TORNAR

La línia Llobregat-Anoia arribarà a Gràcia

Santi Vila anuncia aquest gran salt qualitatiu i el situa sobre el 2024

societat
Divendres, 17 octubre 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El carrilet portarà des del cor de l'Anoia fins més enllà de la Plaça Espanya, a Gràcia, on enllaçarà amb la línia de Ferrocarrils Catalans del Vallès. El calendari és a deu anys vista, sobre el 2024. Mentre, s'esperen notícies de l'execució del soterrament a Vilanova-Igualada

Els trens des d’Igualada deixaran de morir a la Plaça d’Espanya i continuaran fins a l’estació de Gràcia. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar ahir l’estudi de l’ampliació de la línia Llobregat-Anoia —que pel tram de la nostra comarca recorre la capital, Vilanova, La Pobla, Capellades, Vallbona, Piera i Masquefa— fins la Travessera de Gràcia. En aquest punt, connectarà amb la línia del Vallès. El responsable del departament avança que les obres començaran abans del 2020 i estarien a punt el 2024. La inversió, astronòmica, d’uns 321 milions d’euros.

Aquest perllongament, de 4,1 quilòmetres, comportarà la construcció de noves estacions, a l’Hospital Clínic (enllaçarà amb la L5), a Urgell i a Gràcia. Es preveu que creixi en 51.700 usuaris diaris, i en global, en quasi 19 milions anuals, sumant els que ja té a dia d’avui. L’estalvi serà segons fonts de la Generalitat molt superior a la inversió inicial: calculen que cada any significarà 41,7 milions d’euros, cosa que amortitzarà en menys d’una dècada l’obra.


2 Comentaris

G

Glòria

Montbui

17 d'octubre 2014.12:45h

Respondre

Tot això és una bona notícia, però crec que el que s’hauria de fer primer de tot, és construir una doble via per tal que el carrilet anés més de pressa.Sembla que és el temps que s’ha... Llegir més d’invertir per fer aquest trajecte és el que fa que molta gent no l’utilitzi.

C

Carles Cuerva

Igualada

17 d'octubre 2014.11:45h

Respondre

Fa uns dies, a la tertúlia de Radio Igualada, feia la petició a l’alcalde (que estava a la tertúlia) que demanés al conseller millores al transport interurbà amb Barcelona, per què per molt... Llegir més Gran Port i Gran Aeroport que tinguem, malament anem si els accessos a Barcelona des de fora l’Àrea Metropolitana estan congestionats per un ús massiu del cotxe. Per tant, per reduir la congestió de la xarxa viària metropolitana es fa necessari, i imprescindible, millorar la gestió de la mobilitat en aquests viatges cap a Barcelona, afavorint un transport públic més competitiu.

Aquesta proposta de perllongament, que corre des de fa temps, millorarà connectivitats intra-xarxa i millors intercanvis entre línies, però crec que poc a afegir per reduir la congestió dels accessos a Barcelona.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.