TORNAR

McDonald's obre portes

El 90% dels productes són de Catalunya o la resta de l'estat

societat
Dimarts, 16 desembre 2008. 17:57. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest mateix dimarts ha obert portes el primer McDonald's de la comarca. Inaugurat dilluns per l'alcalde igualadí, Jordi Aymamí, des de primera hora de dimarts ha rebut els primers curiosos que s'han acostat i han entrat per tastar aquest nou establiment de menjar ràpid de la ciutat. Des del mateix McDonald recorden que totsd els productes que s'hi distribueixen són de Catalunya o de l'estat espanyol.

Parelles joves, famílies amb infants menuts, grups d'amics i alguna persona sola feien cua aquest mateix dimarts rere el mostrador del McDonald's. A poques hores d'obrir, desenes de persones ja han passat per aquest nou establiment que ja de lluny crida l'atenció amb la típica lluminària d'aquesta cadena de restaurants.

Després de mesos de feina, aquesta vegada sense una plataforma opositora, ja s'ha inaugurat i s'han servit els primers menús.

El portaveu de McDonald's a Igualada, Jaume Ferrer, ha fet balanç del primer dia "hem superat les expectatives, no esperavem, ni de lluny, tanta gent".

40 places de treball

Aquesta nova superfície ha creat una quarantena de llocs de treball, tots ells ocupats per gent d'Igualada i comarca, que ha rebut una formació específicaa d'entre dues setmanes i dos mesos, en funció de la tasca que li havia estat assignada.

Aquest important nombre detreballadors és comprensible tenint en compte l'horari d'obertura de l'establiment, de 10 del matí a 12 de la nit cada dia; a més a més els divendres ie ls dissabtes, el McAuto està obert fins a les 2 de la matinada.

Producte i controls de qualitat

Davant els dubtes que pot generar un restaurant com el McDonald's, Ferrer ha destacat que el 90% dels productes que es distribueixen a l'establiment d'Igualada, són manufacturats a Catalunya i a la resta de l'estat espanyol. Així, el pa prové d'una panificadora pròpia que McDonald's té a Olesa d MOntserrat, i la carn, prové tota d'Astúrias i Galícia.

Ha afegit que constantment segueixen uns controls de qualitat molt estrictes, i no només interns, de la pròpia empresa, sinó que també app+ els audita, i pren mostres de producte o analitza el procés de congelació.


64 Comentaris

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

5 de gener 2009.13:39h

Respondre

Sens dubte, l’alcalde va fer una gran jugada de màrketing tallant la cinta del Mc Donald’s. Agradi o no, ha jugat a cavall guanyador i l’ha encertada de ple. Crec que l’alcalde d’Igualada... Llegir més té les seves extravagàncies, però no se li pot negar que en sap, i molt, de saber a quina foto ha de sortir. Jo penso que és una fantàstica notícia que Igualada tingui un Mc Donald’s, i també ho és que l’alcalde recolzi aquest negoci. Criticar la presència de l’alcalde a la foto és d’oportunistes polítics o, simplement, d’algu que s’avorreix molt...

J

Joan D.

Igualada

5 de gener 2009.12:12h

Respondre

No tinc cap problema en tenir un McDonald’s a la ciutat. El que no entenc és que fa l’Alcalde a la inauguració.
Espero que a partir d’ara estigui a totes les futures inauguracions de petites... Llegir més i mitjanes empreses recolzant-les.
Gracies alcalde per aquesta nova iniciativa i recolzament.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

5 de gener 2009.08:57h

Respondre

No portem ni un mes de McDonald’s i ja es parla de fer-ne un altre. Els números canten i el negoci és rodó. Agradi o no, és un fenomen sociològic. Quan us deia que cada diumenge els burgers... Llegir més d’Abrera, Manresa i Vilafranca estaven plens ho deia amb coneixement de causa. Al d’Igualada hi ve gent de Cervera, gent de Santa Coloma, gent de tot la Conca...
I només hi heu d’anar per curiositat perquè deu ser l’unic lloc d’Igualada que no veu la paraula crisi per enlloc. M’agradaria saber què en pensen ara els de la UBIC, tan obsessionats a mantenir el zel i l’status quo comercial a la ciutat. Segur que deuen estar envejosos a més no poder.

M

Miriam Fernandez

Montbui

3 de gener 2009.20:02h

Respondre

dieguiño no te pongas nervioso amigo. no mezcles temas soy pro-macdonals y me gusta el debate.

D

DIEGUIÑO

IGUALADA

3 de gener 2009.14:41h

Respondre

CATALANES PORQUE NO OS DEJAIS DE JODER DE UNA VEZ CON EL MAC DONALDS, SI NO QUEREIS IR NO VAIS Y YA ESTA, Y DEJAD AL RESTO DE LA GENTE EN PAZ, ABRID LA CABEZA POR DIOS, QUE CADA DIA ESTAIS MAS SOLOS... Llegir més Y CERRADOS.

j

joan

igualada

2 de gener 2009.12:06h

Respondre

Amic Lluiset per tots els temes de ”menjar” cal demanar la màxima qualitat, oi.

j

joan

igualada

2 de gener 2009.11:41h

Respondre

que no n’hi un a la plaça de l’Ajuntament?

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

2 de gener 2009.11:29h

Respondre

El que és evident és que calia un Mc Donalds a Igualada perquè només cal veure que està ple a totes hores. Era claríssim que qui posés un Mc Donald’s es forraria. Com també ho és que... Llegir més també es forraria qui montés un bon ”club d’alterne” al polígon Les Comes...Jo només dono idees...

j

joan

igualada

2 de gener 2009.10:32h

Respondre

Respecte la meva opinió (jo no parlo per d’altres) la qualitat alimentària és més que discutible; fa poc he viatjat per motius laborals a EUA i, la veritat, qui es vulgui semblar a ells... Llegir més (nutritivament i estèticament parlant) aquest és el camí, amb mi no compteu (continuaré menjant tan i tan bé com he fet sempre).

c

cesc

igualada

2 de gener 2009.10:24h

Respondre

Digueu-li a un dels treballadors que us ensenyi la nòmina. Jo en vaig veure una i encara no he parat de riure.
Salut.

c

cesc

igualada

2 de gener 2009.10:21h

Respondre

Doncs no, procuro evitar-ho. Les hamburgueses me les menjo a casa aprofitant que l’altre dia vaig fer canvi d’oli del cotxe, perquè hi ha llocs que ho fan així, no?

k

kevin

2 de gener 2009.10:18h

Respondre

Pues claro Carles, a la jessi, a la jenny, al jonathan y a mi es lo que nos va. A ver si abren otro más cerquita de casa. Saludos compañero

C

Carles Oristà

Igualada

2 de gener 2009.09:20h

Respondre

Algú va veure com estava ahir el Mc Donalds a quarts de nou del vespre ? Més de 30 cotxes esperant en el Mc Auto. Cues que arribaven fins a l’Homs. I saturadíssims de gent tant al Mc Auto com al... Llegir més restaurant. Com es nota que molts dels que parlen per aquí no tenen ni idea del que agrada a la gent...Aneu dient tonteries del pà, vi i sucre, que al final la gent ja veieu on va...

M

Marc O.

Igualada

29 de desembre 2008.10:52h

Respondre

Pel que es veu a Igualada, hi ha crisi a tot arreu menys al Mc Donalds. Es nota que la majoria dels que critiquen a la cadena americada d’hamburgueses són els típics igualadins tancats, que tan... Llegir més famosa han fet a Igualada i que han fet que estem a la cua de Catalunya en tot el que es important.
Jo només sé que a aquest pas acabarem sent una ciutat marginal de la ”banlieu” barcelonina, plena de senyorets amb aires de grandesa però molt poca iniciativa industrial i on la gent mínimament competent treballarà a BCN. Vull aire fresc. Igualada, com Catalunya, serà xarnega, o no serà !!

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

28 de desembre 2008.23:06h

Respondre

Des d’aquí vull felicitar a la franquícia Mc Donald’s d’Igualada perquè em fa mes amenes les visites a l’Hospital, i almenys dona vida als aburridíssims caps de setmana del polígon. Jo... Llegir més proposo de forma urgent uns multicinemes i dos o tres macrocentres comercials a Montbui i Vilanova per acabar d’emprenyar mes als comerciants rancis d’Igualada.

P

Pep

igl

23 de desembre 2008.16:49h

Respondre

Paella talla super gran, vos dir, pero només si te la ofereixen!! jajaja, si, un documental sobre una dieta a base de paella durant un mes estaria bé. No és el millor per a la salut, tampoc.

J

Joan

igualada

23 de desembre 2008.13:55h

Respondre

jo també connec més de dos o tres families igualadines que ara viuen a BCN, l’argument de que aqui es viu molt be esta fora de lloc. Es viu diferent... el que aqui falta i a barcelona sobre, es... Llegir més esperit critic... aqui no pots obrir la boca per criticar per que de seguida se’t llencen a la iogular... pobres periodistes que han de fer critica, els planyo...
Per cert, cal més llistó en el joc de conceptes... mira com son alguns, que es queixaven de que un es va passar 1 mes menjant de mc donalds i va acavar malament de salut (tots hem vist supersizeme, tranqui, el doc es divertit, divertit i prou, a veure si contextualitzeu), es important jugar be amb es conceptes en les vostres argumentacions. Dit amb altres paraule, us repto a que estigueu 1 mes fent els 4 apats de palla talla super gran, a veure com acaveu. El que em deixa més parat, és que sigui justament un metge el que surt amb un argument tant demagogic. Crec que el menjar de mac donaldes es dolent. Pero que la gent faci el que li rota!!!

m

marta

igualada

23 de desembre 2008.11:19h

Respondre

poble gran ... ai la gran Barcelona, però potser és que aquí no es viu tan malament, conec a més de 2,3, .. famílies que abans vivien a Barcelona ...

P

Pol Gomà

Igualada

23 de desembre 2008.03:45h

Respondre

Un bon exemple de que seguim sent un poble gran són els comentaris d’aquesta notícia...

e

eva

igualada

22 de desembre 2008.21:09h

Respondre

El Lluïsetm la meva iaia també va a aquesta missa; oh que bé, sóc d’allò que en diuen ”de casa buena”.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

22 de desembre 2008.13:08h

Respondre

Als que em demanàveu que us digui els noms de les 50 famílies...Us ho posaré ben fàcil...Aneu a la missa dels diumenges al migdia a la Sagrada Família i en trobareu al 80 per cent d’aquests... Llegir més que dic...Que són els mateixos que porten els seus fills a les escoles de sempre, que compren a les botigues de sempre, que formen les entitats elitistes de sempre...En definitiva LA FAMILIA IGUALADINA, que tant bé es retratava a la REVISTA VIDA en el seu temps.

J

Josep Merli

igualada

21 de desembre 2008.09:41h

Respondre

La veritat es que molta gent de fora sap que els de igualada son especials... pero qui prefereixi pensar que no, pues millor per ell. Ja ho diuen que la felicitat es la ignorancia

T

Tonet

IGD

20 de desembre 2008.14:50h

Respondre

Curt Demires: ni es tracta d’un simple restaurant ni els igualadins projectem cap mena d’imatge portes enfora (no ens coneix ni Cristo); un altre compte serien els complexos que cada persona duu... Llegir més al damunt.
Com a natural d’Igualada (de primera, segona i tercera generació) i segurament prou pobre per no figurar ni entre les 1000 familietes (reconec certes pulsions caciquils a IGD), m’agradaria que, de la mateixa manera que jo no reparteixo carnets ni credencials de res, tampoc se m’associés, per haver reivindicat el pa amb vi i sucre, al terme despectiu ”carca”. S’ha fet en aquest fil (sorprenentment) vigorós i no em dol perquè sé que no és cert, però trobo que retrata a qui es deixa anar en aquest sentit. No costa res de mantenir un bon to. Dit tot plegat, planyo qui menysté el pa amb vi i sucre; ni per immobilisme ni per dèries de museificar ençà i enllà: senzillament és bo de collons! El mateix amb les moltes coses bones que tenim. Deixem anar les coses dolentes, i tant! Però no llancem el nen que rentàvem en abocar el covell d’aigua bruta.
Salut i bona teca

V

Valles

igualada

20 de desembre 2008.11:03h

Respondre

Quina falta d’esperit critic...

j

joan m.

igualada

19 de desembre 2008.20:26h

Respondre

(a37) coneixo molts i molts igualadins que no segueixen l’estereotip que marques tu. De veritat has anat a estudiar, etc. a Barcelona?
Perdó, deu ser que la gran majoria de la gent aquesta devem... Llegir més ser molt ”raros”.
Ah sí, com deia aquell: ”criticar, el recurso fácil”, o sigui, ”com que no faig res segur que no m’equivoco”: més propostes i menys crítiques al vent.
50 famílies, si home si tot Igualada, on el govern és socialista (i el que ens queda !)

Apa siau

P

Pagès

Òdena

19 de desembre 2008.16:12h

Respondre

(a 37) Ets igual d’igualadí, però curt de mires.
De fet veig molta crítica a la Igualada carca pero em pregunto un son les propostes?. No n’he llegit cap. Des d’on lluiteu per canviar les... Llegir més coses. No serà que només sou capaços de fer comentaris en webs sense fer cap pas per canviar la crosta igualadina?
Lluiset, em podries relacionar només 25 de les 50 families carques que dius que tothom sap? Vull estar informat, no sigui que esteu criticant a un enemic que ni coneixeu en qui lleceu les vostres ires a falta de propostes.
Els canvis vindran fent propostes, no criticant a 50 families. Visca el gran canvi per la nostra comarca que representa un Mc Donalds. Que trist si hem de fotre fora als carques a cop d’hamburguesa.

P

Peret

19 de desembre 2008.15:38h

Respondre

Sóc de fora de l’Anoia però he treballat molts mesos a Igualada. Fins que no hi vaig anar per motius laborals no coneixia la ciutat. I la sensació que he agafat d’Igualada és la mateixa que... Llegir més descriuen el Curt Demires i el Lluïset. En podria dir moltes coses, però em limitaré a assenyalar aquesta: mentre Catalunya i Espanya, després del segle XIX, van anar abandonant el proteccionisme, a Igualada hi continuen abonats els 50 cognoms que remenen les cireres, en ple segle XXI. Resultat: una de les ciutats amb més atur del país. L’oposició al McDonalds és un clar símptoma d’aquesta realitat.

C

Curt Demires Vil·la

Igualada

19 de desembre 2008.14:06h

Respondre

I si... es una terapia... molts igualadins realment vivim frustrats de veure com van les coses en una ciutat que ens estimem.. que pasa tius, que si no pensem com vosaltres ja no hem de viure a... Llegir més igualada?? Q només podem viure a igualada els que pensem com vosaltres?? Pues si, estic resentit amb una classe carca i poderosa igualadina, i?? No puc? Soc menys igualadi?

C

Curt Demires Vil·la

Igualada

19 de desembre 2008.13:57h

Respondre

I tant!! I per aixó igualada està com està!!!!
Soc Igualadí, m’encanta la meva ciutat, pero aixo hi visc malgrat la vergonya aliena que em fan sentir les classiques veus carcas anti tot... Llegir més (especialment antibarcelona, tot i que despres van a vendre a barcelona, els barcelonins que tant desprecien son el seu mercat). Sento vergonya alienta de aquesta catalunya profunda igualadina dominada per l’opus i per un mal entes tradicionalisme radical igualadí, carca, que vol museificar la ciutat i les seves tradicions.... el carca del poderos que vol que res canivii, no fos cas que el seu tron perilli si canvien massa les coses... el consevador forrat de pasta que pensa: mentre les coses vagin com van, a mi ja em va be... vaya carcas...
Crec qeu els igualadins no sou ni sereu mai conscients de la imatge que projecteu a la resta de catalunya... realment ens coneixen a tot a reu, ens tenen com a tancats, conservadors, gent rara... tots els estudiantets igualadins q els papas els posa al pis a Barcelona, que estant a barcelona despres nomes es relacionen entre ells!!! I només ban a les discos pijo-sosas de la part alta barcelonina... el igualadi tancat pijo soso classic, ple d’estereotips... el igualadi classic que creu que tot ha de mantenir-se sempre igual.. igual de igualada tiu.. que fort... es que haurieu de saber que el particular cas de la ideosincracia igualadina s’estudia a la uni... jajaj, com sou... 40 posts un simple restaurant... q for... feu-vos mirar com esteu... i ara, ara que he gosat criticar la ciutat, sere un antipatriota com sempre, no??
No sera que els q ens estimen aques tros de territori el voldrem millorar??

S

Sílvia

Igualada

19 de desembre 2008.13:52h

Respondre

Amic Lluiset, ara corroboro allò que es diu: SOM EL QUE MENGEM...

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

19 de desembre 2008.13:44h

Respondre

Ningú no dubta, amic Pagès, que l’igualadinisme carca és una realitat, fruit de la coneguda por dels igualadins a tot el que és extern, i a tot el que no és ”essencialment igualadí”.... Llegir més Aquesta essència avui en dia no passa de la plaça de l’ajuntament, tirant llarg arriba a Santa Maria. Per a molts dels que es ara viuen al barri del Poble Sec, l’ ”essència igualadina” se sent amenaçada des de fa dècades per un sentiment d’estar envoltats pels de ”fora”. Els ”de fora” viuen a Fàtima, Les Comes, barri Montserrat, Vilanova del Camí, Barraquetes...Si us hi fixeu, pel nord, pel sud, per l’est, i per l’oest, l’”igualadinisme carca” hi veu gent que no és benvinguda i que és aliena a ”la crosta igualadina”, gent que ”no és de les 50 famílies que han tallat el bacallà” des de sempre. Si voleu us dic on podeu trobar aquestes 50 famílies. Tothom sap qui són. I, per cert, evidentment, tot el que escapi al control de les 50 famílies està mal vist, inclòs lògicament, el meu benvolgut Mc Donald’s.

P

Pagès

Òdena

19 de desembre 2008.11:41h

Respondre

Benvolgut Roger de Barcelona, si tu afirmes que a un Mc D. ets sens com a casa no hi tinc res a dir. Deixaràs però que m’imagini com deu ser casa teva. Amb aquesta defensa tan documentada... Llegir més qualsevol diria que tens accions de la cadena!!!
Per cert Lluiset, em pregunto que hi fas vivint a Igualada amb tan de ressentiment contra la seva gent i havent de patir tota aquesta relació d’adjectius que afirmes que son els igualadins? (igualadinisme carca, cavernícola, criptoretrògrad i pseudo-juràssic, etc....).
En els fons tan debat sobre un trist Mc D. no serà que escriure aquí comentaris serveix de teràpia?

R

Roach

19 de desembre 2008.10:01h

Respondre

L’obertura del McDonald’s és l’inici de l’adeu a la mentalitat tancada d’Igualada, que l’ha fet estar en la recessió econòmica en la que es troba. Per això el tema ha agafat tanta... Llegir més importància.

t

toni

igualada

19 de desembre 2008.09:53h

Respondre

Què li va passar a aquell que va menjar un més seguit al McDonalds ? encara corre ?, ai ai Lluïset visca els Bollycos, … i altres menjes pijo-progre-xupi-guais-delamuerte.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

19 de desembre 2008.08:27h

Respondre

Continuo sorprès per l’allau de crítiques contra el Mc Donalds. No us haguessiu llençat tant a la ”iugular” si en el lloc de ser un Mc Donalds els haguès donat per fer una fàbrica de... Llegir més carnasses o un abocador de residus nuclears. Aquest igualadinisme carca, cavernícola, criptoretrògrad i pseudo-juràssic només li fa mal a la imatge d’Igualada. Jo penso que ara necessitem que altres companyies s’animin i inverteixin a Igualada. Penso en Burger King, Pan’s & Company, Viena, Bocatta i moltes d’altres. Tant se me’n refot que el capital sigui igualadí, americà, liberià, australià o paquistanès, l’important és invertir, tenir voluntat de fer negoci. Qui digui que els beneficis se’ls emporten a fora, que em diguin on han invertit els seus grans negocis familiars les families dels industrials igualadins de tota la vida...Ells són els culpables de com estem ara. Insisteixo, necessitem inversió, emprenedors, i gent que es jugui els cuartos, siguin d’aquí o de fora.
I si berenessim pa, vi i sucre cada dia no dubto que continuaríem medint 160, o 165 com els nostres avis, i no pas 180 o 185 com ara. Que els Mc Donalds, la Nocilla i els Bollycaos alguna cosa hauran fet en aquest tema no ?

T

Tonet

IGD

18 de desembre 2008.23:07h

Respondre

Uf! "L’avantguardisme" és ben bé el tret definitori que ens mancava; ben bé allà que l’aniré a cercar, pots comptar!... Però la neteja, per... Llegir més descomptat, amb sabons que procedeixen de Catalunya i de l’estat espanyol, segur-segur (i és que, tots ho sabem, si és bo per a McDonalds és bo per a Catalunya, us sona?) Com que els fets canten, m’hi remetré: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_McDonald’s Sense voler polemitzar gens més, això llegit encara friso menys perquè IGD passi a engrandir la llista de milers de "restaurants" Salut i bona teca!

R

Roger

Barcelona

18 de desembre 2008.18:18h

Respondre

Em sembla estupid que es facin aquest tipus de comentaris, no sabeu res d’aquesta cadena que mou milions d’euros y que està recaudant cada cop més y més clients.
No son el número 1 de... Llegir més restaurants fast food per sort, estan per sobre de Burguer King, Viena, Pans, etc. peroque s’ho han guanyat. A Mc Donald’s ofereixen una gran cualitat, un gran servei y una gran neteja, amb això els Mc Donald’s marquen la diferència. Et pots sentir com a casa. A més, ofereixen el màxim al mínim preu.
Al Mc Donald’s d’Igualada veiem un Mc Donald’s amb un estil vanguardista, que si hi aneu os enamorareu y no voldreu anar a cap altre lloc. També es important saber que a nivell espanyol ha crescut un 4% en ventes y un 5% en clients. Aquesta cadena no esta en crisis i si es així, es perque s’ho mereix.

S

Sílvia

Igualada

18 de desembre 2008.16:41h

Respondre

Amics i amigues, especialment Manuel, sapigueu que hi ha gent que tenim les coses força clares i ho fem tot en coherència al consum conscient i responsable, per tant no cal que ningú ens recordi... Llegir més el que no farem...

Per cert...algú sap dir-me perquè a Manresa (gran urbs de més de 80.000 habitants) dit establiment de MacDonald’s, en ple passeig va haver de tancar portes?
Serà que els del Bages sempre van un pas endavant nostre?
Bones festes i bon comerç i restauració de proximitat!!!

j

juan

igualada

18 de desembre 2008.16:32h

Respondre

com a profesional de la medicina, Lluïset et recomano que mengis moltes chips ja veuràs ja.
Ai aquests progres, sí, aquells que diuen pa amb vi i sucre per a la canalla No. Doncs abans se’n... Llegir més menjava, i molt, i no em sortit pitjor que la gent d’ara.
Apa siau

T

Tonet

IGD

18 de desembre 2008.15:15h

Respondre

Lluiset, cal ser respectuós amb tothom.
No em considero gens retrògrad per expressar lliurement que considero el pa amb vi i sucre molt millor que qualsevol producte dels que hi trobareu en aquest... Llegir més establiment. Ara, qualificar el pa amb oli, amb vi i sucre i companyia d’”exabrupte nacionalista” ho trobo francament fora volt; freudià, vaja...
Jo no em considero ni més ni menys, ni millor, català que ningú; pau a la terra, que aquí estem comentant cordialment la jugada, xeic! ”Tolerar” és un verb que ja et fa començar amb el pas canviat. Jo no ”tolero” ningú perquè no tinc la raó absoluta i ”il mondo è bello perche vario”...
Jo, com a fill, prefereixo que em portin a Montfalcó Murallat o a Can Culleretes, ves què...

M

Manuel

Sant Martí de Tous

18 de desembre 2008.15:07h

Respondre

molta gent sap que aixó nomes es el principi. tindre un mc’donalds a igualada es més que aixó, son 40 llocs de treball.( a igualada), recordem que també hauran agafat gent per ”repartir”. y... Llegir més a més servira perquè altres empresaris es donin compte de que es una gran inversió ”Igualada”.
Per cert, si mc’donalds te un problema de llum, aire acondicionat, aigua... acudira a un ”Tecnic” que estigui a prop.
Aixó molts de vosaltres no ho veieu, nomes dieu que treure treball a altres, persones (que no es aixi). y no os deneu compte, que els vostres fills podrien arribar a treballar, graciés a aixó.Sigui per estudiar i treballar, o només per treballar.
Dit tot aixó, us desitgo feliÇ festa, y recordar, que, molts de vosaltres anireu al macdonalds.....

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

18 de desembre 2008.14:32h

Respondre

El que no m’agrada és sentir alguns comentaris cripto-retrògrads que veig per aquí. Jo com a pare prefereixo portar la meva filla a fer unes chips al Mc Donalds -de les hamburgueses no dic res... Llegir més però me les menjaré jo i no pas ella- que no pas prendre pa amb vi i sucre. Però que us penseu, que sou més catalans que jo fent això ? Aquest és el veritable perill de la gent que és poc tolerant...Sempre voleu tenir la raó defensant amb exabruptes nacionalistes.

T

Tonet

IGD

18 de desembre 2008.14:22h

Respondre

Albert:

Em sembla ”fabulós”. Però per entendridora i caritativa que la gent s’entesti, conscientment o inconscient, a presentar la ”responsabilitat social de les empreses” (sobretot... Llegir més empreses amb aquest historial i magnitud), a mi no em convencerà. El que han de fer és pagar més impostos, perquè aquestes fundacions, comptat i debatut, són una camama.

Sé que és més fàcil pensar en el nen a qui li regalen un estoig de retoladors, o en una llar d’acollida amanida de coloraines, però te’n diré una: tu saps, amb el que s’embutxaquen alguns indegudament, quanta menys gent hi hauria que passaria penúries? Has sentit a parlar dels principis de no-afectació i d’universalitat dels pressupostos? Som els ciutadans, que hem de decidir com es gasta, no el McQuissigui de torn...

D’acord amb en Pagès per l’argument a favor, com el borratxo dels pobles d’antany (n’hi ha d’haver un, ves).
Salut i debat!

A

Albert

Igualada

18 de desembre 2008.12:45h

Respondre

Jo no em posiciono ni a favor ni en contra del McDonald’s. Això sí, per poc que em pugui escaquejar, no hi penso anar.

Per altra part, 40 llocs de treball no estan malament (menys dóna una... Llegir més pedra). Precaris? M’agradaria saber l’opinió d’alguns d’aquests empleats. Jo no ho sé.

Al marge de totes les dolenteries d’aquesta franquícia americana, sapigueu que té una fundació que ofereix residència als familiars d’aquells infants amb una greu malaltia que han d’estar hospitalitzats durant una llarga temporada en centres com Sant Joan de Déu (famílies que viuen lluny de l’Hospital, s’entén). Màrqueting de maquillatge? No en dubto pas. Ara bé, no sé si pensen el mateix els centenars de famílies que s’han beneficiat d’aquesta fundació al llarg dels darrers anys.

P

Pagès

Òdena

18 de desembre 2008.10:41h

Respondre

Em sembla que és l’article amb més comentaris, el que demostra quan d’apassionant és aquest diari i també un vulgar Mc Donalds.
Jo he jurat que no aniria a menjar “allò” que serveixen... Llegir més al Mc D d’Igualada. També vull dir que en viatges a orient, i després de 10 dies de menjar oriental (que no m’agrada), anava al Mc D. per que era el menjar que vaig trobar més proper a casa (és trist però és que no vaig trobar pizzeria). Una vegada a Tokio inclús vaig poder assaborir una Paellador que a 11.000 de casa vaig trobar impressionant però res a veure amb la que fa la meva esposa. Hi ha un moment i un lloc per cada cosa.
Es important tenir un Mc D per portar-hi els nostres fills per que coneguin on no han d’anar. El millor aprenentatge és sempre resultat de les males experiències.
No m’agraden els Mc D. Però si hi ha un emprenedor que el vol tirar endavant em sembla perfecte. Per canviar de terç jo em queixaria més de les 7 ó 8 empreses de dubtós resultats que l’Aymamí està tirant endavant amb els diners dels igualadins.

T

Tonet

IGD

18 de desembre 2008.10:15h

Respondre

M’és igual si se n’anaven a VNG, a BCN o a Andorra...
Només faltaria que no poguessin tirar milles quan s’esplaien.
60 o 65 hores les continua treballant molta gent, per culpa del nostre... Llegir més imperialisme passiu i bonista, i no era pas una prerrogativa igualadina.
A mi, sense hipocresies, m’enorgullia que a la meva ciutat no hi hagués un MacDaixonses, què vols que t’hi digui!
I, els joves de la Conca, que berenin pa amb oli i xocolata, o pa amb vi i sucre, com tothom...
Salut i peles!

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

18 de desembre 2008.08:26h

Respondre

Insisteixo que trobo sorprenent, per no dir delirant, que es pugui arribar a qüestionar que Igualada faci de capital de comarca tenint un McDonalds. Exceptuant els quatre capitalins de tendència... Llegir més negativista de sempre, us heu parat a preguntar-li a la gent jove de la Conca on anaven abans a berenar els diumenges ? Moltíssims anaven a Abrera. Menys hipocresia senyors. Per cert, sigui treball precari o no, de moment hi ha 40 persones menys a l’atur gràcies al McDonald’s, mentre que no paro de veure rètols de botigues a IGD on es necessita personal per dies puntuals, o per hores. No serà que aquests ”comerços de tota la vida” paguen una misèria als treballadors i per això sempre els hi falta personal ? No serà fins i tot que algun d’aquests comerços deixa a deure calers al personal que marxa ? Aquestes pràctiques pseudo-esclavistes són molt pròpies d’Igualada, i sino recordeu les 60-65 hores de feina setmanals que ja es feien en algunes fàbriques d’Igualada a mitjans del segle passat. Sincerament, tot el que sigui anar contra la tradicional classe dirigent del capitalisme igualadí, que ens ha ensorrat passant-se a l’especulació immobiliària, a per mí sempre serà benvingut...

j

josep

igualada

17 de desembre 2008.23:14h

Respondre

Lluïset: menja pa, menja sa. Viva Carlos III

T

Tonet

IGD

17 de desembre 2008.21:04h

Respondre

Amb tots els respectes, Lluiset:

Jo no tinc cap mena d’interès partidista a defensar ni atacar un McDonalds en clau de politiqueig de la Conca odenenca. Dit això, critico, perquè em ve de gust... Llegir més i perquè hi tinc tot el dret, que s’implanti un establiment amb aquestes particularitats a la ciutat que considero meva, tan meva com del primer ciutadà de torn.

Per què ho trobo criticable? Doncs perquè recordo molt rebé com s’hi van oposar els igualadins quan havia de fer-se, anys enrere, per la banda del carrer Argençola... Avui, en aquest raconet, s’ha argumentat de tot; en destacaria la baixa qualitat dels llocs de treball creats, l’escassa nostradesa del model dietètic i habitudinal que projecta i el trist paper que trobo que fa un alcalde tallant una cinta a un McDonalds...

Els multicines em semblen, en general, quasi tan abominables, i és que la cultura és experiència, no és pas industrial. Altra cosa és que els que tenim avui per avui no siguin res millor. Suggereixo que en comptes de fotre’ns els trastos pel cap, els ciutadans lluitem per viure en un lloc millor, sense la immerescuda primacia del vot o la ideologia. Salut.

F

Felip Cortiella

17 de desembre 2008.19:29h

Respondre

Molt bé Lluiset! McDonald’s, Leroy Merlin, Decathlon, Multicinemes, i també podriem apostar per més Pull&Bear, ZARA, Corte Inglés, Pans&Company, i ja posats, cadenes també de capital forani... Llegir més que abarquin els forns de pa, els quioscos, les sabateries, els tallers mecànics, les lampisteries, les llibreries i tot, tot el que hom pugui necessitar per viure.

Així tindrem els mateixos llocs de treball que la pròpia Igualada i comarca necessiten i generen, però en empreses en mans de consells de direcció anònims, sense cap vincle amb el territori, que s’enduen els beneficis i no tornen a revertir-se en l’economia local, i que acabaran per extingir el teixit de pimes locals que són les que permeten que moltes families d’aquí es guanyin la vida.

Segur que tu, Lluiset, preferiries treballar de caixer en una d’aquestes cadenes comercials o grans superfícies abans que tenir l’oportunitat de guanyar-te la vida fent comerç de proximitat pel teu compte. Segur. Com el nostre alcalde. Una gran notícia.

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

17 de desembre 2008.18:59h

Respondre

Trobo alucinant que algú pugui criticar l’obertura del Mc Donalds. Senyors, gràcies a aquest negoci la gent de l’Anoia es gastarà els quartos a l’Anoia -en menjar basura- i no pas al Baix... Llegir més Llobregat, el Bages o el Penedès. Penso que és positiu que s’obri un negoci ”por todo lo alto”, perquè el que no era normal és que en una conurbació de 90.000 habitants no n’hi haguès un. Igualment és vergonyós que no tinguem uns multicinemes, ni una gran superfície estil Decathlon o Leroy Merlin. Tots els que critiquen l’Aymamí demostren el seu grau d’oposició retrògrada i tancada. Sortir a la foto li agrada a tothom, i l’alcalde d’Igualada penso que fa molt i molt bé, perquè per al 90 per cent dels igualadins i anoiencs aquest nou negoci és una bona notícia. I molta de la gent que també vota CiU, ERC i PP també anirà al Mc Donalds...

J

Joan

17 de desembre 2008.14:15h

Respondre

Que trist!

em sembla que som el primer poble del món on l’alcalde inagura el McDonald’s.

Senyors de l’entesa, megueu pa, mengueu sa

p

pere

igualada

17 de desembre 2008.14:07h

Respondre

40 llocs de treball. Serà rendible per a una ciutat com Igualada? Hi anirà algú els dilluns, dimarts i dimecres (i em sembla que em quedo curt). Donem-li un any de vida, i... Llegir més gràcies. Ah, i l’Aymamí de que us extranya: no he vist persona amb més afany de protagonisme

n

nuria

17 de desembre 2008.11:26h

Respondre

No em puc creure que el Sr. alcalde hagués anat a tallar la cinta del McDonals.
Sembla que aquest tripartit fa números per no guanyar les properes eleccions o potser que els votin les... Llegir més dretes.

Sembla que es fa la política del tot si val o la fi justifica els mijans.
Premsa, sigueu valents i expliqueu que hi darrera d’aquesta multinacional.

S

Sílvia

Igualada

17 de desembre 2008.10:19h

Respondre

40 llocs de treball precaris...

T

Tonet

IGD

17 de desembre 2008.09:42h

Respondre

Ja no ens queda ben bé res de què vantar-nos...

X

Xavi

Igualada

17 de desembre 2008.09:13h

Respondre

i jo em pregunto... perquè hi posem problemes a tot i no veiem la part positiva de les coses? Aquests Mc’Donalds ha creat 40 llocs de treball nous. No està bé això? Sabeu els moments que està... Llegir més passant la industria a Igualada, i la taxa d’atur que tenim tant aquí com a la comarca, i en comptes de fomentar nous negocis i creació de treball, ens preguntem què hi feia l’alcalde tallant cintes o tonteries d’aquest tipus... No entenc a molta gent. Totalment a favor de l’obertura del Mc Donald’s, és més, hi aniré aquest cap de setmana. Bon profit !

J

Just Canet i Puigdellívol

Igualada

17 de desembre 2008.08:55h

Respondre

Ben fet !! Per fi podrem portar els nens al Mc Donald’s d’Igualada i no haurem d’anar per força a Abrera o Vilafranca. Per fi estem al mapa !! Que comencin a baixar preus alguns... Llegir més ”listillos” del món de la restauració a IGD perquè en quatre dies aquests del Mc Donald’s els hi prendran la clientela. Crec que és una excel.lent notícia. Felicito a l’Aymamí perquè s’ha apuntat un gol sí senyor.

S

Sílvia

Igualada

17 de desembre 2008.08:55h

Respondre

Impressionant que l’alcalde inauguri un establiment de una de les multinacionals que estan causant més deforestació del planeta, sembla increible, ciència ficció, i més tractant-se d’un... Llegir més establiment privat, és la pera, Mc Donals salvarà l’Anoia de la crisi?
Els seus contractes de misèria i hores esclaves de treballadors i treballadores?
Increible, no ho entenc...
I realment el tractament de la notícia és ben edulcorat, us heu informat de tot el que s’amaga darrera d’’aquesta empresa?
No tot són ’típiques lluminàries’, realment sembla que Mc. Donalds ha ben enlluernat a tothom...
Dia trist com diu en Ramon...

R

Ramon Bonet

IGD

17 de desembre 2008.08:33h

Respondre

Dia trist a Igualada

J

Jordi

16 de desembre 2008.21:48h

Respondre

Ben d’acord amb el primer comentari d’en Felip. De l’Entesa ja n’hi en parlo (donaria per un article ben llarg), però això dels mitjans és preocupant. No esmentar ni tan sols el precedent... Llegir més de l’obertura frustrada d’aquest establiment al costat de ’el Punto Blanco’ a causa de l’oposició veinal (i finalment del govern!), sembla obviar el context de la pròpia notícia... tot i que aquest portal ha realitzat una enquesta, fet que esmena una mica l’estil de la notícia. D’altra banda, si voleu veure un gran exemple de fins on pot arribar el ’servilisme periodístic més provincià’ no us perdeu: www.laveudigital.cat/noticia-laveudigital-anoia.php?2008&09&15&news&6006 ... d’un gran i conegut periodista local, quan l’establiment encara havia d’obrir. Per llogar-hi cadires!!

E

Ester B

Igualada

16 de desembre 2008.20:06h

Respondre

Igualada ja no és verge.

J

Jordi

Igualada

16 de desembre 2008.19:45h

Respondre

El que no entenc és què hi feia l’alcalde d’Igualada Jordi Aymamí tallant la cinta...
Si obre una cadena de ”cuina de mercat”, per exemple, farà el mateix?
Fa un parell de mesos roda de... Llegir més premsa amb l’impulsor del McDonalds. Ara talla la cinta.
Quin criteri segueix per donar tan de suport institucional????
Jo ho trobo vergonyós.

F

Felip Cortiella

16 de desembre 2008.19:25h

Respondre

Ja podem estar contents!! Igualada ja no és una simple capital de comarca provincial, sinó que ara és una capital de comarca provincial ’amb McDonalds’!!

I jo em pregunto: a què es deu tant... Llegir més recolzament institucional a l’obertura d’un restaurant -bé, un negoci- privat?? Què hi fa l’Aymamí inaugurant-lo o, fa un parell de mesos, reivindicant en roda de premsa les bonances que comportarà aquest establiment a la ciutat?

I la premsa; també és necessari entrar en aquest joc? No us podeu esperar a que paguin la publicitat que vulguin inserir en els vostres mitjans? Què té aquest restaurant -a part de ser un símbol de la universalització d’allò ianqui i d’una gastronomia gens saludable- per rebre aquest tractament a ’bombo i platerets’?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.