TORNAR

Els joves del Casal es proposen resistir pacíficament la desocupació

Aquest dissabte han tingut per primera vegada una reunió amb el Bisbat

societat
Dissabte, 18 gener 2014. 13:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els joves de l'Espai pels Somnis, el casal autogestionat d'Igualada, han afirmat que el proper dia 13 de febrer, dia previst pel desallotjament preventiu dictat pel jutge, continuaran al casal i duran a terme una resistència pacífica negant-se a marxar. Així ho han afirmat aquest dissabte en roda de premsa. Els Joves també han explicat que aquest divendres s'han reunit amb l'Ajuntament i aquest dissabte ho han fet, per primera vegada, amb el bisbat.

Roda de premsa dels joves de l'Espai dels Somnis, aquest dissabte al migdia

Els joves han explicat que la campanya en contra del desallotjament que han dut a terme aquests darrers dies ha tingut els seus fruits, ja que ha fet reiniciar les converses amb l'Ajuntament d'Igualada, i ha obert les negociacions amb el Bisbat de Vic, que fins ara havien estat nul·les. Els joves han explicat que aquet divendres es van reunir amb el regidor de joventut de l'Ajuntament d'Igualada, qui els va anunciar que el proper dimarts els comunicaria el posicionament oficial de l'Ajuntament. Aquest dissabte ho han fet amb el Bisbat de Vic, una reunió que ha servit per intercanviar per primera vegada impressions.

Nombroses mostres de suport

La campanya en contra del desallotjament duta a terme en els darrers dies ha reunit nombroses mostres de suport de desenes d'entitats de la ciutat, alguns negocis, grups de música, i representats polítics i de la societat civil, com ara David Fernàndez, diputat de les CUP, Teresa Forcades, impulsora del procés Constituent i Ada Colau, portaveu de la Plataforma d'Afectats per l'Hipoteca. Aquest divendres es va dur a terme una assemblea oberta a la ciutadania per tractar el tema del desallotjament que va reunir més de 150 persones, A més durant aquests dies diverses persones a nivell individual han enviat cartes donant suport al projecte de l'Espai pels Somnis al Bisbat de Vic, i també s'han fet diverses trucades a la seu episcopal per donar a conèixer el projecte. ''Això ha servit per fer pressió i aconseguir que el Bisbat s'avingués a parlar''- han explicat els joves.

Els joves demanen que el bisbat retiri la denúncia

En la roda de premsa d'avui, els joves han demanat públicament al bisbat que retiri la denúncia i que els deixi continuar el seu projecte. Paral·lelament cal recordar que han presentat un recurs a l'Audiència provincial demanant que s'anul·li el desallotjament preventiu previst pel proper 13 de febrer, argumentant que el desallotjament no té raó de ser quan encara no s'ha celebrat el judici.

Els joves han tornat a posar de manifest que no estan d'acord amb la manera com s'ha tramitat la denúncia, per via penal. ''La jurisprudència recomana resoldre aquest tipus de casos per la via civil'' -han explicat-. En aquest sentit han recordat les conseqüències penals que poden tenir les dues noies encausades.

Si finalment es duu a terme el desallotjament, els joves han fet una crida a la ciutadania per tal que es sumi a la seva resistència pacífica. De moment els joves han explicat que ja compten amb el suport de les entitats que donen suport al projecte, i també amb entitats d'altres municipis.


14 Comentaris

P

Pep

Igualada

20 de gener 2014.20:12h

Respondre

Benvolgut Pau, si l’ajuntament estes buit i abandonat seria molt licit ocupar-lo. Si hi ha gent que es capaç de fer-lo aervir sense anim de lucre, no creus? Sobretot perque ens pertany al poble,... Llegir més no pas als administradors temporals.
Salutacions

A

Abel

Jorba

20 de gener 2014.17:56h

Respondre

Demanar diàleg quan estàs ocupant un espai i vulnerant els drets que aquesta societat (t’gradi o no) li atorga a un propietari és com a mínim indecent. Això no és demanar diàleg, és... Llegir més extorquir. No pots adoptar la política dels fets consumats, fer el que vols i instal·lar-te a casa d’un altre, i des d’una posició de força demanar un acord. Una negociació s’ha de començar en igualtat de condicions, sense canviar candaus i sense vulnerar els drets de ningú. No podeu apel·lar al vostre dret de recuperar un edifici si vosaltres mateixos vulnereu els drets dels altres. No us critico pel que feu, que segur que podria ser bo per la capital, però no és tolerable com ho esteu fent. Aquesta és una societat civilitzada i de respecte.

S

Severiano Durán

Vilanova del Camí

20 de gener 2014.17:29h

Respondre

Todo mi soporte a los jóvenes, que hacen posible a través de la ocupación del Casal el tener un espacio donde desarrollar sus actividades. Si es un espacio ”privado” especial, de la Iglesia,... Llegir més que pagamos entre todos/as y no solo los creyentes, un espacio que lleva años abandonado, que no tributa a las arcas municipales, un espacio cerrado a su uso, pero abierto al negocio especulativo.
No estamos hablando de una propiedad familiar, estamos hablando de la Iglesia uno de los mayores propietarios de bienes inmuebles de todo el país. Dios echó a los mercaderes del templo, si de nuevo resucitara se MORIRIA pero no crucificado, si no producto de ver el comportamiento de sus representantes en la tierra

f

francisco

el prado

20 de gener 2014.14:44h

Respondre

Esteu tots.................aquesta societat es com la dels finals dels anys 20,esta abocada al desastre,aqui tothom es creu que te dret a tot,entrar a casa de un altre i si vull mi quedo,altres es... Llegir més creuent que tenen dret a dir als altres el que han de fer,altres el que han de dir,aixo cada dia mes s’aboca a les garrotades,primer les civils despres llegiu la historia i ja sabreu quines venen,quant el corral es desmadra......nomes enten la llei de la garrotada.Aneu preparan les esquenas

S

Somiatruites

Igualada

20 de gener 2014.14:31h

Respondre

Tot el meu suport al jovent de l’espai pels somnis!

Des de l’assemblea oberta que es va fer divendres passat es va poder veure amb el munt de suport d’entitats i persones amb les que compteu!... Llegir més Quan l’església no paga impostos, té privilegis nobiliaris, i té espais tancats des de fa anys és totalment legítim el que esteu fent! Quan l’ajuntament us dóna l’esquena, i permet que dia a dia es tanquin espais que són per a la ciutat, és legitim que ocupeu. molts ànims per aquest projecte!

Penso que s’ha de ser molt valent per prendre la decisió d’ocupar un espai, com una decisió col·lectiva. Al final tothom pren les decisions de la seva vida (ocupar, tenir una hipotèca, pagar un lloguer, participar d’entitats, no fer-ho...), i vosaltres heu decidit fer-ho col·lectivament, intentant crear sinèrgies entre entitats i persones d’Igualada i la comarca. El dia 13 estaré allà amb vosaltres!

R

Ramon

igualada

20 de gener 2014.12:37h

Respondre

Seria de agrair, que si el Alcalde, vol convença a aquest jovent, no utilitzi, la paraula ”LEGALITAT”. Si ho fa , seria Cinisme, pur i dur.
Que els convenci, amb altres raons, pro no utilitzi,... Llegir més la paraula ”LEGALITAT” ell no te autoritat moral, per feru.

J

Jordi

Igualada

20 de gener 2014.12:30h

Respondre

Jo no estic d’acord amb l’ocupació ja que ha em sembla que sigut i és en aquest cas una opció política. Mitjançant actes molt altruistes i molt lloables es busca una aprovació de la... Llegir més societat que de seguida els veu favorablement.

Havent-hi prèviament espais i solucions el qual joves i grans tenien possibilitats de crear solucions, actes, xerrades, fins a quin punt és legítima l’ocupació?.
Es va anar a parlar al principi al bisbat?
Hi ha representat la majoria del jovent que es mou per la cultura i la societat d’Igualada?

Encara no he rebut cap resposta clara per part dels ocupes, el qual a cada pregunta em titllen d’estar en contra les seves idees. I no és cert. Potser estic en contra de les formes mentre no em donin unes respotes que els legitimin.

P

Pau

Igualada

20 de gener 2014.11:35h

Respondre

Pep, per la mateixa aplastant raó que hem dones, també podríem entrar i ocupar el ajuntament o qualsevol equipament municipal, total els paguem entre tots....
I una cosa no treu l’altra jo en... Llegir més cap moment no he discutit que no sigui un projecte interessant ho es molt però des del meu punt de vista no s’ha fet ben fet.

x

xavi

Igualada

20 de gener 2014.10:56h

Respondre

Propietat Privada??? Recordo que aquesta propietat privada , que ho es de l´esglesia la vam pagar els igualadins , entre ells els meus pares que ho varen poder fer perque ja eren adults quan es va... Llegir més obrir el casal alla als anys 60.Propietat privada que ha estat tancada durant els ultims anys sense cap tipus d´us i que ara aquets joves han tornat a reobrir (si mitjançant l´ocupació d´acord) al servei del seu legitim propietari : la ciutat d´Igualada , el seu barri , a la gent del seu passeig , a les entitats i a tots aquells qui vulgin apropar-se.

P

Pep

Igualada

20 de gener 2014.10:15h

Respondre

Propietat privada?? La esglesia catòlica rep del estat espanyol i autonomies al voltant de 11 mil milions de Euros anuals, que obviament surten de les butxaques dels contribuents ( que som... Llegir més nosaltres, els ciutadans). O es que penseu que es el bisbe qui ha comprat aquell edifici amb els seus diners?
Per tant, trobo molt encertat que aquests joves , en vulguin fer ús, més quan el seu projecte es interessant, engrescador i que aporta valors com compartir, cultura i solidaritat.
Tant de bo, el Espai dels Somnis esdevingui un Espai de Realitats.

P

Pau

Igualada

20 de gener 2014.10:00h

Respondre

Jo estic molt d’acord amb el Joan, trobo perfecte que a Igualada es vulguin fer coses i projectes però que tal si ho fem en una propietat que sigui d’algun dels membres i no en un espai que no... Llegir més es seu (encara que estigui en desús). Així perquè està en desús hem de anar a ocupar totes les cases i propietats d’Igualada? Hem sembla que no.

J

Joan

Igualada

20 de gener 2014.09:11h

Respondre

Diàleg ?? Pensava que aquesta colla havien entrat en una propietat privada i se l’havien fet seva. Mentre la resta de mortals paguem la nostra hipoteca, la llum, l’aigua, el gas ...

F

Filomena

Igualada

20 de gener 2014.09:08h

Respondre

Comentari 1: i no creu que tot això que dius de diàleg, que esta molt be, no es podia haver fet abans de l’ocupació. No se perquè però penso que l’escenari hauria estat molt diferent

l

legalitat ?

19 de gener 2014.14:18h

Respondre

Cal que Joves + Ajuntament i Bisbat s’assentin a taula. Diàleg. No cal legalitat senyor Alcalde. Cal diàleg i Seny. Li sona la Legalidad en el derecho a decidir Sr. Alcalde de grandes salarios?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.