TORNAR

Primer informe favorable d'Urbanisme perquè Igualada disposi d'una residència universitària

La modificació del planejament també servirà per construir 36 habitatges de protecció oficial

societat
Dijous, 21 novembre 2024. 03:00. Anoiadiari.
D'un cop d'ull

La Comissió territorial d'Urbanisme del Penedès ha emès un informe favorable a una modificació del planejament d'Igualada que permetrà la construcció d'una residència universitària vinculada al Campus Universitari Igualada – UdL i 36 habitatges de protecció oficial.

Tot i aquest primer pas, la modificació haurà de rebre també l'aprovació de la Comissió de Territori de Catalunya. En concret, la modificació abasta dues àrees de la ciutat. La primera és el xamfrà del passeig Verdaguer amb el carrer de Sant Josep on es canvia l'ús d'equipament esportiu privat pel d'equipament públic, cosa que permetrà construir-hi una residència amb un centenar de places.

La parcel·la que quedarà tocant al Passeig Verdaguer tindrà 1.300 metres i serà la que s'oferirà en un concurs públic amb l'objectiu que una empresa pugui construir i gestionar durant diversos anys una residència per a 100 estudiants universitaris. A la segona parcel·la s'hi volen construir entre 28 i 30 pisos de protecció oficial.

El mes de gener passat l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, va anunciar que volien proposar la modificació puntual del planejament urbanístic dels terrenys de les antigues piscines del Casal per poder-hi construir una residència d'estudiants. El consistori va arribar a un acord amb les parròquies de la ciutat, propietàries dels terrenys, perquè això fos possible. La idea, va apuntar l'alcalde, és fer un concurs públic i que sigui una empresa privada qui construeixi i gestioni aquesta residència.

ACN


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.