TORNAR

Es localitza a la Llacuna una important bossa d’aigua a 280 metres de profunditat

societat
Dimarts, 10 febrer 2026. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

L’Ajuntament de la Llacuna ha confirmat la descoberta d’una important bossa d’aigua en un nou pou situat a 280 metres de profunditat, una troballa que reforça els recursos hídrics del municipi. Durant l’últim any, amb el suport de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), s’han realitzat diferents perforacions i estudis hidrològics per identificar fonts d’aigua suficients per al futur de la població.

Segons la darrera investigació, el nou pou conté grans quantitats d’aigua. Els propers dies començaran els treballs d’enfundat, imprescindibles per determinar si l’aigua compleix els criteris de potabilitat i la presència de nitrats i sulfats.

L’alcalde, Josep Parera, ha subratllat que “aquesta troballa és una molt bona notícia, fruit de mesos de treball constant i de la voluntat de garantir recursos hídrics propis i suficients”. I ha afegit que “l’aigua és clau per al futur del poble i cal planificar amb visió a llarg termini”.

Un cop completada la fase d’analítica, el projecte podria avançar cap a la connexió del nou pou amb el dipòsit principal d’aigua mitjançant una canonada d’impulsió, finançada amb la subvenció de l’ACA. L’Ajuntament sol·licitarà una reunió urgent amb l’agència per assegurar l’execució correcta de les obres i explorar possibles ajudes per cobrir el cost total del projecte, de 785.084 euros.

Aquest projecte estratègic garantirà un subministrament segur i de qualitat per a tota la població, reforçant la gestió sostenible dels recursos hídrics locals.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.