El passat divendres 18 de març, a les 9 del vespre a la sala de plens de l'Ajuntament va tenir lloc la presentació dels desfibril·ladors i el projecte 'La Llacuna és saludable, practica-la'. A més de les autoritats, un alt nombre de veïns es van atansar a l'acte.
Amb l'assistència de Josep Parera, alcalde de La Llacuna, acompanyat per Jordi Masip, primer tinent d'alcalde i regidor de Sanitat i Rosa Busquet, regidora de cultura i turisme, a més dels responsables de l'empresa CardioSoS, es va presentar al municipi el nou dispositiu de cardioprotecció. L'alcalde va explicar que a partir d'ara La Llacuna disposa de dos desfibril·ladors per assistir persones que tinguin una aturada cardíaca sobtada. Aquests dos desfibril·ladors estan instal·lats a la via pública; un fixe a la Plaça Major al ser acte punt un emplaçament molt concorregut i un altre de portàtil per poder-lo traslladar als diferents equipaments municipals quan s'hi realitzi activitat i per esdeveniments.
Les autoritats municipals i els representants de l'empresa, en la presentació
Aquesta actuació ha estat possible gràcies a una subvenció a la Diputació de Barcelona i s'emmarca en la campanya 'La Llacuna és saludable, practica-la' que impulsen la regidoria de Sanitat i la regidoria de Turisme del municipi per fomentar mantenir una bona salut. En aquest sentit, recentment, s'ha estrenat la senyalització de tres rutes que a més de donar a conèixer els espais naturals i el patrimoni del municipi i el seu entorn, són una bona eina per la promoció dels àmbits saludables. Cadascuna de les rutes està penjada al programa Wikiloc dins el perfil de l'Ajuntament. A més hi ha la possibilitat de descarregar-se el codi QR de cada proposta per ampliar la informació.