//Plugins sense CDN ?>
Va ser a l’abril del 2009 quan van començar les obres de la línia que uneix Manresa amb Calaf. Des d’aleshores, els ciutadans de l’Alta Anoia han hagut d’utilitzar autobusos per connectar-se amb la capital del Bages, una ciutat de referència per molts calafins. A l’inici del procés es va preveure que les obres s’acabessin el novembre del 2009, però els treballs s’han allargat fins ara i Adif ha anunciat que la línia entrarà en funcionament a finals d’aquest mes d’abril. El robatori de la Catenària, que va obligar a obrir un concurs públic per adjudicar-la de nou, va contribuir al retràs ja acumulat en aquestes obres.
Una oportunitat?
Els representants dels Consells Comarcals del Bages, l’Anoia, la Segarra, el Pla d’Urgell i el Vallès Occidental es van reunir aquest dilluns a Manresa per posar sobre la taula la necessitat de defensar aquesta infraestructura i posar-la al dia.
Durant la trobada s’ha acordat un pla de treball de cara els pròxims mesos per pressionar per aconseguir unes infraestructures de qualitat. A més a més, la trobada entre els representants territorials, en la qual hi havia Marc Castells com a President del Consell Comarcal de l’Anoia, ha servit per començar a explorar les possibilitats turístiques que pot tenir aquesta línia en les diferents comarques.
Marc Castells ha afirmat que de moment, només es tracta d’explorar una possibilitat i matisa: ‘Qualsevol oportunitat és bona i s’ha de tenir en compte’. Segons el president del Consell Comarcal, es treballa per fer alguna ruta turística a través dels territoris per on passa la línia.
Algu hem podria dir hon estara situada la estacio de Igualada???? mes que res perque estem al segle XXI
Els habitants de l’Alta Anoia (Alta Segarra o com li vulgueu dir), volem un tren per desplaçar-nos en el nostre dia a dia, que sigui un mitjà de transport útil i eficaç, no una Linia... Llegir més turística. Volem servei en el dia a dia, no un passeig de diumenge.
j.o.v
Igualada-Calaf
20 d'abril 2011.14:32h
-Aquest matí (dimecres) és treballava a bon ritme al terme de Calaf col.locant la catenària.
-Hi ha gent de la Conca de Barberà, l’Anoia i la Segarra (Sta Coloma, Pavía, Talavera, Montmaneu,... Llegir més St.Ramón etc ) que utilitza aquesta línia per anar a Manresa,Terrassa, Sabadell, Barcelona. Els és urgent que s’acabin les obres!
-Hi ha empreses del ram del metall (encara, afortunadament!) que utilitzen aquesta via per enviar els seus fabricats de gran volum.
-Hi ha la Campa de Calaf que té la via a tocar amb totes les possibilitats que això representa.
-Del turisme ja en parlarem...quan toqui.