//Plugins sense CDN ?>
Des del dia 26 de gener Masquefa torna a tenir servei de pediatria tots els matins i tardes de dilluns a divendres. Durant alguns mesos no es va poder disposar de pediatra totes les tardes perquè una de les dues especialistes del centre estava de baixa, fet que va despertar les queixes dels vilatans i vilatanes. Un grup de pares i mares fins i tot va recollir 381 signatures reclamant que es restablís el servei. L’Ajuntament els va fer costat i va traslladar la reclamació i les firmes a la consellera de Salut de la Generalitat, Marina Geli. La Generalitat també s’ha compromès a ampliar properament aquest servei amb la incorporació d’una infermera en pediatria. Aquesta professional s’incorporarà en les setmanes vinents, una vegada s’hagi fet l’ampliació del consultori amb un edifici d’obra nova connectat a l’actual. L’Ajuntament de Masquefa ja ha adjudicat les obres d’ampliació, que s’iniciaran en breu. El nou edifici comptarà amb tres consultes, les quals es destinaran al servei de pediatria.
Protocol perquè les persones sordes i sordmudes puguin demanar assistència en urgències i emergències
L’Ajuntament de Masquefa i la Policia Local han creat un protocol que facilitarà a les persones sordes i sordmudes la comunicació d’urgències i emergències perquè se’ls pugui prestar l’assistència necessària. Aquesta era una petició d’aquest col·lectiu, que troba moltes dificultats a l’hora de comunicar incidències i demanar ajuda. Les persones sordes i sordmudes empadronades a Masquefa podran beneficiar-se d’aquest nou servei. Cal que facin la sol·licitud escrivint a la regidora de Serveis Socials, Àngels Font, al correu electrònic fontmmn@diba.cat.
En cas de patir una urgència o emergència extrema, podran fer una trucada a un telèfon confidencial de la Policia Local, els qual se’ls facilitarà en el moment de la inscripció en el servei. L’agent atendrà la trucada i es desplaçarà immediatament a casa de l’afectat. Si la urgència no és extrema, les persones sordes i sordmudes podran enviar un missatge al mateix telèfon mòbil especificant la incidència. L’agent respondrà el missatge i farà les gestions pertinents (com per exemple demanar una ambulància o un metge o activar els cossos de seguretat, entre d’altres).
El protocol també preveu que les persones sordes i sordmudes puguin enviar un missatge si viuen situacions d’urgència o emergència fins i tot fora de Masquefa.
A més, aquest col·lectiu també podrà sol·licitar el servei d’una intèrpret de la llengua del signes per assistir a xerrades i conferències o per fer tràmits a l’Ajuntament. El Consistori finançarà aquest servei.