TORNAR

Igualada Som-hi proposa l'Ateneu com a "sisena escola pública" i demana al govern que actuï

Plantejaran una moció en el proper ple i reivindiquen que ”així es guanya una escola pública al centre de la ciutat”

societat
Dimarts, 23 juliol 2019. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Fa poques setmanes la Generalitat emetia un decret que permetia a escoles de la xarxa concertada el pas a la pública. La coalició progressista demana que s'apliqui a Igualada. 

PUBLICITAT

Cuadras, en un acte electoralEn un comunicat, el grup municipal d'Igualada Som-hi demana al govern d'Igualada "encetar els tràmits necessaris perquè la ciutat tingui una sisena escola pública i una quarta escola bressol també pública". Afegeixen que això és "una oportunitat que la ciutat ha d'aprofitar" i fa aquesta proposta pensant en "l'Escola de l'Ateneu, que té escola de primària i escola bressol amb una capacitat total que podria superar els 240 alumnes. Durant la campanya electoral, la mateixa entitat, va explicar a tots els partits polítics que podria estudiar la possibilitat d'acollir-se a aquest decret".

Els progressistes, coalició amb PSC, Igualada Oberta i Comuns, afirmen que "les nostres propostes eren que la ciutat tingui una quarta escola bressol pública i que hi hagi un major equilibri entre l'escola pública i l'escola concertada a la ciutat, ja que en aquests moments hi ha cinc escoles públiques i nou de concertades". El regidor portaveu de la formació, Jordi Cuadras, recorda que "actualment, l'escola pública es troba en minoria a Igualada i amb absència d'un centre públic de 0 a 12 anys al centre de la ciutat, el que suposa que no totes les famílies que demanen portar els seus fills a una escola pública en primera opció puguin fer-ho i també provoca que moltes tinguin un centre públic lluny de casa".

El grup plantejarà un acord de tots els grups municipals perquè la ciutat doni recolzament a la creació de la sisena escola pública i la quarta escola bressol. El grup format per PSC, Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta proposarà votar una moció conjunta al ple de l'Ajuntament de dimarts que ve. La regidora d'Igualada Som-hi Montse Montaña explica que "plantegem aquesta moció perquè la ciutat pugui tenir una posició unànime davant aquest assumpte i per afavorir la creació d'aquesta oferta d'educació pública dels 0 als 12 anys al centre de la ciutat".

Finalment, afegeixen que "volem que aquesta possible nova escola bressol i escola de primària públiques serveixin per a fer un repartiment equitatiu d'alumnes a la ciutat i lluitar contra la segregació. Cal garantir una igualtat de condicions i una capacitat idònea de tots els centres de la ciutat. Tenir una nova escola pública amb escola bressol inclosa, és un pas que va en aquesta dirección i per això demanem al govern que iniciï els treballs necessaris perquè sigui una realitat".

 

 


11 Comentaris

m

marraski

igualada

29 de juliol 2019.18:26h

Respondre

El problema es el de sempre, l’escola pública, laica, popular... ens la creiem o se la creuen segons qui i segons quan, ho es el mateix tenir els fills a segons quines escoles públiques i el... Llegir més tipus d’alumnat que hi va???
Ja fa temps que es descobreixen trampes per entrar els fills a segons quines escoles públiques perquè?

A

Amadeu

Igualada

27 de juliol 2019.00:13h

Respondre

Una cosa está clara, això salva l’escola i els ”seus treballadors” no el problema de la ciutat.
No és una escola ”d’obrers” precisament. Els alumnes que hi van són fills de gent que... Llegir més fins ara paga a un import elevat per asistir a aquesta escola i que ara si al ser pública el import es reduirà a un import molt però que molt diferent esta clar que no marxaràn.
Això vol que als ”rics” els hi sortirà gratis.

Llavors, si es converteix en pública i la paguem entre tots, no seria més just per a tots els Igualadins que fins ara no es podíem permetre aquests imports mensuals que es fes net i que els alumnes entressin per sorteig? Si no es així torno a dir que serà una escola pública per els ”rics” que els hi sortirà gratis.
No hi han més plaçes deles que hi han i els que hi són no marxaran. I els pròxims any els que ja tenen germans a dintre tindran preferència......

P

Pep

Anoia

24 de juliol 2019.11:44h

Respondre

El decret llei dóna cobertura al canvi de titularitat de les escoles concertades que ho demanin. Per tant, queda clar a qui correspon demanar el canvi de titularitat, i evidentment no és al senyor... Llegir més Cuadras.

B

Bernat Roca Pascual

Igualada

24 de juliol 2019.11:29h

Respondre

Personalment crec que l’Ateneu no és la millor opció de fer una nova pública. És una escola de petites dimensions, i per tant no solucionaria el dèficit d’escola pública al centre... Llegir més d’Igualada. Ben al contrari, podria generar molta frustració ja que molta gent quedaria fora d’aquestes plaçes tan preuades ja que fins ara és una de les escoles senyeres de la ciutat. Entenc que per l’escola pública pot ser un bon botí de guerra, però em sap greu veure una entitat tan centenària i que forma part de la història sentimental de la ciutat posada a subhasta com una vella glòria que ha mort d’èxit. A més a més, simplement solucionaria un problema personal a un grup reduït de persones i a més a més suposaria un cop definitiu a una entitat que ja ha perdut el seu Teatre, la seva biblioteca... Penso que ningú és culpable de la situació de l’Ateneu ja que és un problema general el de les entitats d’aquest estil, creades en els anys daurats de la industrialització a Catalunya. Però aquest és un altre debat.

M

Mireia Claret

Igualada

25 de juliol 2019.08:34h

Bon dia Bernat, perdona pero discrepo de que siguem una vella gloria que ha mort d`exit, si hem fet 155 anys d’ història i som una Entitat culturalment i social activa , es justament perque ens... Llegir més hem sapigut adecuar-nos als temps , i ara volem tenir les regnes per assegurar que podrem tenir una Escola de qualitat, oberta , plural, innovadora i publica que continuara format els igualadins del dema . Morir de gloria seria per mi ser incapaços de buscar solucions a un entorn cambiant i no fer res , cosa que ens podria comportar acabar tancant l´Escola/ o Entitat un dia o un altre ( pero aixo seria un altre debat )

i

ita

igualada

25 de juliol 2019.12:13h

home bernat
si hi ha un decret i l’entitat te interes jo no el veig el problema o es que ara resulta que hauria de ser l’edifici que algu altre decideixi?i si una escola gran petita o... Llegir més mitjana s’hi vol acollir i te els requisits dic jo que haurien de poder fer-ho.
d’escoles senyeres a la ciutat n’hi ha unes quantes... i segons a qui preguntis sortirien noms ben diferents per tant no em sembla un argument.
potser l’escola publica ha de poder trobar solucions i donar un bon servei sense haver de buscar sortida o culpabilitzar via concertades....pero aquest es un altre tema.

J

JOSEPM

IGD

25 de juliol 2019.21:25h

Bernat, certament cal oferta pública al centre d’Igualada per què hores d’ara és nula. Ara be, tenint en compte la població que hi resideix una línea és suficient, llevat vulguis tancar els... Llegir més centres concertats que hi operen des de fa anys. És un tema numèric.
Per què l’Ateneu? Potser per que cal fer una oferta de qualitat i avui l’Ateneu és un centre innovador i d’èxit, ple per cert. Assumir Ateneu és integrar una Escola amb un claustre motivat i innovador i amb una AMPA vinculada i molt implicada. La combinació dels dos factors són els que garanteixen una Escola Pública de qualitat.
I el tema ”sentimental”? Home, la funció que va fer l’Escola Ateneu (i altres com Mowgli) a final de la dictadura ja ha conclòs, a Catalunya avui el sistema públic educatiu català és a l’abast de tothom. Per tant, si la funció dels Ateneus és arrivar on no arriva la funció pública, potser no és agoserat dir que cal mirar altres metes. Potser integració, potser formació professional per incorporació laboral, etc. Segur que l’Ateneu agrairia que persones com tu l’assessoresin per obrir nous camins, si més no participar en el debat previ.

E

Eduard Ruiz

Igualada

24 de juliol 2019.09:47h

Respondre

Fa uns 3 mesos, en aquets diari digital es comentava la noticia de que la ILP, Iniciativa Legislativa Popular que la Generalitat no la va voler discutir al Parlament en 2016: ”reivindica... Llegir més que l’escola catalana ha de ser laica, popular, democràtica, inclusiva, coeducadora, en català, pública i gratuïta de bressol a universitat. Perquè això sigui possible, la xarxa pública ha de ser única “

SISTEMA EDUCATIU EQUITATIU ... I D’IGUALTAT D’OPORTUNITATS, JA DES DE LA INFANTESA.

Els anys 70 vaig conèixer una família sueca (un economista i una infermera amb 2 fills) que em comentaven que, en Suècia, els nens anaven el 99,9 % a l’escola pública. Es penjaven la motxilla a l’esquena i anaven caminant a l’escola del barri (quants nens en casa nostre encara han de pujar a un bus durant hores diàries ??).

Llavors governava en molts països nòrdics, des de feia anys, la SOCIALDEMOCRÀCIA, MODEL DE SOCIETATS EQUITATIVES I SOLIDÀRIES.

R

Raphanus brassica

Igualada

23 de juliol 2019.20:30h

Respondre

El comunicat porta a confusió perquè en lloc es menciona que el patronat de l’Ateneu fa setmanes que hi està treballant amb discreció. Tinc la impressió que comença a haver-hi un excés de... Llegir més protagonisme de recolzar-ho tot, però amb la meva foto al davant (com quan es van als actes populars i el protagonista deixa de ser la gent per passar a ser el ”jo hi sóc”). Trobo a faltar el mateix entusiasme per explicar quin és el pla de treball al Consell Comarcal per als propers 4 anys.

B

Berto

23 de juliol 2019.16:05h

Respondre

Pobre Castells realment el alcalde a la sombra es Jordi Cuadras.
Ell marca la agenda.....
Un ” penca”, el Castells cobra...
VERGONYA....

A

Antoni

Igualada

25 de juliol 2019.21:10h

El Cuadras també cobra

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.