//Plugins sense CDN ?>
Els trens des d’Igualada deixaran de morir a la Plaça d’Espanya i continuaran fins a l’estació de Gràcia. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar ahir l’estudi de l’ampliació de la línia Llobregat-Anoia —que pel tram de la nostra comarca recorre la capital, Vilanova, La Pobla, Capellades, Vallbona, Piera i Masquefa— fins la Travessera de Gràcia. En aquest punt, connectarà amb la línia del Vallès. El responsable del departament avança que les obres començaran abans del 2020 i estarien a punt el 2024. La inversió, astronòmica, d’uns 321 milions d’euros.
Aquest perllongament, de 4,1 quilòmetres, comportarà la construcció de noves estacions, a l’Hospital Clínic (enllaçarà amb la L5), a Urgell i a Gràcia. Es preveu que creixi en 51.700 usuaris diaris, i en global, en quasi 19 milions anuals, sumant els que ja té a dia d’avui. L’estalvi serà segons fonts de la Generalitat molt superior a la inversió inicial: calculen que cada any significarà 41,7 milions d’euros, cosa que amortitzarà en menys d’una dècada l’obra.
Fa uns dies, a la tertúlia de Radio Igualada, feia la petició a l’alcalde (que estava a la tertúlia) que demanés al conseller millores al transport interurbà amb Barcelona, per què per molt... Llegir més Gran Port i Gran Aeroport que tinguem, malament anem si els accessos a Barcelona des de fora l’Àrea Metropolitana estan congestionats per un ús massiu del cotxe. Per tant, per reduir la congestió de la xarxa viària metropolitana es fa necessari, i imprescindible, millorar la gestió de la mobilitat en aquests viatges cap a Barcelona, afavorint un transport públic més competitiu.
Aquesta proposta de perllongament, que corre des de fa temps, millorarà connectivitats intra-xarxa i millors intercanvis entre línies, però crec que poc a afegir per reduir la congestió dels accessos a Barcelona.
Glòria
Montbui
17 d'octubre 2014.12:45h
Tot això és una bona notícia, però crec que el que s’hauria de fer primer de tot, és construir una doble via per tal que el carrilet anés més de pressa.Sembla que és el temps que s’ha... Llegir més d’invertir per fer aquest trajecte és el que fa que molta gent no l’utilitzi.