TORNAR

L'igualadí fra Salvador Batet rebrà l'ordenació a l'Abadia de Poblet

El jove anoienc porta més d’una dècada al monestir cistercenc

societat
Dimarts, 2 agost 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Dos anys i mig després de ser ordenat com a diaca, l'igualadí fra Salvador Batet -monjo de Poblet- serà ordenat com a prevere. La cerimònia tindrà lloc a l'Abadia de Poblet, on va entrar ja fa tretze anys com a novici. 

El dissabte dia 6 d'agost, festa de la Transfiguració del Senyor, l'arquebisbe de Tarragona doctor Jaume Pujol i Balcells ordenarà de prevere un monjo de Poblet, fra Salvador Batet i Candela. Fra Salvador va néixer el 20 d'agost de 1982. Va ser alumne del col·legi Monalco. Va ser batejat i va rebre la primera comunió i la confirmació a la parròquia de la Sagrada Família d'Igualada, on durant molts anys ha estat col·laborador, servint l'altar sempre al costat de Mossèn Jaume Serra.

L'igualadí, amb els seus hàbits, en una foto a l'abadiaVa entrar al monestir cistercenc de Santa Maria de Poblet el 23 de febrer de 2003, el 20 d'agost del mateix any va vestir l'hàbit de novici, i el 20 d'agost de l'any següent va fer la professió temporal, i la solemne el 20 d'agost de 2008. Va ser ordenat de diaca el dia 21 d'abril de 2014 per l'arquebisbe d'Urgell Joan Enric Vives. Ha realitzat els estudis eclesiàstics a la Facultat de Teologia de Catalunya, des del mateix monestir i presencialment a la Facultat. En la seva etapa formativa també ha cursat un trienni de Formació Monàstica al Col·legi de Sant Bernat de Roma. Actualment és responsable del taller d'enquadernació de llibres del monestir i de l'economat.

El ritual d'ordenació posa de relleu la col·legialitat de tots els preveres amb el seu bisbe en el moment d'instituir el nou prevere. Tots, en efecte, imposen les mans a l'ordenand, i tots acompanyen el bisbe, l'envolten físicament, durant la llarga pregària d'ordenació en què s'invoca l'Esperit Sant. Això vol dir que és tota la comunitat que institueix el prevere i el dedica, d'alguna manera, a la missió de servir la litúrgia i la caritat en l'església. L'església, en el cas d'un monjo prevere, es concreta en el monestir i en la pròpia comunitat: en efecte, sant Benet entén el monestir com una petita església domèstica dins l'església local, i fra Salvador presidirà a partir d'ara la Litúrgia de les Hores —en realitat per a presidir la Litúrgia de les Hores no es requereix l'ordenació— i l'Eucaristia per a la seva comunitat de Poblet, i, com subratlla el mateix sant Benet en la seva Regla en parlar dels preveres, haurà de procurar molt més per la caritat i el servei dels seus germans en la més estricta fidelitat al projecte comunitari (cf. RB 62).


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.