, motoristes, ciclistes i vianants. Els missatges diuen "Motociclista, controla el soroll de la teva moto", "Conductor, respecta els vianants", Vianant, respecta els conductors, utilitza els passos de vianants" i "Ciclista, respecta els vianants, fes ús del carril".
Jordi
6 de febrer 2015.15:12h
Algú ha avaluat mai l’impacte de les campanyes de publicitat institucional amb indicadors quantitatius o qualitatius? De veritat que aquestes són prioritats d’aquesta ciutat? No són... Llegir més pràctiques antigues amb un cost d’oportunitat lamentable?