//Plugins sense CDN ?>
En el marc del Pla Local de Prevenció de Residus, el consistori impulsa una campanya als centres escolars. Un projecte que converteix els alumnes dels centres participants en els veritables protagonistes, conjuntament amb els seus educadors del temps de migdia.
La capital de l'Anoia engega una activitat per als menjadors escolars de anomenada 'Què no ens mengem?'. La iniciativa arrenca aquests dies, coincidint amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, del 17 al 25 de novembre. El projecte es complementa amb un altre lema, 'Ens ho mengem tot', per conscienciar sobre el malbaratament alimentari als menjadors escolars i per sensibilitzar els alumnes i les seves famílies sobre l'aprofitament i els bons hàbits alimentaris. La passada setmana es va presentar el projecte als centres educatius, que ara tenen fins el 31 de desembre per comunicar la seva adhesió.
Fa un any, l'Ajuntament va aprovar el Pla Local de Prevenció de Residus Municipals, que definexi el model de prevenció i gestió de residus de la ciutat i establint els objectius fins el 2020, programant les actuacions i els instruments necessaris per a l'assoliment dels mateixos: les fites establertes són la reducció del 10% del pes total dels residus generats, passant de les 21.269 tones de l'any 2010 a 19.142 tones l'any 2020.
El fet és que bona part dels residus urbans són de fracció orgànica i molts d'ells provenen del malbaratament alimentari. Per tal d'avaluar i reduir el malbaratament alimentari a les escoles, es treballarà a través dels aliments protagonistes, que són triats a partir del menú programat estàndar del menjador escolar i poden ser, per exemple, mongeta tendra, pollastre o arròs amb tomàquet, entre molts altres. A partir d'aquí, es treballa en diferents fases, com ara de quin aliment es parla, d'on prové, quant producte es llença i quin cost té, quant esmalbarata en conjunt i com s'evita el malbaratament.
El consistori ofereix assessorament, material de suport pedagògic i tècnic, guia metodològica amb propostes d'activitats, dinàmiques, estratègies, recursos complementaris i addicionals per treballar-ho a l'aula, sessions de formació per als educadors, informació sobre el marc conceptual del malbaratament alimentari a Catalunya, dades de tots els centres que participen en el projecte, tractament de les dades per conèixer la petjada ecològica de l'aliment malbaratat i material comunicatiu vinculat al projecte.
Les direccions i els mestres dels centres participants seran informats i coneixeran el projecte per tal d'animar i de
poder fer un aprofitament transversal a les diferents àrees curriculars.