//Plugins sense CDN ?>
El grup municipal IPV-VV explica en el comunicat que la seva reivindicació ja ve de fa uns mesos. El grup va aprofitar una visita concertada amb el Director General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Flores i el Secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font ,el 24 de maig de 2013, 'per fer entrega d’un informe, sobre la inseguretat i incompliment del Decret 135/1995 i l’Ordre VIV 561/2010, relatiu a la pasarel.la de l’estació de tren de Vilanova del Camí'.
IPV-VV afegeix que 'davant de la pasivitat d’aquests responsables de la Generalitat, el grup municipal va tornar a requerir la modificació de les baranes i altres elements del pont de vianants, aquesta vegada per registre d’entrada davant de l’Ajuntament el 31 d’octubre. Exigint que es tramités la denuncia d’inseguretat de la pasarel.la davant de la Generalitat'.
El grup explica que resten a l'espera de rebre la resposta per part de la Generalitat. Així com saber la data de l’ordre d’execució per corregir els elements que incompleixen la normativa de barreres arquitectòniques i de seguretat per caigudes'.
Recorden en aquest sentit que 'aquesta pasarel.la pateix des de la seva posada en marxa un incompliment en diversos articles del Decret 135/1995 de supressió de barreres arquitectoniques, així com d’altre normativa'.
En concret expliquen que 'la barana existent, és escalable, ja que disposa de recolzaments entre 0,20 i 70 cm d’alçada, i a més l’amplada entre barrots és superior a 10 centimetres, el que facilita la possible caiguda involuntària de nens petits, fet que s’hauria de modificar per garantir en tot moment la impossibilitat d’escalada i caiguda involuntària en tot el seu recorregut. El terra i acabats tampoc compleix amb la legislació. De la mateixa forma i d’acord amb l’ordre VIV 561/2010 (va entrar en vigor el 12 de març de 2010 BOE) les alçades de les baranes, són inferiors a l’exigit, entre altres elements de seguretat a reformar'.