//Plugins sense CDN ?>
La 3a edició de la Nit del Turisme, que organitza el Consell Comarcal de l'Anoia, reivindica la necessitat de confiar en la comarca per fer-ne d'ella no només un indret turístic sinó també de negoci.
El passat 30 de novembre, es va dur a terme al local de Cal Pesseta de Veciana la 3a edició de la Nit del Turisme a l'Anoia, una gala que aplega els agents turístics de la comarca així com alcaldes i regidors de diferents municipis de l'Anoia. L'acte el van presidir el president del Consell Comarcal de l'Anoia, Jordi Parcerisas; l'alcalde Veciana, Jordi Servitje; el conseller de Turisme del CCA, Daniel Gutiérrez; així com la diputada delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido.
La celebració pretenia fer un reconeixement al sector per valorar la seva importància, així com generar espais de relació i creació de sinergies. La Nit del Turisme és un acte que es du a terme de manera itinerant per diversos municipis de la comarca i en aquesta ocasió portava per títol Viatge a la innovació, tot plegat amb l'objectiu de posar èmfasi a la innovació turística, com a mecanisme per assolir un turisme sostenible, competitiu i autèntic.
La Nit va lliurar per segona vegada els guardons Anoia Turisme. Aquests guardons reconeixen la feina feta pels agents turístics en tres categories. Aquest 2023 els premiats van ser; el guardó a l'Innovació Turística va recaure a Railhome; el de Comunicació, va reconèixer la tasca del Celler Pla de Morei, i el guardó a la Tradició familiar, va ser per a l'Hotel Robert.
També es van fer distincions a través del programa Biosphere, un segell de turisme sostenible que aplica tots els objectius de desenvolupament sostenible al sector del turisme i que van recaure a: Ajuntament de Capellades, Ajuntament de Castellolí, Ajuntament de la Llacuna, Ajuntament de la Pobla de Claramunt, Ajuntament de la Torre de Claramunt, Ajuntament de Masquefa, Ajuntament del Bruc, Ajuntament dels Hostalets de Pierola, Ajuntament d'Igualada, Alberg de Cal Maco, Alberg de Can Roviralta, Anoia Patrimoni, Cal Barrusca, Cal Carulla, Cal Fuster de la Plaça, Cal Peret Saboner, Can Alemany, Can Gramunt, Can Morei, Consell Comarcal de l'Anoia, CRARC de Masquefa, CRIP (Hostalets de Pierola), Igualada Comerç (Unió de Botiguers), La Isla Verde, Ocisport, Oficina de Turisme de Cal Maco, Punt Informació Tossa de Montbui i Restaurant La Lliga.
Un altre dels reconeixements que es van dur a terme va ser els que corresponen al programa PIT que impulsa la Diputació de Barcelona i és gestionat a l'Anoia pel Consell Comarcal i que té com a objectiu formar agents capacitant-los per oferir informació turística de qualitat als turistes i visitants.
Aquests van correspondre a: A Grams, Ajuntament de Calonge de Segarra, Ajuntament de Carme, Ajuntament de Castellolí, Ajuntament de la Torre de Claramunt, Ajuntament del Bruc, Alberg de Can Roviralta, Anoia Patrimoni, Associació Copons inLoft, Biblioteca d'Igualada, Biblioteca l'Atzavara, Ca l'Enriqueta, Cal Barrusca, Cal Carulla, Cal Fuster de la Plaça, Cal Maco, Cal Peret Saboner, Cal Prat Cal Turull, Can Alemany, Castell de Claramunt, Celler Pla de Morei, Col·lectiu Eixarcolant – Forn de Jorba, CRARC, CRIP, Ecofriendly, House, Frank Juárez, Fundació La Tossa de Montbui, Hotel El Bruc, Hotel Robert, Igualada Comerç, La Bacicleta, La Isla Verde, La Ninota, Maset de la Costa, Museu de la Pell d'Igualada, Museu Molí Paperer de Capellades, NEAN Parc Prehistòric de Capellades, Observatori de Pujalt, Òdena Village, Oficina de Turisme de la Llacuna i Punt de difusió turístic i cultural d'Igualada.
L'acte va comptar amb una xerrada a càrrec del responsable de desenvolupament de negoci al sector turístic del Centre Tecnològic Eurecat, Rolando García San Vicente, on va explicar quines són les claus que han de seguir les empreses de sector per poder ser competitives.
Un treball conjunt
L'ens Anoia Turisme del Consell Comarcal de l'Anoia treballa amb tots els ajuntaments de la comarca i implica els agents econòmics privats vinculats al sector.
Anoia Turisme té com a principals objectius destacar l'Anoia com una destinació turística; augmentar la participació dels ajuntaments i del sector privat en la direcció, disseny i aplicació de la política turística del territori; augmentar l'impacte econòmic del sector del turisme promovent, dissenyant i dinamitzant projectes i nous productes turístics basats en les potencialitats endògenes del territori i augmentant la cohesió i l'equilibri territorial; vetllar per la incorporació de criteris de qualitat turística i sostenibilitat com a garantia de millora de la competitivitat turística; treballar una política de comunicació i promoció efectiva dels productes i serveis turístics; i, finalment, vetllar per la promoció turística en els mercats propers i, de manera coordinada amb la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana de Turisme, poder abordar també els mercats de mitjana i llarga distància.