//Plugins sense CDN ?>
El projecte de la bicicleta pública a Igualada s'ha desenvolupat en el marc de la Mancomunitat, tot i que la idea va començar a l'Ajuntament d'Igualada. Així i tot, els municipis que comptaran, a partir del setembre, amb bicicletes i estacions seran Vilanova, Santa Margarida de Montbui i la capital.
A banda de la iniciativa d'implantar la bicicleta pública, actualment hi ha força igualadins que escullen aquest mitjà de transport per moure's per la ciutat. De fet, les bicicletes presenten alguns punts a favor, com la reducció de la contaminació -tant dels gasos com acústica- o del trànsit circulatori. Pau Ricart utilitza la bicicleta com a mitjà prioritari perquè no disposa de carnet de conduir i perquè li agrada fer-ne ús, 'fins i tot la faig servir per fer rutes fora d'Igualada', assegura. Ricart explica que, tot i que Igualada hagi incrementat el nombre de carrils bici en els darrers temps, no els fa servir, ja que circula per les vies per on van els cotxes, i no per la vorera. Marina Iglesias també fa ús de la bicicleta, encara que no pot utilitzar-la sempre ja que amb els dos fills 'és complicat'. Iglesias es troba que si va per la vorera amb la bici els peatons es queixen i els cotxes no la toleren com a vianant i, per contra, si es col·loca a la via amb els cotxes, aquests tampoc respecten la seva circulació.
Pel que fa a la possibilitat de circular per carrils bicicleta, la regidora Conxa Castells declara que la ciutat està comunicada, amb vies d'aquest tipus, d'est a oest i de nord a sud, seguint la primera fase d'instal·lació dels esmentats carrils. En aquest sentit, explica que 'han augmentat molt els quilòmetres per fer amb bicicleta; així com la quantitat d'aparcaments'.
Iman Elmeua és una jove igualadina que es mou amb bicicleta des de ben petita. Ella explica que la fa servir perquè 'no contamina' i perquè va 'més ràpid amb bicicleta que amb moto'. Així mateix, Elmeua, de 15 anys, confessa que, anant amb bicicleta es pot ser tant peató com cotxe, i que això és un avantatge. Per la seva banda, Marta Riba, que viu a Vilanova del Camí, fa molts anys que va amb bicicleta, i hi continua anant des que té nens. Riba declara que és el seu mitjà priotari sempre que pot, ja que si no fa servir el cotxe. 'El transport públic no funciona perquè les comunicacions no són bones. Marta Riba considera que a Igualada es nota que 'hi ha una aposta per la bicicleta, però encara queda molta feina a fer. La vilanovina creu que 'la gent ha de perdre la por, que anar amb bicicleta és molt sa', i afegeix que 'si es veu més gent movent-se amb bicicleta segur que els Ajuntaments aplicarien més mesures per facilitar-ne l'ús als ciutadans'.
El bicing a 3 municipis de l'Anoia
Conxa Castells, regidora de Cooperació i Solidaritat del consistori, declara que 'es tracta d'un projecte que ha tirat endavant i que s'implantarà, si tot va bé, a partir del setembre'. De fet, amb la proposta de projecte es va rebre una subvenció important de l'Institut Català de l'Energia, capital que ha permès que la iniciativa tirés endavant.
El reglament per a l'aplicació de la bicicleta pública als principals municipis de la Conca d'Òdena està aprovat i, tal i com explica Castells, 'ara s'està a l'espera per fer el lloguer de les bicicletes i implantar les diverses estacions'. La instal·lació es durà a terme en dues fases i comptarà, aproximadament, amb unes 12 estacions en la primera fase, cinc de les quals seran a Igualada.
Així com a Barcelona, el nom de la bicicleta pública és 'Bicing' i a Girona, 'Girocleta', Castells avança que s'haurà de buscar un nom per al d'Igualada i els dos pobles, i que l'Ajuntament s'ha plantejat la idea d'obrir un concurs de noms.
JM Torras, revisa el teu argumentari, segons tu la gent que no te cotxe o no disposa de carnet de conduir no fa la compra.
Una mica pobre tot plegat.
Miquel,
Amb la bicicleta farem el que podrem, de totes maneres no hi puc anar carregat amb res, perquè la bicicleta no és per transportar i jo normalment, porto uns quants quilos a sobre, en... Llegir més càmera, objectius i la resta, els estudiants porten motxilles i els senyors i les senyores de casa quan van a fer la compra necessiten quelcom més que una bicicleta i de l’infinit no cal parlar-ne, ja ha tingut la seva bona dosi de polèmica i prefereixo deixar-ho aquí. En tot, accepto que no tot es absolutament bo o dolent i que hi han prioritats diferents, depenent de qui les tingui, que hi han coses que tot i no sent bones han estat fetes amb bona fe i d’altres amb molta hipocresia i així podríem passar hores discutint.
El problema que hi veig en tot plegat és que no es te gaire cura amb el diner públic, pot ser per això, per ser públic i que haurien de ser tots plegats molt més curosos en la seva administració i ací no faig cap distinció de cap partit. Jo només demano que quan es facin les coses, es facin com si els diners fossin de la seva butxaca i com fem els particulars – jo al menys – no estirant més el braç que la màniga, ni es facin coses pel simple fet de guanyar vots o de fer veure que s’és el que no s’és i que es facin pensades amb el cap i lo millor possible, sempre respectant molt els afectats – en be o en mal - per les mateixes i escoltant a tothom, no només als que interessa escoltar.
En quant al Parc fluvial de Vilanova en el qual hi passo moltes i agradables estones, sobre tot fent fotografies, que suposo que es per això que ho menciones, et faré un petit comentari i després extreu tu les pròpies conclusions.
En principi la profunditat del petit llac era de 3 metres en el lloc mes fondo, actualment hi han uns 2,20 m de fang i 0,80 m de aigua i la proporció s’està agreujant per moments a cada rierada, degut a que un il·luminat va fer posar comportes manuals que s’havien d’obrir quan hi hagués rierades, per deixar passar el fang, col·locades al bell mig de la resclosa i clar quan hi ha rierada qualsevol les obre. El dia que hi hagin diners s’haurà de derruir la resclosa, entrar amb maquines a extreure el fang i després construir-la de nou amb comportes automàtiques elèctriques, tot per culpa del esmentat il·luminat. Entens el que vull dir amb que les coses s’han de fer ben fetes i pensades amb el cap? Encara que jo i molta gent en gaudim, el cas és que està mal pensat i que si hauran d’emprar molts diners en fer-ho de nou, en aquest cas ben fet, quan pertoqui. I al il·luminat de torn, ves que li expliques, tot plegat es diner públic, no de la seva butxaca.
Cuidat.
Josep Maria,
sempre hi haurà coses més urgents a fer. Sempre.
Els governants van ser coherents amb els seus idearis i van destinar una petita part de les inversions a iniciar una xarxa de carrils... Llegir més bici fent un pla. Van consultar les entitats i la gent que es mou en bici per Igualada abans de fer-lo. No veig tant greu el que s’ha fet. Potser tens raó en que el del polígon és una mica nyap. Però quan conectin el del Passeig amb el pont de l’infinit o amb el de l’Hospital, pot arribar a ser una molt bona infraestructura. D’aquesta infraestructura se’n pot treure molt profit: mira la de gent que es desplaça cada dia cap a la zona dels instituts i cap l’infinit. I molts són nois i noies que no tenen cap altre mitjà que la bicicleta. El transport públic que va a aquella zona és molt insuficient. I hi ha un excés de cotxes i molt poc aparcaments.
Jo entenc el que dius i que hi ha moltes coses urgents, però la inversió en infraestructures per les bicis no la veig gens dolenta per la ciutat. I a mesura es van fent més conexions, la gent més s’anima a fer-ne ús.
El de Jorba tinc entés que són uns diners que provenen de la construcció de l’autovia (l%)i han d’anar destinades a millorar el turisme. I ells han optat per potenciar el camí de Santiago. I cada cap de Setmana hi passa gent. Potser els hi anirà bé per potenciar el turisme. Potser o feien aixó o perdien aquests diners. No sé..... A Calaf han arreglat el campanar i a Cervera les muralles amb aquests diners. Ja veus lo necessaries que eren aquestes obres també, però les han fet en lloc d’arreglar voreres i rajoles. Potser no podien triar tant com tu dius. Potser és el sistema de subvencions el que està fallant.
Que tinguis tu també un bon dia
Per cert, a veure quin dia treus la pols a la bici i proves els carrils per arrivar a l’infinit. Veuras que es triga menys que en cotxe!
Ah, per cert, que et sembla el Parc Fluvial de Vilanova? Una bona o mala obra? No hi havien altres coses més urgents també?
per que els que porten cotxes a igualada no paren a cap pas de peatons? Es una especie superior a la resta?
Josep M, ”lo bueno si breve...”
Per què la majoria de ciclistes passen els semàfors en vermell ? Són una espècie superior a la resta ?
Ciclista,
El meu pare va fer ciclisme de competició i jo vaig anar uns quants anys amb bicicleta de carretera, encara conservo un seient de cuir de la firma anglesa Brooks (peça de museu) que... Llegir més havia pertanyut a en Mariano Cañardo, el Macari Domingo que era el que arrelava bicicletes a la rambla, li va vendre.
La meva primera bicicleta me la va fer en Rosendo que era un mecànic que estava a costat de la Pepeta de cal Pont i una de les meves grans aficions quan era petit era el ciclisme, des de Fausto Coppi, Ginno Bartali, Roger Riviere, Gaul, Bahamontes, Louison Bobet, Jacques Anquetil, Raymond Poulidor, Eddy Merckx, Federico Martín Bahamontes, Luis Ocaña o Bernard Hinault., etc, ..... i cada any seguia la volta a França amb deliri. A més de ser un dels espectadors del velòdrom d’Igualada quan es feia ciclisme de pista, en el qual vam tenir un campió d’Espanya de velocitat en Ramón Torra........
Els meus nets van tenir com a regal d’aniversari dues bicicletes.
I tu em parles a mi de ciclisme de bicicletes i de minories!
Jo no estic en contra dels ciclistes, ni del carrils bici i ho he repetit moltes vegades, si tu no escoltes, llegeixes només el que t’interessa, extreus les coses de context, doncs aquest és el teu problema.
Jo parlo de proporcionalitat de les inversions, de idoneïtat dels carrils bici i de que no es facin servir com una eina política per justificar un fals i cínic progressisme. La resta li poses tu.
Si vols discuteix si és mes necessari el carril bici del passeig o que arreglin i es urgent, les rajoles (trencades i relliscoses en mullat) al terra per on passa la gent que va a peu amb una proporció espatarrant (molt de més de mil a u) respecte a les bicicletes i diguem si es més necessària una cosa que l’altra.
També contesta’m si trobes els carrils bici als voltants de les industries del polígon una inversió coherent, etc. O els € 3.000.000 que s’ha gastat per fer-ne un fins a Santa Maria del Camí (quanta gent hi passa els dies de cada dia?) Espero que aquests no els hagi pagat el nostre Ajuntament, però pel cas és el mateix.
Hi han moltes coses que voldria que el meu Ajuntament fes per les coses que a mi m’agraden, però ha de primar l’interès general sobre el particular i les coses s’han de fer amb mesura, seny i coherència i la finalitat amb la que ho justifiquen ha de ser proporcional a la funció final, no perquè uns tinguin unes idees o altres.
Finalment si es fan, s’han de fer ben fets i mirar si el lloc es adequat per aquesta modalitat de transport, que és un hobby en la majoria dels casos, molt més que qualsevol necessitat i degut a la geografia del terreny, físicament només a l’abast d’alguns, com a necessitat no com a hobby.
Per tant ciclista, quan vulguis discutir amb arguments realistes, benvingut, sinó deixat de bajanades. Perquè veig que no perds gaire el temps en pensar o en llegir, simplement en criticar tirant la pedra amagat darrera un pseudònim i d’això ja saps el que en penso.
Que tinguis un bon dia.
gracies JM torres per estar sempre a favor de les minories, en aquest cas dels ciclistes.
T’agraim molt el respecte que ens tens.
Gracies JM torres, gracies CiU.
I tant que em preocupa,
però tinc clar que l’endeudament no es degut a aquests estimats carrils. Potser hi ha massa caps pensants i poca gent disposada a treballar. Igual que tu segurament penso... Llegir més que s’han fet moltes coses que potser no són prioritàries, però aquesta a mi em sembla útil a llarg termini. Probablement les ooses que crec innecessàries seràn les que jo no necessito en aquests moments, però cal pensar en tothom. En fi com no ens entendrem, espero que tot aquest coneixement que dius tenir sobre el que s’ha i no s’ha de fer que l’utilitzis per millorar la ciutat i no només per criticar. Estar davant de la ciutat i decidir què és prioritari estic segur de que no és cosa fàcil.
Bon dia
Miquel,
Si a tu no et preocupa que el teu Ajuntament sigui un dels més endeutats d’Espanya entre els 100 primers de uns 7.000 i pico i l’únic que et mou es si tens o no uns carrils bici, no... Llegir més tenim res més que parlar, la demagògia la fas tu no responent a cap de les argumentacions i menyspreant els diners públics, que són els que ara fan que hi hagi de haver retallades, perquè gent que pensa com tu se’n van gastar molts més dels que s’ingressaven, amb coses que no eren cap prioritat, però això a tu no t’importa, mentre et facin els teus estimats carrils bici.
Per cert que la gent vagi en bici o no, ni depèn de cap opinió, ni del que jo pensi, com es obvi depèn de que es comprin una bicicleta i la facin servir per quelcom necessari. Clar que com que cada vegada més, la ciutat s’està convertint en una ciutat dormitori, doncs els que manen no s’estimen l’industria, comprar-se una bicicleta per anar a treballar als voltants de Barcelona em sembla quelcom molt descabellat, per molts carrils bici que es facin. Evidentment no cal que m’agraeixis res, simplement constato realitats, els cotxes es compren lliurament i el que sembla que vulgui obligar a que la gent es compri bicicletes ets tu, jo simplement constato uns fets i no imposo res a ningú.
Respecta la meva opinió, no cal que la comparteixis, tu tens el dret de pensar lliurament, però no cal que facis caure sobre el meu cap les set plagues d’Egipte per no compartir les teves idees sobre la idoneïtat dels carrils bici.
La il·lusió i la bona fe són una cosa i com es gasten els diners de tots, n’és una altre molt diferent, no barregem emissores, cada cosa al seu lloc. S’han fet moltes barrabassades, per gent que actuava de bona fe, però sense pensar en les conseqüències del que feien.
Una abraçada.
Josep Maria,
no havia entés la teva ironia. Ja ho sé que hi ha desnivells; els faig sovint. Em referia fonamentalment a les diferents terrasses (Passeig, Avd Catalunya, etc... En fi, em sap greu... Llegir més que s’hagin gastat tants i tants diners en infraestructures pels que anem en bicicleta. No ens ho mereixem perquè no paguem impostos. Jo també tinc una edat i dic el que penso. I penso que tu fas demagògia contra persones que han treballat amb il·lusió i bona fe. Fas creure que han malgastat els diners, però afortunadament en algun post se t’escapa que és la xocolata del lloro. Afortunadament veus que aquests diners rai, oi? Insinues que hi ha altres fuites pitjors...
Els que van en bici són una minoria i sempre ho seran gràcies a persones que pensen (lliurement)com tu. Sempre t’estarem agraits quan la ciutat s’ompli de més cotxes.
Miquel,
Per acabar, sento que no copsis la ironia de les meves paraules. Si tu dius que possiblement no votaràs a un partit, perquè jo pertanyo a aquest partit, el valor d’aquesta afirmació, es... Llegir més el mateix que les comparances que et faig. Al final només es tracta de anar amb bi-ci-cle-ta, parafrasejant la teva gracieta, segur que a la ciutat i ha molts més que juguen a pi-lo-ta, que gent que va amb bi-ci-cle-ta. Quan no es tenen arguments es posen etiquetes i es generalitza. Si encara no ho has entès i per els que no ho hagin copsat, jo tinc criteri propi i no és el meu problema la gent que ho generalitza tot i necessita posar etiquetes, per manca de criteri o amb intenció de desprestigiar. Jo no vull dirigir res ni a ningú i tinc tota la llibertat d’aquest mon per expressar la meva pròpia opinió, a la meva edat ja no tinc cap necessitat de ser políticament correcte i dic el que crec i el que penso, si això no agrada a alguns o agrada a uns altres es qüestió de gustos, no de militàncies. D’imposició cap, com t’he dit es tractar de rucs a la gent pensar que jo puc imposar quelcom, la gent es lliure de pensar i creure el que consideri mes convenient o el que més li satisfaci i la teva opinió es tan bona com la meva (faltaria més) en aquest aspecte, sempre que empris arguments, no etiquetes.
En quant que igualada te eixos plans (verticals o horitzontals?) d’on ho has tret, perquè aleshores les escales mecàniques (no per minusvàlids i cotxets de nen), l’ascensor de Fàtima, el carrer Lleida, el carrer Balmes, o que la pendent des de el polígon fins al riu, etc. son eixos plans o queda be dir el que has dit i per això no penses? O només parles del carril del Passeig? O parles de dues dimensions (un pla)? Fàcil amb bici, per qui?
Que vol dir oblidar temporalment estudis de necessitats? Perquè et penses que estem en la situació actual de retallades? Perquè gent que pensa com tu va fer pressupostos proposant despeses sense tenir en compte els ingressos ni la prioritat de les necessitats, va estirar més el braç que la màniga i ara ho estem pagant tots plegats.
Em venen al cap moltes altres propostes, abans de millorar una xarxa de bicicletes, per fer content a uns quants, que són una immensa minoria. Però no em toca a mi dir-ho, simplement i com que pago els meus impostos, tinc tot el dret del mon en dir el que em sembla be i malament, sense que ningú em pugui prendre aquest dret i menys gent que es pagada amb els meus diners, que són els nostres servidors, no els nostres amos, no ho oblidem!
Una abraçada.
No entenc la teva pregunta. Estàs posant al mateix nivell ser d’un partit polític a ser animador d’un equip de futbol????? No fotem! No tinc cap problema a ser del Barça malgrat tu i tots els... Llegir més de CyU ho sigueu. Afortunadament, el Barça i els seus criteris no pretenen dirigir la meva ciutat...Només juguen a pilota. Pi-lo-ta!
I si et veig anar en bici, me n’alegraré. I t’acompanyaré i miraré d’explicar-te perquè pot ser una bona eina pels ciutadans i especialment els seus fills joves si es fa amb una certa seguretat. I crec que potser t’adonaries que no és tant mala cosa la infraestructura que tenim. Igualada te uns eixos plans, no com Holanda, però prou bons per permetre que ens hi movem molt fàcilment en bici.
A veure si t’animes i després en fas un Post criticant amb coneixement i oblidant temporalment els estudis de necessitats. Ara hi ha carrils, oi? doncs fes propostes per millorar la xarxa.
Miquel,
La teva dissertació final es del tot incoherent, sense arguments a discutir, per tant no necessita resposta.
Només una petita pregunta respecte a pertinences, jo soc del Barça, deixaràs... Llegir més de veure els partits del Barça per això? O el dia que jo vagi en bici, tu deixaràs d’anar-hi? O tu tens criteri propi?
Que tinguis un bon dia.
Anonymous illustratus, ergo homo sapiens,
El que si estaràs d’acord amb mi é que hi han opinions de gent que dona la cara i altres que tenen la covardia d’amagar-se darrera d’anònims per... Llegir més tirar la pedra i amagar la ma i ambdues són opinions subjectives, només hi ha la subtil diferencia entre el valor que te una opinió donada d’una manera o d’una altre, espero que sàpigues copsar-la.
Jo no intento imposar res a ningú, soc lliure pensador i espero que els demés també ho siguin, en aquest cas tal vegada si que hi hagi una imposició, la dels carrils bici!
Si creus que la gent no es capaç d’extreure les seves pròpies conclusions, és que els estàs tractant de rucs. Jo simplement pregunto, dono raonaments i comparo després que cadascú pensi el que vulgui.
Si no tens cap resposta per les qüestions del post anterior i no et pares a pensar en les prioritats i les modes, doncs els teus raonaments no et permeten anar mes enllà, és problema teu no meu. Ara la moda dels més joves és el patinet, farem carrils per patinets?
En quant als carrils bici i els llocs on es fan servir les bicicletes des de sempre. Holanda o el Delta del Ebre, són llocs eminentment plans, sense grans pujades o baixades, per això tenen la cultura de la bicicleta i la fan servir amb molta facilitat, en la resta dels llocs que no compleixin aquestes característiques, és difícil que se’n faci us d’una manera generalitzada per raons obvies, Igualada inclosa. El cas de Xina ja l’he explicat en el anterior post.
Les opinions apart de subjectives o no, són per argumentar i tu pel que veig t’agrada poc fer-ho i en canvi tractes els demés de prepotents simplement per aquest fet. Clar que en l’anonimat els covards es tornen valents i ataquen des del seu amagatall, sense cap risc i per això s’atreveixen a dir tot el que diuen.
Jo em reafirmo en que és la funció la que crea l’òrgan i no al inrevés.
Que tinguis un bon i anònim dia!
Hola Josep maria i gràcies Anonimus,
ara veig que no val massa la pena debatre res amb tu, Josep maria. Tu ets dels que pensa que sempre tens raó, però darrera els teus comentaris també hi veig... Llegir més una subjectivitat totalment condicionada a criticar els que ara governen i no et veig gens objectiu. La funció crea l’òrgan, l’organ crea la funció? Jo creia que els òrgans més evolucionats sobrevivien davant els menys evolucionats.En fi...Saps què, tu? Que tot Déu agafi cotxe que per això no cal fer cap estudi. Només cal mirar els Xinos com tu dius ( o potser el Japó?) Treiem el Passeig i fem-hi aparcaments soterrats. Traiem les zones blaves de l’Hospital que és el que tothom vol! Avall els Pijoprogres i endavant amb els pijofaxendes que ho sabem tot!!!
Per cert: Si!!!, només manifesto la meva opinió. I és cert, gens objectiva, només que penso que hi ha una necessitat d’uns quants que es podria encomanar a molts altres i indirectament molta gent en podria sortir beneficiada (és una intuició si vols, UNA INTUICIÖ). I ja que és la xocolata del lloro, tampoc costaria tant...Ho reconec, m’agradaria que més gent provi d’anar en bici per uns espais preparats per fer-ho. M’agradaria canviar la mentalitat de persones com tu que, perquè no hi ha una demanda clara o no en tenen cap necessitat, es resisteixen a fer esforços per transformar la societat en que vivim i donar més oportunitats a la resta. M’agradaria veure gent disposada a canviar de punt de mira a pensar coses noves a imaginar l’inimaginable. No gent que es passa el dia revolcant-se amb els errors dels altres. No hi veus res positiu en el que s’ha fet? Per exemple molta gent prefereix passejar sobre el carril bici quan el passeig és moll. Als ciclistes no els representa cap problema compartir-lo amb la gent. Tampoc parar als stops. No passa res, si anant en bici es va el doble de ràpid que amb cotxe. No hi ha problema!
En fi, com veig que no et convenceré, si tal com diuen per aquí ets de CYU, miraré de deixar-los de votar.
Una abraçada
Ah, i no cal que em diguis que soc un ingenu, ja ho sé. Sort en tenim de la gent com tu que toca de peus a terra!
Josep M, ara serà que els teves opinions no son subjectives, nnoooooo ni poc... totes les teves opinions ho son. Tant com les dels altres.
O és que ets dels que es creu tenir la veritat de totes... Llegir més les coses?
I les teves opinions, com les de tothom, també son filtrades pels teus interessos personals. Tu també ets dels que creu que el que et convé a tu és el que convé a tothom. Aixó es normal, el pensament dels sers humans funciona així. No ets pas especial en aquest sentit.
I que et creus, que tu no intentes imposar també opinions o modes amb els teus kilometrics comentaris i moralines alliçonadores?
Es que Josep M, ara semblarà que opinar diferent de tu és un crim.
Si el teu tarannà es representatiu de CiU, s’entreveu una prepotència que esgarrifa.
Mira, si la gent no veu que pot afafar la bici amb seguretat, la gent no anirà en bici. Si es fan carrils bici segurs, la gent començarà a anar en bici amb més normalitat. Especialment els joves.
Si no penses el mateix ho sento.Al final, la teva opinó i la dels altres té el mateix valor, ni mes ni menys, t’agradi o no.
Com dius tu sempre, que passis un bon dia.
Miquel,
Que tu vagis en bicicleta i que s’hagi de afavorir el us de la bicicleta i que per això cal fer infraestructures, és una opinió absolutament subjectiva, per tant te el seu just valor de... Llegir més ser la teva opinió. Que això sigui anar al inrevés també es la teva opinió. Per exemple a Xina hi han cada vegada menys bicicletes i més cotxes, el que és una altre manera de veure les coses.
Mira, pel que sembla tu ets dels que creus que el òrgan crea la funció, però és a l’inrevés.
Vols imposar una moda, una idea o una necessitat? Pots afirmar que pel numero de ciclistes que tu creus que hi han, s’ha de fer les inversions en carrils bici o hi han altres prioritats. El carril bici pintat al passeig no servia per les bicicletes? Creus que els carrils bici del polígon son realment carrils per bicicletes o només una excusa per treure aparcaments i que els cotxes vagin al nou pàrquing? Tu pares a tots els stops que hi han al carril bici del passeig? Has comprovat que a l’hivern es gela l’aigua del rec automàtic i hi han ciclistes que han caigut per culpa d’això? Que és més prioritari, arreglar el centre del passeig per on hi passen millers de persones cada dia i que te moltes rajoles trencades i rellisca quan plou, o el carril bici i les aceres laterals?
Jo parlo de prioritats i de coses ben fetes, tu de que tothom anirà en bici o que hi ha molta gent que segons la teva opinió aniran amb bici si es fan carrils bici, en que es basa la teva opinió? En que cada dia serem més pobres i haurem d’anar tots en bicicleta? O simplement t’agradaria imposar aquesta forma de transport perquè a tu t’agrada?
Com t’explico en els meus posts, primer s’ha de saber quina necessitat en hi ha de fer una inversió, no em valen excuses ecologistes o dels pijoprogres, sinó un estudi ben fet de necessitats actuals i futures, perquè els diners de tots no són per gastar los només per alguns, pel sol fet de que algú cregui que s’ha de fer així sense altre.
La bicicleta em plantejo fer-la servir per poder deixar el cotxe a casa, no perquè hi hagin més o menys carrils bici, allà on la faré servit no en hi ha cap i quan la feia servir de petit tampoc i aleshores en hi havien moltes més que ara.
Totes les coses han de ser proporcionades i com t’he dit abans, primer és la funció i després l’òrgan. Hi han uns quants aeroports i algunes estacions de tren que s’han fet últimament que ara es consideren una despesa inútil, perquè s’ha intentat forçar la funció, en base al òrgan i en base a això s’han llençat molts diners a la claveguera, be, ben be a la claveguera no, potser alguns s’han omplert les butxaques. Com diu un senyor al que tinc molt respecte: “las jaulas ja estàn hechas, ahora veremos quien pone los pajaros” i els ocells els posem els de sempre, els ciutadans, a base de pagar per les idees il·luminades d’alguns. Clar que pot ser això dels carrils bici és la xocolata del lloro, comparat amb altres coses.
Que tinguis un bon dia.
Josep Maria, he llegit ràpidament el teu escrit i no hi acabo d’estar d’acord. Penso que cal afavorir l’ús de la bicicleta i per això cal fer infraestructures. No es pot anar a l’inrevés.... Llegir més Perquè la gent utilitzi la bicicleta s’ha de sentir segur i recolzat.
L’escrit del post és antic. Si no recordo malament ja vam discutir alguns aspectes al teu bloc, però no els he sabut trobar. Només hi ha els que estan d’acord amb la teva opinió. Potser s´han borrat per accident o estan en algun altre post que no he sabut trobar...?
I dic antic perquè crec que actualment hi circula força més gent de la que tu dius. Seu alguna de les terrasses d’algun Bar entre les 13:30 i 14:00 h quan la gent torna de treballar, veuràs com ara hi ha més gent que quan vas fer el teu escrit.
Parles d’Europa on hi ha cultura de bicis i és cert. Com també és cert que tenen tot típus de carrils. Alguns molt pitjors que el del Passeig i no posen tantes pegues a tot. Simplement en fan ús.
No entec massa a què ve el que comentes del que es gasten en llums i rajoles noves dels laterals. No estavem parlant del carril bicicleta del centre del Passeig? Jo hi passo sovint i si alguna cosa criticaria és que no van acabar de fer les voreres i l’aigua que es malgasta en el sistema de rec, però els cedas i el parterre no són cap problema. Hi ha coses molt pitjors quan et mous en cotxe per dins Igualada.
Amb el que estic d’acord amb tu és que el primer carril que es va fer no tenia cap sentit perquè no anava en lloc. No era útil i per això molta gent es va queixar ( i en bona part perquè prenia lloc als cotxes aparcats). Ara hi ha un pla estratègic i una proposta amb certa lògica. L’has analitzat? Fixa’t que fins i tot comentes que t’estàs plantejant tornar a fer servir la bici. Suposo que ho dius perquè hi ha més infraestructura, oi?
Miquel,
L’expressió pijoprogre, no va pels que van amb bicicleta, sinó pels polítics que fan servir la bicicleta i els carrils bici com un argument per justificar certes actuacions i certes... Llegir més despeses a voltes molt desproporcionades, a voltes imposades amb calçador, que no es justifiquen per una necessitat real, sinó en la seva necessitat de definir-se com ecologistes i progres o simplement són els seus arguments per mantenir una menjadora i justificar certes despeses en aquest aspecte a totes llums desproporcionades.
Si has llegit be, parlo amb tots els respectes cap els ciclistes i si llegeixes el meu post parlo de que estic pensant ser-ho, per tant no estic en contra dels carrils bici si es fan com cal, proporcionadament al número de ciclistes i a la seva necessitat abans que altres coses i per aquest motiu, no com a propaganda progressista i et torno a referir el meu post que sembla que no has llegit en aquest aspecte, ni en altres.
A Europa en hi han molts exemples de com han de ser els carrils bicis, que no tenen res a veure ni amb progressistes, ni amb una altre cosa, simplement es una proposta adequada al transport en aquest lloc en concret, per les seves caracteristiques i la gent d’aquests llocs tenen una cultura de la bicicleta (no imposada) i les coses es fan pensades i adequades a les necessitats, no a les voluntats d’uns o altres.
Les meves propostes per millorar el que tenim, les faig allà on les haig de fer, amb aquesta gent que ocupa ara la Casa de la Vila, no hi penso perdre ni un minut en aquest aspecte ni amb altres (ja hi he perdut el meu temps advertint moltes vegades) i si llegeixes els meus posts t’argumento el perquè no està be, per tant es de suposar que si a una cosa li elimines la part negativa, queda lo positiu. Però no hi ha pitjor sord que el qui no vol escoltar, ni pitjor cec que el que no hi vol veure.
Per mostra un botó, s’ha fet un carril bici € 150.000 o més al passeig, que no compleix les mes elementals normes de circulació de bicicletes, al post hi pots trobar el perquè, s’han gastat en llambordes, faroles i semàfors una fortuna de € 900.000 en el encreuament del passeig amb el carrer Lleida, ara s’estan gastant € 650.000 per arreglar l’altre banda del passeig per on no circula quasi ningú, en canvi la part central del Passeig, per on circulen cada dia millers de persones, te moltes rajoles trencades i rellisca quan es moll, amb el conseqüent perill pels vianants, ni tocar-la! Podem contraposar la quantitat de gent que va a peu pel centre del paseig amb els que van pel l’altre acera o els que van en bicicleta i que es més necessari i que no ho és i amb que s’han gastat els diners? Realment és quelcom equilibrat en les necesitats? Jutja tu mateix.
A llarg termini Deu dirà.
Que tinguis un bon dia.
Josep M.
Jo ja no entenc res. Si l’Ajuntament d’Igualada no te diners, com és que ara vol comprar bicis????, ja n’hi ha prou de tanta tonteria. El carril bici del polígon deixa molt que desitjar, ara... Llegir més resulta que a Igualada també tindrem un bicing com a Barcelona. Toquem de peus a terra que ja comença a ser hora i potser que gasteu diners en coses positives, no en comprar bicicletes.
Igualadí: Pel mateix motiu que ho fan la majoria de vianants. És que ells són diferents a la resta? Que consti que crec que no està bé; però em penso que el tema del debat és un altre que fer... Llegir més més crítiques als ciclistes.
Josefa: és possible que hagi passat, però no tothom ho fa. Els coxes per desgràcia també atropellen vianants.La majoria dels ciclistes són molt cívics.
Josep Ma Torras: Crec que el to de pijoprogre és despectiu. Sóc un dels que defensen les bicicletes (no polític); però que penso que és a llarg termini una molt bona opció a tenir en compte i no m’en considero ni mica. No crec que t’agradés que et possessin un qualificatiu típus ”pijofaxenda” si estiguessis al govern. Hauries de vigilar més amb les teves expressions!!. Per desgràcia, la bicicleta cada cop és el medi que més gent es pot permetre per circular per la ciutat. I molta, t’asseguro que no és ni pija ni progre, més aviat no té res més per moure’s que la bici i les cames. No calen massa estudis per veure que cada cop més el cotxe serà un bé que no tothom es podrà permetre. És més que evident que qualsevol acció de govern que afavoreixi que la gent tingui alternatives a l’ús del cotxe és i serà bona. Ara que si tu vas sempre en cotxe només et preocuparàs per les zones blaves i els TEUS aparcaments. La demagògia l’estàs fent tu que sempre dius que hi ha coses més importants. Sempre hi ha moltes coses a fer i sempre es poden utilitzar per criticar les que s’estan fent. Fes propostes per millorar el que tenim!
I, que consti que ni m’agrada el bicing, ni algun dels carrils que s’han fet. Però penso que s’està pensant en un col·lectiu que a llarg termini serà molt ampli si es fan coses. I això beneficiarà a la resta segur.
Unabraçada
Per què la majoria de ciclistes passen els semàfors en vermell ? Són una espècie superior a la resta ?
A Igualada hi ha gent que pagarà per utilitzar el bicing?
5 estacions a Igualada? On? Als instituts? A les zones esportives? A les discos del polígon?
Quan costarà el manteniment de tot això?
Si... Llegir més invertim 100, en recuperarem 100?
S’ha estudiat bé abans d’implantar? s’ha preguntat a alguna mostra de ciutadans?...
No sé, massa interrogants. No ho veig clar.
La Bicicleta sí. El bicinc ara per ara sols per pijoprogres com diu el J.M. Payerol.
5 estacions de bicing a Igualada... que Dios nos coja confesados! A BCN el bicing s’ha demostrat un fracàs.Fa... Llegir més falta bones bicis, de qualitats, un bon servei de manteniment, ciutadana cívics ...
Pq la bici no és un mitjà alternatiu de transport, què si que ho és però sobretot és una manera d’entendre la relació amb l’espai i el medi ambient. M’agadaria saber quin és ( quantes bicis) el parc de bicis d’Igualada. Dubto sincerament que s’hagin de fer estacions. Espero equivicar-me però altra vegada llençant els diners públics i amb quina alegria.
Si l’entesa descerebrada ho tira endavant jo proposo, com si ja estiguéssim al concurs: castellcleta, copiant a Girona... li dóno un toc de pujada.. no trobeu.
Per cert al Passeig més d’una avi i d’una iaia els han atropellat amb la bici.
....d’acord amb en Ramon....i a mes pensar amb la gent que va amb bici a pencar....perque no pot mantenir un cotxe, bencina mes cara, asegurança , impost ajuntament, etc...i sous cada cop mes... Llegir més ajustats.. .l’unic que no m’agrada es cuant creuen cagant llets per els pasos de vianats i els que anem en cotxe quasi no tenim temps d’aturants..tota la resta crec que es benificios ...per tots....
hola a tots,
jo vaig molt sovint amb bici (a treballar, a fer encàrrecs). Trobo que és molt encertat que es fomenti l’ús de la bicicleta. També el que cal fer és ensenyar a fer un bon ús de... Llegir més la bicicleta (per no estorvar als vianants).
Respecte al bicing... em sembla que la experiència d’altres pobles ens hauria de fer reflexionar. Es absolutament deficitari. I en aquests temps de crisi... potser cal prioritzar les inversions.
El que sí que es pot fer es continuar posant aparcaments de bicicletes i crear carrils bici, i potenciar l’ús de la pròpia bici (que per menys de 100€ en tens una!)
És la meva opinió
Encara que els usuaris de bicis es queixin que sigui perillós anar per la calçada, mai poden ocupar els passeigs i voreres reservades als vianants perquè més d’una vegada han atropellat a... Llegir més persones i gossos. És una imprudència molt gran i la gent que va a peu té dret a anar tranquil·la.
Trobo molt bé que la gent vulgui anar amb bici, però jo em veig incapaç d’anar des del centre a la zona nord de la ciutat(per exemple) perquè fa pujada i tampoc tinc vint anys! I el tema de la canalla com es resol? Si per anar a escola van carregats amb la maleta, la bossa d’esports....no és tan fàcil...Potser caldria millorar i abaratir el transport públic...però és clar...promoure la bici és més barat per a les administracions. De fet, potser no és tant barat, perquè fer els carrils bici (posats amb calçador en molts llocs) deu costar una bona pasta.
Estacions de lloguer de bicis, carrils bici, estem ara per gastar diners amb aquestes coses? Es retalla de coses bàsiques i de personal per fer això? No entenc com es poden tirar endavant aquests tipus de projectes en uns moments econòmics tan delicats per a moltes persones de la ciutat.
Potser ara no toca...però els pijoprogres van a la seva peti qui peti. Crec que ara cal ser coherent i lògic abans que ridiculament verd i ecològic!
No hi ha res ni bo ni dolent d’entrada, simplement hi han coses ben pensades i altres gens pensades, que simplement serveixen per que el polític de torn sense cap coneixement en faci demagògia. ... Llegir més Jo no estic contra els carrils bici, ni contra llogar bicicletes, sinó que em pregunto quin nivell de necessitat i quina es la realitat de les mateixes i quin volum de recursos, tan escassos actualment per coses bàsiques, elementals i necessàries, com per justificar inversions en els mateixos, apart de ser un argument constant i electoralista pels “pijoprogres”. Repeteixo amb tot els meus respectes pels ciclistes.
La meva opi:
http://ves.cat/aBke
tOT ELQUE SIGUI FOMENTA LA MOBILITAT SOSTENIBLE ES BONA PROPOSTA PERO QUE NO ENS PASsI COM A BARELONA AMB EL bicing on els ususris en convertit la practica en un exemple de incivisme e intolerancia... Llegir més sJa son anomenats com elspijobicing. o tambe els ecobicing que am una actitutut xulesca na paran per res , no t distreguis que et trapixen , son el Reis de la ciutat.Atencio al tema .I repeteixo benvinguda la bicicleta..
M agradaIgualada
Miquel
Igualada
5 de maig 2011.12:06h
Les meves conclusions pel que fa al parc Fluvial, són que malgrat no es va fer correctament, hi ha cada cop més gent que en gaudeix, tu inclós. En les teves paraules, què és primer l’orgue o... Llegir més la funció?
De vegades, destinar uns diners públics al benestar de la població també ha de ser prioritari, malgrat hi hagin coses molt urgents. Ho dic perquè una passejada sigui en bici, a peu, amb els fills o fent fotos en un espai agradable i segur, és imprescindible també per tothom. I és un espai del que en pot gaudir tothom.
No vull que t’ho prenguis malament perquè entenc la teva postura. Sé que hi ha molts polítics que fan coses només buscant els vots i per aquest motiu es malgasten massa diners públics. Però també hi ha obres que s’han fet amb tota la bona intenció, com alguns dels carrils dels que hem estat parlant. És un fet que hi ha molta gent que en gaudeix durant la setmana i especialment els caps de setmana. També moltes persones han treballat perquè es puguin tirar endavant, no ha estat un tema només electoralista. I insisteixo en que governar és prioritzar a que es destina la despesa pública en funció de les demandes i necessitats, cosa que no deu ser gens fàcil.
Gràcies pel teu interès i bon dia