//Plugins sense CDN ?>
Fonts del Grup Monbus asseguren que "s'ha fet un informe pericial" que ja s'hauria lliurat a la Generalitat, titular del servei. El document assenyala que l'incendi va ser "per causes fortuïtes".
Amb les impactants imatges de l'incendi d'un aparell de la línia Igualada-Barcelona a la retina encara, s'ha conclós ja un primer informe pericial sobre el sinistre. Segons el Grup Monbus s'ha fet ja un informe pericial independent que s'ha tramès ja al Departament de Territori i Sostenibilitat. Expliquen que la causa de l'incendi va ser "una avaria accidental i fortuïta, fruit d'un curtcircuit".
Els responsables de l'empresa gallega assenyalen que "l'autocar havia passat sense incidències ressenyables totes les inspeccions tècniques preceptives de la seva curta vida (tenia només tres anys) i l'última ITV la va realitzar fa tan sols dos mesos i mig". Apunten que un dels òrgans externs que audita l'empresa, La Comisión de Ética y Cumplimiento Normativo de Transmonbus S.L., constata "es va complir escrupolosament tots els protocols fixats per a aquest tipus de sinistres, tant preventius com de resposta". Així mateix, l'empresa es mostra satisfeta de la "ràpida i professional reacció de la conductora va possibilitar la immediata evacuació dels set passatgers que anaven al bus en el moment del sinistre".
El treball pericial l'ha fet Pertia Peritos e Ingenieros SL, i conclouen que el foc va començar a "la zona del motor", i que va ser produït per "una més que probable avaria accidental i fortuïta a causa de un curtcircuit ". Sent així "confirmaria que l'estat de conservació i manteniment del vehicle, d'acord al que estableix el fabricant segons el quilometratge ". La carrosseria de l'aparell "encara estava en garantia" i havia passat l'ITV el 14 de març "en la primera visita". Ni la conductora ni altres professionals, assegura la companyia, "havien detectat mai ni la més mínima senyal de que pogués produir-se un incendi d'aquestes característiques".
"No hi va haver conductes negligents"
Per la seva part, la comissió externa d'ètica, en l'informe, ressalta que "l'empresa va actuar en tot moment d'acord amb les normes i protocols interns i que no es van produir conductes negligents ni allunyades del codi ètic de la companyia". També que la probabilitat d'un incident com aquest "és baixíssima". De fet, des de l'any 2009, data en la qual l'empresa encarregada actualment del manteniment dels autocars de Transmonbus (sobre 750 vehicles que realitzen una mica més de 70 milions de quilòmetres a l'any) es va fer càrrec d'aquesta funció, "el percentatge de busos sinistrats per aquesta causa és del 0,0089% de la flota i del 0,0000011% sobre quilometratge".
Tres incendis
El de dissabte, en tot cas, és el tercer incendi d'un aparell de la Hispano Igualadina el darrer lustre. En primer lloc, hi ha el més recordat, en plena A-2, el 2 de juny de 2012, quan en circumstàncies molt similars es va haver d'evacuar l'aparell que va acabar calcinat. El punt, no gaire lluny del de dissabte, també al terme municipal del Bruc. El 6 de març de fa dos anys es cremava a l'estació de Valls un autobús que feia la ruta Tarragona-Barcelona. Ara, s'ha produït aquesta nova incidència, en un moment on l'administració és a un pas d'engegar una auditoria a l'empresa, en la que asseguren que hi haurà més severitat que mai.
Aquests del MONBUS tenen moltes causes fortuites i una mica de mala llet....abans no passava, uy uy uy. Aixo ja fa pudor
Eduard Ruiz
Igualada
30 de maig 2017.09:03h
L’accident ha estat el suficientment greu perquè només s’acabi amb la conclusió de que ha estat una causa ”fortuïta”. Les imatges difoses per vídeo de un incendi virulent han... Llegir més de fer reflexionar que si en alguna ocasió no es pot desallotjar el bus amb la suficient rapidesa les conseqüències haurien estat gravíssimes, fatals.
Així dons s’ha d’arribar al fons d’esbrinar les causes, per prevenir no tornia p assas, malgrat la probabilitat ens diguin que és baixísima.
Aillant dels cables elèctrics en mal estat ? Envelliment ? Sobrescalfament ? Circuit de refrigeració ? Falta de refrigerant ? Envelliment del refrigerant ?
En quina situació estant altres vehicles ? particularment els que tenen una antigüetat o kiometratge superior ? El manteniment preventiu és molt precari per aquests tipus de vehicles, no es comproven les possibles causes de curcicuits, o no amb la freqüència recomanable ?
Moltes preguntes, i altres que poden plantejar els experts, que la gravetar dels fets obliguen a respondre.
Estem parlant de temes de seguretat, perquè si parlem d’aspectes de confortabilitat també hi ha tema llarg, en una flota de molts busos vells que deixa bastant que desitjar.