//Plugins sense CDN ?>
L'anomenat Eix Orbital o Quart Cinturó ara mateix només té com a concreció un grapat de quilòmetres al Vallès. El Pla Director d'Infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera que impulsa la Generalitat és vist des de Masquefa com una primera resposta per desbloquejar el tram que ha de passar pel municipi.
L'Ajuntament de Masquefa afirma que "no tenim cap novetat" des del Ministeri de Foment pel que fa a conèixer l'estat de l'avantprojecte del pas de la B-40, és a dir el Quart Cinturó, pel municipi. Aquesta infraestructura va ser pensada ja fa dècades per resseguir la quarta corona metropolitana, des de Vilafranca del Penedès fins a Granollers. En el cas masquefí, la seva construcció obriria un canal des dels polígons com el Clot del Xarel·lo fins a l'autovia A-2. Un nexe previst al qual moltes empreses es van voler anticipar i van instal·lar-se en els terrenys del municipi. Però el retard pot deixar penjades noves inversions. El govern masquefí ha fet pressió els darrers anys perquè es calendaritzi quan i com passarà la B-40 per la zona. Xavier Boquete, l'alcalde, espera que "amb els canvis que hi ha hagut a l'executiu espanyol, hi hagi alguna novetat. Fins ara Fomento imposava les seves solucions i obviava el que volia el territori". S'espera que "amb l'aprovació del PDU d'Abrera i Martorell -el passat juny- es desencallarà per fi. El principal problema que tenia la B-40 era com resoldre el nus de comunicacions que hi havia a Abrera".
Fins ara, "no estava resolt com articular l'enllaç de la B-40 en aquest punt. La perspectiva era desembocar en els carrerons del polígon d'Abrera i cues. Calia primer resoldre les connexions entre A-2, B-40 i C-55. Ara ja hi ha una solució per a la sortida del Quart Cinturó des del Vallès, que fins ara era travessar el polígon industrial d'Abrera. Tenia uns fluxes calculats de 50 ó 60.000 vehicles diaris. El pla director comença a arranjar això. I és un primer pas per als sis quilòmetres que hi ha d'Abrera fins a La Beguda (Masquefa). S'ha fet un primer pas fonamental. Ara cal esperar que per part del Ministeri es posin al costat dels municipis, perquè era molt difícil que entre les poblacions es posessin d'acord". Recorda que "hi havia el tram fins a Vilafranca previst, però amb l'alliberament de les autopistes, es podrà repensar i escurçar, de manera que pot ser més viable".
Optimisme per la B-224
Les novetats sobre la B-224, anunciades per la Generalitat a principis d'aquest 2018, han suposat una primera bona notícia per al territori, malgrat que el desdoblament es limitarà en principi fins al propi terme municipal de Masquefa. "Aquesta carretera ha passat a ser una prioritat per al Govern: és una carretera que té un trànsit a vegades de 30.000 vehicles diaris. Hi ha autovies que no arriben mai a aquesta intensitat. Hi ha cues quilomètriques i volem que acabi aquest col·lapse, més enllà de la sinistralitat que hi ha, que és un fet molt trist. Haurem de fer cues amb les obres, sí, però ara és en vies de solució".