//Plugins sense CDN ?>
Abans de l’estiu, doncs, també oferiran prioritat per a les persones l’eix de la plaça del Pilar i els carrers Nou i Sant Cristòfor i l’eix de la plaça Sant Miquel i els carrers de Sant Roc, Sant Jaume, Sant Bartomeu i Sant Sebastià. Jordi Pont, regidor d’Urbanisme i Mobilitat, explica que “d’aquesta manera convertirem tot el nucli antic, l’antic recinte emmurallat, en un gran espai per a les persones que afavoreixi alhora el desenvolupament de l’activitat comercial”.
El projecte, amb un cost aproximat de 280.000 euros i que no requerirà contribucions especials dels veïns, contempla quatre mesos de treballs, previsiblement fins a final del mes d’abril. Els fons per a aquesta actuació provenen del Pla Únic d’Obres i Serveis (PUOSC) de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i del mateix Ajuntament, que hi aporta una quarta part del total.
Segons ha detallat Pont, en aquests eixos es durà a terme una remodelació light, que minimitza molt els costos però que “com ja s’ha comprovat en altres ciutats, assoleix amb escreix els efectes desitjats”. Es preveu, doncs, treure pilones, eliminar les places d’aparcament actuals, arranjar voreres, substituir llambordes malmeses, reasfaltar carrers i pintar-ne la superfície amb colors que indicaran que aquella és una zona per a vianants. La intenció és que “quan un conductor vulgui accedir a aquesta àrea, des del primer moment percebi que allà no hi té prioritat i que, per tant, acabi per no entrar-hi o ho faci amb una velocitat molt reduïda”.
Seguint aquesta mateixa voluntat de reduir el trànsit de vehicles, el consistori preveu augmentar la presència de càmeres de control en aquesta àrea, instal·lant-ne no només a l’entrada al nucli antic, sinó també a la sortida. El responsable municipal d’Urbanisme i Mobilitat explica que “ara sovint ens trobem que hi ha gent que accedeix amb una furgoneta, la deixa aparcada una o dues hores i aprofita per a fer encàrrecs”. Els veïns i els vehicles de serveis tindran accés normal a la zona però, en el cas de les furgonetes de càrrega i descàrrega o dels vehicles que hi accedeixin esporàdicament, tindran un temps màxim per sortir.