//Plugins sense CDN ?>
Imma Canas, com a representants dels milers d'Igualadins i ciutadans de la comarca que fan ús dels espais d'aparcament de la ciutat, ha entregat oficialment aquest matí 10.750 firmes contra l'ampliació en 211 noves places de zona blava a la ciutat, que són vigents des del 24 de febrer.
Aquesta entrega s'ha produït l'endemà que el tinent d'alcalde, Jordi Riba, manifestés la preocupació de l'equip de govern de la ciutat "al no saber que se n'havia fet d'aquestes firmes". Ara, un cop entregades, i tal i com es va comprometre el mateix Jordi Riba, s'analitzaran i es donarà una resposta a aquesta mostra unitària de rebuig. Riba va recordar que com a Ajuntament d'Igualada, es tindrien més en compte les signatures dels ciutadans igualadins.
Tots els grups de l'oposició ja van demanar, i repetir en el ple municipal del febrer, que el govern municipal revoqués la mesura i deixés sense efectes el decret d'alcaldia. CiU, PP i ERC han coincidit que l'ampliació de les zones blaves no es justifica ni per la rotació de vehicles ni per afavorir el comerç, sinó que té merament un afany 'recaptatori'.
/www.igualadi.com/2009/12/gestions-davant-la-sindica-respecte-les.html
Finalment queda ben clar que a l’Ajuntament d’Igualada li és indiferent el que digui la ciutadania. Gràcies Entesa, ho... Llegir més tindrem en compte.
I seguim tardant mes d’hora i mitja per anar en tren a bcn... amb el mateix traçat de la seva inauguració al segle XIX... quin fástic de gestors que tenim.
Pero es clar, invertir en transport... Llegir més public de qualitat els hi costa diners... pero posar zones blaves els hi dona diners, aaaaahhhh ja ho veuen.
Igual que el transit:
Educar i fomentar, els hi costa diners, en canvi multar amb radars i normes il.lògiques els hi dona diners.
I així mil exemples, tenim una classe política que sempre tira per la via fàcil i còmoda, a 4 anys vista com a molt... així no es porta una ciutat ni un país.
VOT EN BLANC !!!!!!!!!
Està molt bé que els comentaris interpel·lin els polítics i que es sentint la necessitat de contestar (felicitats anoiadiari per possibilitar aquest diàleg) ara bé, això ja sembla un... Llegir més desembarcament d’opinadors a sou (els que hi posen el nom i els que no).
70 posts i les preguntes engorroses de la zona blava a l’hospital i altres (us remeto als posts de’n JM Torras) PER CONTESTAR
Avui, parlant amb una comerciant del centre, m’ha comentat que no veu gens clar el seu futur i el dels seus companys botiguers. L’ajuntament nomès va a sagnar-los, i dificultar l’accés de la... Llegir més gent de fora que ”si o no” han d’anar al centre en cotxe. Necessitem mes llibertat, i no tants condicionants i normes, si volem que el comerç no caigui en la mes profunda de les crisis, i hagin d’acabar tancant.
Acabarà tothom anant a comprar als llocs d’aparcament gratuït... carrefours, caprabos, mc donalds, etc etc
Això és el que fa un govern socialista, enriquir al gros en detriment del petit
No recordo haver posar en nom meu cap comentari sobre aquest article que segons el títol és “Més de 10.000 firmes contra les zones blaves”.
No crec que ningú tingui dret a comentar les meves... Llegir més opcions de on he decidit de viure ni les seves conseqüències.
No crec que sigui el mateix parlar de mi que parlar dels càrrecs públics, electes o de confiança pagats amb recursos públics.
No se que te a veure les “esquenes d’ase” objecte d’un article meu de fa 2 mesos, amb una noticia de les 10.000 firmes de zones blaves.
Pel que fa a la Pla Director, fins avui no recordo haver fet cap comentari en nom meu en aquest mitjà ni molt menys cap article d’opinió, tot i que quan el tema sigui el Pla Director estic obert a parlar del que calgui i acceptar les critiques.
Pel que fa a la meva tasca al Circuit de Catalunya, que només faig per afició i sense cap compensació a canvi, voldria recordar que el Circuit de Catalunya està presidint per l’Honorable Josep Lluis Carod Rovira i que se sosté amb recursos de tots els catalans. Afegeixo que tampoc crec que la meva afició tingui res a veure amb les zones blaves, però si algú te interès en parlar del Circuit també podem obrir el tema.
Demanaria respecte per les persones i que la gent se centri amb les idees, per compartir-les o per contradir-les, no pas en les persones, molt menys encara si son particulars i no cobren de l’erari públic.
Crec que el comentari de demagog no es correspon amb d’ideari publicat en aquest diari quan diu: “Els lectors tenen la possibilitat de comentar les notícies i els articles d’opinió i, si cal, criticar-ne el contingut, a favor o en contra. Argumentant, aportant dades i enriquint-ne els continguts. No entenem aquest espai per a atacar els autors o, fins i tot, els mateixos comentaristes sense arguments constructius. Només escrivint per a desacreditar la persona i no debatent les idees. Jo ni he escrit l’article, ni hi he fet cap comentari en nom meu. Si que he escrit en un altre moment sobre el tiquet de les zones blaves, però això no te res a veure amb el debat zones blaves si o no.
Quan signo un article d’Opinió soc plenament conscient i accepto que rebré crítiques de tots colors. Crec que algun comentaris d’aquesta noticia estan fora vol i diuen poc de qui els fa.
VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!!
ENSORREM EL SISTEMA !!! ENSORREM EL SISTEMA !!!
VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!!
ENSORREM EL SISTEMA !!! ENSORREM EL SISTEMA !!!... Llegir més
VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!!
ENSORREM EL SISTEMA !!! ENSORREM EL SISTEMA !!!
VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!!
ENSORREM EL SISTEMA !!! ENSORREM EL SISTEMA !!!
VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!! VOT EN BLANC!!!
ENSORREM EL SISTEMA !!! ENSORREM EL SISTEMA !!!
Estem tips de pagar sous i cadires innecessaris.
Estem tips de normes i cacicades varies
Estem tips de carrecs de confiança
Estem tips de toooooooooooooooooooot
VOT EN BLANC, JA. SIGUEU VALENTS !!!!!!!
Demagog se t’acaba de veure el llautó. Jo he criticat el sistema de transport públic que tenim, el qual tan és culpa dels d’ara com dels que hi ha hagut durant més de 20 anys, jo no defenso a... Llegir més cap dels dos (tot el contrari), però ara es veu a qui defenses tu, amic socialista, un nou càrrec de confiança pot ser teu, tu has ben guanyat: endavant i força.
Demagog, ”lo breve si breve dos veces bueno”, tanta lletra cansa, i després us queixueu d’en Torras. Fets i no paraules, com deia el presi.
Pues vale, pues es recaptatori... el gran argument contra les zones blaves es que es recaptatori.. pues clar, si fan pagar... sera que es recapta, no? Pero alerta!! La taxa d’escombraries també es... Llegir més recaptatoria!! jajaaj Ei, i l’altre dia, vaig comprar a un comerç igualadi i em van cobrar!! Recaptatori!!
Eu vist? Soc un demagog...
Vinga home... quanta pasta anual es recaptara?? Quanta pasta anual costa gestionar la zona blava i la diferencia deu ser lo que es recapta, no? De quanta pasta estem parlant? Per que a lo millor son 4 duros... En que s’invertira? Per que a mi, que soc europeu, ja em sembla que que les Administracions publiques recaptin diners amb taxes i impostos. Amb el que es recapta, es paquen serveis. Ah!! Si!! Se m’oblidava... els sous de politics i carregs de confiança... bé... jo no se que dir... per que usar sempre el sou dels politics (que crec que pel que fan cobren massa, clar que molts ejecutius igualadins, pel que fan també cobren massa: i si no, mirin, l’Anoia en crisi des de fa 20 anys, pues quina birria de empresaris i executius igualadins!).
Despres, pel que fa al transport public, ja que toca fer demagogia i barrejar coses... pues si despres de 20 anys de CiU no es va fer res pel transport public (aixó si, carreteres a punta pala!!)... bé, van electrificar el tren!! Per l’amor de deu, es que si no feien ni axió nen...
Despres de 6 anys de tripartit, s’inicien els projectes de tren transversal (obviament, fer un no tren - i sense un duro - no es questió de 3 anys) i un pla de autobusos, o algo així. Clar que CiU... amb una gran visió, si que va fer transport public.. la linia 9 del metro que acavarà costant tanta pasta com hauris costat el tren transversal.
Ara, que ja em val, estar jo defensant al tripartit o més ven dit, a l’entesa quan ni els voto... pero es que la demagogia empipa i clar, al final un s’enfada amb els ”paisanos” anoiencs.
Visca la demagogia.
Per cert, jo no penso pagar per aparcar en una zona blava, anire caminant a parcare una mica més lluny, i despres caminare. I si la gent al fina veu que total, per sortir de casa, conduir, aparcar lluny i despres caminar, finalment acava anat caminant directament, pues aixó que s’ha guanyat.
Pero clar, la butxaca, hay que no ens toquin la butxaca... pero despres pagem la gasolina a 1 euro i preferim pagar la gasolina cara que anar caminant... no us entenc...
Sr. Cuerva i les zones blaves de l’Hospital, vec que ja ni s’esforça a defensar-ho: tot per a recaptar i/o obligar-nos a aparcar al pàrquing aquell tot buit del qual tots els ciutadans (com a... Llegir més accionistes de SIMA) ens anem menjant les pèrdues. Amics igualadins i forans, aparqueu al McDonalds, Carrefour, etc. que de moment és gratuït.
Oh, quins grans gestors, a l’empresa privada no duraríeu ni dos dies.
Igualada - BCN en tren MÉS DE 1 HORA I MITJA (COM FA 50 ANYS), transport públic entre Igualada i poblacions diferents a BCN quasi inexistent, etc. AIXÒ ÉS LA SEVA SOSTENIBILITAT !
Salut
Certament l’objectiu principal de les zones blaves no és reduir la contaminació, sinó una major rotació dels cotxes(major accessibilitat) i alhora desincentivar el seu ús (és en aquest punt... Llegir més on entra l’estalvi energètic pel fet de la reducció de volum de vehicles).
També, i respecte l’article de l’Enllaç, n’era conscient del tema, i recordo unes paraules d’un director general de transports de la Generalitat que va dir en una conferència, el qual reunint-se amb representants del sector de la carretera aquests es queixaven de les inversions del govern en matèria ferroviària i en altres modes. La seva resposta va ser ”No us preocupeu tant, pq la carretera mai desapareixerà”. Com apunta demagog, no es tracta d’eliminar el cotxe, sinó de reduir-ne l’abús del seu ús, racionalitzar-lo. El cotxe ha tingut, i té, un paper molt important en facilitar l’accessibilitat (molts nuclis rurals restarien indefinidament aïllats, o poder treballar a municipis a distàncies recorribles en menys de 1 hora), però és evident que el seu ús massiu no està essent gens positiu (els costos de congestió, espai, contaminació) a més de no ser accessible per tothom (un 50 % de la població catalana no té carnet de conduir).
La ”sostenibilitat” en el camp de la mobilitat arriba(rà) per l’eficiència energètica, tant dels vehicles (ja sigui per consumir menys com per utilitzar altres fonts d’energia), i també per la reducció dels seu ús (afegint la qüestió d’espai físic). El món del motor mou molts llocs de treball, des del disseny al manteniment, i no es tracta de perdre’ls, sinó de poder-los reconduir cap aquest objectiu de vehicles més eficients; un camí llarg però necessari.
Per cert, interessant l’enllaç del google, i el debat generat.
Pages, la reflexió sobre la demagogia que es fa amb la ”sostenibilitat” la comparteixo. Politics i ciutadans d’omplen la boca de sosteniblilitat pero les seves accions diaries no responen al... Llegir més que diuen. Pages, t’honora que reconeguis que el mon de la pagesia no sempre es l’exemple a seguir en el tema de la sostenibilitat.
Simplement vull afegir, que a mi no m’interessen les motos, li l’enduro, li els grans premis de motos de Montmelo, ni els Alonsos... com he dit, vaig caminant a tot arreu i crec que les zones blaves seren un anti-incentiu per a la tipica gent igualadina que abusa del cotxe de mala manera.
Per ajudar a arribar al 100 i per tancar el tema de la sostenibilitat de les zones blaves i posar un exemple del que volia dir quan deia que no hi te res a veure. També voldria demostrar que la... Llegir més sostenibilitat te moltes cares i no es poden fer lectures simplistes.
Podeu llegir el comentari 33 del Carles Cuerva sobre els beneficis de ser sostenible com a benefici i justificació de les zones blaves i després busqueu un exemplar de l’Enllaç per llegir l’article seu titulat “Igualada, gas, gas, Enduro!” (Carles, el podries penar ja al teu bloc jocdecartes.blogspot.com/ per qui no el tingui).
Va també pel demagog 53 quan dius “la sostenibilitat s’ha de pagar, i això no agrada. Lo de qui contamina paga... no va amb vosaltres?
En l’article ens explica les excel•lències i beneficis econòmics que porta el Parc Motor i la cursa del Mundial d’Enduro d’aquest cap de setmana.
Carles, jo també estic d’acord en els beneficis del Parc Motor o de l’Enduro, però un especialista en sostenibilitat escrivint que l’Enduro deixarà “una petjada econòmica de 550.000€” em posa la teva credibilitat per terra. Si hi ha dues activitats poc sostenibles en aquest moment son precisament les dues que tan be defenses. Veus com a vegades les criteris econòmics poden portar a veure la sostenibilitat d’una altra manera.
Comparteixo tot el que dius, però no accepto l’ús que fas del concepte de sostenibilitat a conveniència. I és que en el fons la realitat es la que és i l’economia i els aturats també. Et demanaria millor ús del concepte sense demagògia i acceptant que hi ha altres realitats. Em fas pensar en Groucho Marx: “Estos son mis principios, si no le gustan tengo otros”.
Aportacions com la d’en Xon marquen el ”gran” nivell intel·lectual que no caldria en aquest diari digital.
Gràcies i endavant
Xon,
Ras i curt:
Gracies per la teva intel·ligent aportació al debat.
L’anonimat per atacar és una opció valenta que defineix al que la fa servir.
Felicitats!,Si us voleu carregar el debat... Llegir més perquè només voleu sentir el que us interessa, allà vosaltres.
Bon cap de setmana a tothom, jo el penso disfrutar.
Torras,
Lo bueno si breve, dos veces bueno
Lo malo si largo, pesimo!
Lola,
Aquesta és la teva aportació al debat?
Tens una fixació a mi?
Em pots dir que m’equivoco en el contingut?
Ets la censora del debat o tu ets qui decideixes qui pot parlar, qui no i el... Llegir més que podem dir?
Gracies per aclarir-me les preguntes?
Si et plau de censors no en necessitem
Amb els del Torras que valen per 10 (per lo molt/massa que escriu), ja hi hem arribat.
Repeteixo, compara el que escrius (quantitat) amb el que escriuen els demés.
Escoltar-se un mateix no és bo.
Bé, aquest escrit no pretén fer arribar aquest debat al centenar, si no a donar un punt de vista afegit.
Quan vaig comprar el pis (obra nova) dubtava de si agafar o no la plaça de pàrquing.... Llegir més Costa més l’espai d’un cotxe que una habitació per dormir.
Hi havia lloc al carrer, però la comoditat va poder més que l’economia. Les persones que viuen al o prop del passeig i no poden tenir una plaça d’aparcament al seu edifici, què han de fer?
Com faran les rotacions? Els carrers propers sense zona blava estaran plens. Fins i tots els ”barris caladero” tindran els carrers plens. Si tots els blocs de pisos o cases tinguessin el seu garatge, hi hauria prou espai al carrer per poder deixar el cotxe per feina. No es així i no es poden aixecar les cases per fer aparcaments nous.
Quina és doncs la sol·lució de mobilitat davant d’aquest problema, senyors experts?
Deixeu-me ara dir la tonteria. Per convèncer-nos que a l’hospital hi calen zones blaves, que portin un hipnotitzador. En conec alguns de bons
Vinga, a veure si arribem als 100 comentaris: NOU rècord; i sense que ens quedi clar el bvenefici de les zones blaves de l’Hospital, perquè no tenen afany recaptatori, NO ! (ironia)
Lola,
Gracies per la teva pregunta, però la psicòloga ja la tinc a casa i quan vulgui un diagnòstic teu, ja te’l demanaré, si es que tens títol. Com que els bons consells comencen per un... Llegir més mateix, preguntat si els problemes d’autoestima els tens tu.
I ara anem al debat, diguem el quina part dels meus escrits no has entès i haig de revisar, per saber de que em parles?
Perquè en aquest debat es tracta de donar l’opinió sobre el que es parla i no de fer un examen psicològic dels que parlen.
Quina és la teva aportació al debat?
Demagog,
No et confonguis, fa cinc minuts he sortit d’una zona blava i he pagat el tiquet, doncs soc una persona cívica i no soc un opositor de les zones blaves, pel fondo sinó per la forma en que s’ha fet l’ampliació. Per tant no discuteixo els arguments teòrics, amb els que puc estar d’acord o no sinó els fets reals, que tothom ja sap. Fer-ho per decret, zones blaves en llocs que no tenen res a veure amb el comerç, al voltant del nou Hospital, al dels Esquiladors, etc. D’altre banda no s’ha consensuat amb ningú i hi han 10.750 firmes (arguments) en contra i tota l’oposició, et semblen poc o aquí la democràcia no importa i per segons que si.
Albert,
Els números de SABA tenen dret a saber-los els accionistes de SABA, els de SIMA els accionistes de SIMA, que som tots nosaltres, aquesta és la petita diferencia. Tens raó en dir que els diners es queden aquí, però això no és excusa perquè sens posin mes impostos indirectes dels que ja paguem i si l’administració de les zones blaves la portés directament l’Ajuntament, com que seria una taxa no un servei, tots els diners revertirien en els ciutadans, no en pagar els costos d’una infraestructura empresarial SIMA i l’Iva corresponent, per tant hi haurien més diners per Igualada, molt millor no?
Benvolgut demagog. Certament el meu comentari al Cuerva era totalment demagog i provocador. Hi estic d’acord. Penso que era la resposta que es mereixia precisament per que el seu comentari aplicat... Llegir més a les zones blaves també el considero demagog.
Comparteixo totalment el contingut dels BENEFICIS ECONÒMICS-SOCIALS DE LA POLÍTICA DE REGULACIÓ INTEGRAL DE L’APARCAMENT. És que em sembla impossible no estar-hi d’acord.
Dic que em sembla demagog el comentari del Cuerva per que el debat de la sostenibilitat aplicat a les zones blaves el veig fora vol. Ni que m’ho juris em creuré que la sostenibilitat hagi estat un element que l’Ajuntament hagi tingut en compte. Ja m’ho pots dir 100 vegades que ja t’avanço que no m’ho creuré.
Es més penso que incloure la sostenibilitat en tots els debats no porta quasi bé mai cap a res, per que la realitat del dia a dia ho podem aplicar a tot i per tant millor deixar-ho apart. Quan vulguis obrim un debat sobre sostenibilitat m’hi apunto. T’he de dir que malgrat que els pagesos sovint presumim de sostenibles, després omplim els camps d’adobs químics i d’insecticides. Però el problema l’origina la demanada i la productivitat. Tot això es massa complex per acabar decidint si una zona blava a l’Hospital es una bona elecció o no.
Sabies que cada cerca que fem al Google produeix 0,02 gr de CO2? Espero que si algun dia surt el debat sobre les bondats del Google el Cuerva no em surti amb la historia que gasta 0,02 gr de CO2.
http://google.dirson.com/post/4241-consumo-energetico-google/
Explica’m si us plau les bondats de la zona blava de l’Hospital, la rotació, la recaptació. És que jo no les veig.
Sr. Torras, no per escriure més tindrà més raó.
Revisi els seus escrits i compari amb els altres.
Te algún problema d’autoestima?
De totes maneres, ja que es critica tant sempre i es diu que ”no s’argumenta el per que del si a les zones blaves” (aixó va per tu, Torras Payerol ;) ) .
En Cuervas va exposar un breu resum... Llegir més del punts que cal considerar per mobilitat i zones blaves, referint-se a una xerrada d’en Roca - Cladera, del centre de valoració de la UPC.
Jo, en principi, crec a en Roca-Cladera més que a en Torras o en Pep SOle. Es igual, amb aixó vull dir, que molts cops us queixeu de que ”no s’argumenta”, pero quan s’argumenta de veritat tothom calla o respon demagogicament (recordem la resposta de, crec que era el Pages).
No se... que en penseu del discurs de Roca - Cladera?
Es que els arguments, quan no us agraden, cal ignorar-los? o es que no se sap argumentar tècnicament i llabors cal caure en la demagofia, que si el IVA, qeu si els carregcs (que segur que es veritat.. ).
Pero clar... la sostenibilitat s’ha de pagar, i aixó no agrada. Lo de qui contamina paga... no va amb vosaltres?
Per la ciutat ja corre l’acudit de les altres sigles de la superempresa SIMA: Sistema Implacable de Maltractar els Anoiencs.
Recoi quin debat! Però bé, respecte el senyor que em feia preguntes, li pregunto també d’on ha tret les dades aquestes financeres de l’aparcament, per què públiques no són...crec que algun... Llegir més dia vaig sentir al seu amic Castells parlant d’això, però vist que ja va mentir amb els números d’unes subvencioins no me’n fiaria gaire.
AH! I no desviï l’atenció cap a les multes. Doncs si ens estem queixant dia rera dia de finançament, aquests recursos que ”generosament” es donaven a SABA pq no es queden aquí? A fer els aparcaments d’aquí? O preferim donar-los i que agafin el vol cap a Xina?
Diria que es fer bastant el borinot queixar-se de no rebre subvencions i a sobre regalar diners que podrien quedar-se aquí. A cas, que li pesi més algun amiguet accionista de SABA...
Demagog,
Gracies, l’anonimat te’l preservo, però és més fàcil criticar darrera d’un pseudònim que donar la cara i clar a tu no et puc definir, però al menys ja has eliminat dues... Llegir més opcions
Quan parlo o escric m’oblido de si sóc o no convergent.
El teu argument és un argument recurrent d’alguns d’Entesa, que com em va passar amb l’Aymami, al ple. Ho va fer servir per no respondre a una pregunta meva al ple, per això i per moltes altres coses no el considero ni un bon Alcalde, ni el meu Alcalde, També ho va fer servir i ho ha fet servir d’una manera bastant barroera el president dels socialistes Igualadins en Fabregat, per tant no m’agradaria considerar-te a tu dins d’aquest grup de gent que com que no sap com atacar-me, fa servir la meva pertinença de la que mai m’he amagat, mira sinó el meu perfil al facebook..
Referent a en Cuerva, té càrrec dins al partit i apart es càrrec de confiança i sembla ser que entre la feina que fa i cobra i hi ha la de ser portaveu d’Entesa i pregoner de l’ Ajuntament i aquesta és la seva diferencia amb mi.
Jo sóc militant amb carnet de convergència des del 1993 i he treballat pel partit fent d’informàtic aficionat a les eleccions des de fa almenys 12 anys, mai he tingut cap càrrec ni l’he demanat. Potser quan em retiri, em dedicaré a la política activa doncs m’apassiona o potser abans. Potser a lo millor els mateixos companys de convergència no em voldran, perquè no combrego amb rodes de molí i a vegades la gent tan propis com estranys, creuen que perquè ets d’un partit ja has de seguir certes directrius i no pensar per lliure.
Jo de moment apart de sentir-me Català i ciutadà del mon, ser de CDC, ser del Barça i agradar-me les persones humanes, els animals, la natura en general, els llibres, la fotografia, la informàtica, els fòssils, ser un fan de la intel•ligència, etc. no crec que se’m pugui etiquetar gaire, ni vull que se m’etiqueti. Accepto que se’m discuteixi pel que escric o penso no pel que soc.
No tinc ni he tingut mai cap necessitat de tenir un carnet per opinar ni crec que el necessiti mai. per tant el que vulgui quelcom de mi, que em vingui de cara i segur que ens entenem, sigui quina sigui la seva pertinença.
Finalment i parlant de definicions et poso la que abans d’ahir em va fer la meva filla i que tinc en un post del meu blog: ”Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d’esquerres, tot depèn del cantó per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... ”
I ara seguim parlant de la bondat o no de l’ampliació per decret de les zones blaves i deixem les definicions per un altre dia.
Prefereixo amagar-me, gracies.
Espero Josep Maria que no t’hauras sentit ofes per haver-te dit convergent.
Jo el que comenti, simplement, es que quan el Curvas obre la boca tothom se li tira al... Llegir més damunt i l’acusa de defensar la postura dels socialistes, i en canvi, quan el Torras obre la boca sembla que ens oblidem que es convergent, i no se per que no em de considerar que siguis convergent quan critiques a l’Entesa, per molt que tambe hagis criticat al teu partit.
Si les opinions del Torrres es presuposen no mediatitzades per la politica de partits, al Curvas,a més expert en movilitat, tampoc se li ha de presuposar res.
Jo no simpatitzo amb l’entesa, pero simpatitzo encara menys amb CiU (i??).
M’agradaria, que la gent consideres l’ascendencia politica dels opinadors per igual.
Torras, no t’has de defensar de mi per que aquesta reflexió no l’adresso cap a tu, va dirigida als lectors de les baralles que els ciutadans mantemim en aquesta web.
QUe els ciutadans considerin la teva militancia al igual que consideran la militancia del Cuervas.
Es aixó el que dic.
Espero que no pensis que, recordar qeu ets convergent, sigui cap ofensa.
Si?
Demagog,
En Josep M. Torras Payerol que sóc jo i posa la cara, com en Carles Cuerva i això és d’apreciar, no com tu que t’amagues rere un pseudònim.
Que jo sigui de convergència o no, com... Llegir més molt bé dius no té importància, si vols et passo escrits del meu blog en els que critico a convergència o a convergents i difícilment en trobaràs cap en el que faci una defensa aferrissada de la política oficial del meu partit, local o Catalana.
Per tant si recordar que sóc de CDC és l’únic pecat que em trobeu i és l’únic argument que serveix per rebatre’m diu molt de la pobresa de les vostres argumentacions.
Si per comptes de fer servir literatura política, m’argumentéssiu amb seny i intel•ligència i amb menys prepotència i autoritarisme, tal vegada fins i tot aprendríem quelcom, tan vosaltres com jo i a lo millor trobaríem solucions imaginatives i bones per la ciutadania, sense haver de carregar-la d’impostos addicionals inútils i molt onerosos per certes economies familiars, en el temps que corren.
Però el diàleg no és la vostra virtut i el teu pseudònim et i us defineix.
Pot ser si per un moment us aturéssiu a pensar una mica més en els altres i menys en vosaltres mateixos, no us creixerien els nans com us estan creixent.
De totes maneres allà vosaltres. Si el que voleu és suïcidar-vos políticament, ho esteu fent de luxe i evidentment jo no faré res per evitar-ho.
”Errare humanum est, diabolicum perseverare”.
Dono per suposat que pertanys o simpatitzes amb Entesa i parles d’un sentir general i per això a vegades et contesto en plural i no en singular. Si no fos axis corregeix-me.
Ah! Canviat el pseudònim o dona la cara, doncs et fa poc creïble.
pages, que ha passat amb el teu ecologisme a partir del que t’has posicionat tant contrariament al pla director? Es que l’ecologisme es de ”quita i pon”, i ara que algu t’explica el que... Llegir més implica en externalitats negatives anar tot el dia en cotxe a tot arreu, ja no et sembla tant bé el rollo ecologic?
Ecologistes fins que toca pagar... que facil es dir que cal respectar el territori i el medi ambient sempre que no s’hagi de modificar cap conducte personal.
Veig que alguns aprofiten qualsevol excusa per fer comentaris fora de lloc i, si se’m permet, molt ”rastrerus” sobre membres de l’equip de govern. Aquí estem discutint una mesura tan... Llegir més impopular com necessària que vol aplicar l’ajuntament d’Igualada després de valorar les necessitats del municipi, però veig que a alguns els interessa més crear polèmica arrel de qualsevol fet, que no pas crear un debat obert sobre els problemes de la ciutat. En qualsevol cas, centrem-nos en el debat polític i deixem de banda temes personals, que acusar de corrupció és un tema molt greu.
Aquí tothom diu que SIMA és una empresa privada, però i llavors què pinten tant el Jordi Riba com el Xavier Figueres en els processos de selecció de personal ?. M’asseguren que són els que... Llegir més intervenen indistintament a les entrevistes de selecció de personal amb el súper gerent de SIMA. Està clar que pel que interessa SIMA és privada, i per a segons què, pública...S’ha de tenir una barra...
Carles, si els criteris no fossin econòmics, podrieu haver posat la primera mitja hora gratuïta. Però no us surten els números i ara voleu que nosaltres us paguem a còpia de zona blava la vostra... Llegir més mala gestió. Aquí els únics que han demostrat que no saben gestionar bé són el teu jefe Aymamí i el seu equip de govern on només ”pinten” tres persones: Riba i Figueres i Mateu.
Crec que no hi ha ningú que pensi que esteu fent polítiques d’esquerres -ni de centre crec jo-. Només heu de veure el que passa amb altres alcaldes socialistes de l’entorn. A Montbui per exemple encara és hora que els veïns hagin de pagar un euro per un bulevard. A Igualada sempre acaba pagant el veïnat, menys quan es fan coses al barri de Fàtima. El que passa és que hi ha igualadins de primera (Fàtima, barri de Montserrat...) i els altres que som de segona.
Penso que haurieu de pensar que la gent està cremadíssima i que d’aquí dos anys les primeres eleccions importants que arribaran són les municipals -les europees no interessen a ningú-. La crisi és aguda, la vostra gestió nefasta i els ciutadans us ho poden fer pagar tot d’una. O canvieu de xip i feu polítiques d’esquerres de veritat -sense demagògies ”flower power” ni més collonades autoritàries- o tindrem canvi d’alcalde al 2011.
cal recordar que el Torras Payerol es Convergent? Ho dic, per que quan algun socialista defensa a els seus se l’acusa del que es, de socialista, pero quan algun Convergent fa opocició contra els... Llegir més seus rivals, sembla que ho faci només per que és un ”defensor de la justicia”.
Si el Payerol te dret a dir que ell parla per ell, i tot i se Convergent parla a raó de un suposat sentit comú, i ningu li discuteix, potser el Cuervas també pot dir-ho... o no?
A si!! lo del carreg de confiança... es el que sempre argumenteu, no?
Si cobres, et poden acusar de particista, i si defenses el teu partit sense cobrar no... ho he entes be?
Albert,
Veig que estàs molt ben informat, per tant haig suposar que tens accés a informació privilegiada de l’empresa SABA i de l’Ajuntament, perquè la resta de mortals no la tenim. Ens pots... Llegir més dir d’on l’has tret?
Ja que t’hi poses bé, t’haig de dir que si les zones blaves només serveixen per la mobilitat a que venen voler tants beneficis? Potser m’estàs dient que l’Ajuntament tenia accés a aquestes xifres i se l’hi va fer la boca aigua i ara les vol per la seva empresa Municipal..
Les zones blaves en teoria son un servei als ciutadans, per tant no cal que s’apliqui un preu de mercat i també podria tenir un temps gratuït.
SABA et perdonava uns quants minuts si et sobrepassaves del temps, SIMA no te’n perdona ni un. A que bé tant afany recaptatori.
Finalment amb el cullona! Vols dir que vols que és bo que ens facin pagar moltes taxes i ens multin molt als ciutadans per poder tapar el forat presupuestari de SIMA, que repeteixo es una empresa mercantil privada?
Ets una mica innocent si et penses que amb aquesta recaptació es millorarà quelcom a la ciutat?
Si l’any passat es van presupuestar € 270.000 d’Ingressos del pàrquing del Nou Hospital i només se’n van recaptar € 24.000 on et penses que aniran a parar els extra beneficis de l’ampliació de les zones blaves?
A veure si em respons alguna de les preguntes.
Dono per suposat que no ets soci de SIMA, ni te’n beneficies d’alguna manera.
Carles, veig que t’han nanomenat vocero reial.
Us penseu passar pel forro, les 10.750 firmes de ciutadans i l’opinió de tota l’oposició?
Les firmes les llençareu directament a la paperera... Llegir més o fareu com es de llei la consulta popular demanada en la instància d’entrada de firmes, per la que en hi ha un número més que suficient.
Sabeu que s’us pot demandar per prevaricació, sinó feu cas a la demanda popular?
Quina excusa donareu? Que ho feu pels vostres bemolls?
D’on us penseu que us venen els càrrecs?
Jo vaig viure en època de Franco i des d’aleshores no havia vist una gent tan poc democràtica com vosaltres. Fa fàstic la vostra prepotència.
En fi allà vosaltres si us voleu suïcidar políticament, res a dir.
Esperarem asseguts a la porta de casa i ja us veurem passar.
Sr. Cuerva, FETS NO PARAULES. Zona Blava al costat de l’Hospital = indignant: ara tots els igualadins hem de pagar els plats trencats de la mala gestió d’aquells dels quals vostè és càrrec de... Llegir més confiança (amb un bon sou més la col·locació a la empresa consultora de Barcelona que tots sabem).
10.000 firmes !! i d’això no en parla oi ?
El senyor aquest que tant detesta SIMA, suposo que era un dels beneficiaris dels beneficis de SABA amb les zones blaves.
SABA pagava un cànon de 15.000 euros i ingressa més de 120.000!!, que... Llegir més se’n va a les butxaques dels accionistes i a fer aparcaments pel món!!DONCS NO! Cullona!
Doncs que es quedin aquí els diners, i que serveixin per crear-los aquí. Ens anem queixant però donem els diners pq marxin...i així anem.
Igualada: zones blaves necessàries però polèmiques
L’ampliació de la zona blava d’Igualada desperta una forta oposicó política i social, però l’equip de govern la tirarà endavant ja... Llegir més que la considera necessària per a la gestió de la mobilitat al centre de la ciutat.
La tendència actual de la planificació i gestió de la mobilitat a les ciutats es caracteritza per actuacions orientades a assolir un model de mobilitat sostenible i no tant lligat al transport en vehicle privat. Per aconseguir-ho les propostes fan incidència en dos grans aspectes de la mobilitat: 1) Potenciar la mobilitat en mitjans de transport sostenibles, és a dir, anar a peu, en bicicleta o en transport públic. 2) Limitar i dissuadir de l’ús del vehicle privat, per la qual cosa una de les millors estratègies és la regulació de l’aparcament en destí.
Són molts els municipis que han desenvolupat i incrementat les polítiques de gestió de l’aparcament amb zones blaves o verdes. Passant per l’Àrea verda de Barcelona, la majoria de municipis mitjans i grans de la província de Barcelona han anat augmentant el nombre de places d’aparcament en zona blava.
El passat mes de febrer de 2009 l’Ajuntament d’Igualada va decidir incrementar el nombre de places de zona blava passant de les 211 a les 421, és a dir, amb un increment de 210 places. Aquest increment es va decidir gràcies a un estudi encarregat a l’empresa Doymo i que va determinar la creació de 299 noves places de zona blava. Finalment, però, l’equip de govern de l’Ajuntament va limitar la creació de les noves places a 211.
La mesura va rebre fortes crítiques per part dels partits polítics de l’oposició (CIU, ERC i PP), així com d’un determinat nombre de ciutadans que van iniciar una campanya de recollida de firmes i que ha obtingut fins al moment 8.000 adhesions. Els contraris a la zona blava consideren que és una mesura que només persegueix un afany recaptador.
Tot i les fortes crítiques l’equip municipal de govern ha decidit mantenir la zona blava argumentant que es tracta d’una mesura necessària per a la regulació del trànsit al centre de la ciutat i per afavorir-ne l’activitat comercial.
De fet l’increment de places que proposa l’Ajuntament d’Igualada no és gens desproporcionat si fem la comparació amb d’altres ciutats de característiques similars a Igualada. En la següent taula es pot observar la ratio de places de zona blava per cada mil habitants i s’observa que la ratio d’Igualada és similar a municipis com Vilafranca o Granollers o Manresa.
http://xarxamobal.diba.cat/XGMSV/actualitat/actualitat_noticia.asp?codi=78
Ens hem gastat per avançat la riquesa que ha de generar la societat els propers 15 anys. Per tant, cal ara generar-la.
Tots aquests porsches, megapisos, megacases, despeses superflues, negocis mal... Llegir més muntats, empreses mal gestionades, etc. Diners que s’han dilapidad els darrers 5 anys, ara toca pagar-ho entre tots.
Ens hi posem com ens hi posem, no hi ha més remei. I per fer aquesta truita, s’hauran de trencar ous.
A treballar i a estalviar (per pagar)!
Carles,
Tu ets socialista oi! Doncs ara vas i l’hi expliques a en Montilla i en Carot, que el viatge que van fer al Japó a visitar les companyies automobilístiques i altres, perquè no... Llegir més abandonessin les seves seus a Catalunya i/o que no acomiadessin obrers, va ser una bajanada.
Que les subvencions que s’estan donat a aquestes empreses, no s’ha de donar i dedicar-la a altres coses. Explica-ho als sindicats CCOO, UGT i altres, explica-ho als obrers de SEAT, RENAULT, FORD, Etc. Explica-ho als que no tenen treball perquè les seves empreses en fet una ERO, explica-ho a les seves famílies i a lo millor et feliciten.
Mira una mica més de coherència, que em sembla que el llegir t’ha fet perdre l’escriure, no es pot estar d’acord amb un Ajuntament en el que es dediquen a fer d’empresaris de saló i al mateix temps intentar ser un ”flower power” per la resta, o vius en el mon real o et dediques a volar de flor en flor i a pregar a Deu que les vaques no facin pets, doncs es veu que això contamina l’”Òstia”.
Com diu el nostre amic el pagès, segur que em molts menys càrrecs de confiança inútils i onerosos i altres prebendes, si que economitzaríem.
Fins un altre.
PD: Aconsella també als de SIMA que no projectin més pàrquings, doncs no seran necessaris i exines tots plegats ens estalviarem diners i l’empresa no tindrà els problemes que te amb el del Nou Hospital.
BENEFICIS ECONÒMICS-SOCIALS DE LA POLÍTICA DE REGULACIÓ INTEGRAL DE LA REDUCCIÓ DE CÀRRECS PÚBLICS:
Presentació de Josep Gato con Botas , Jornada Tècnica de Política Sostenible.
- Reducció... Llegir més de despeses de seguretat social
- Reducció d’ocupació de l’espai públic
- Reducció de dietes
- Reducció de les empreses públiques.
- Reducció de mals rotllos
- Segur que algo de contaminació també reduiríem
- Menys costos de psicòlegs dels ciutadans
- Menys impacte visual
Està demostrat que una menor quantitat de càrrecs de confiança en temps de crisi millora la salut i el benestar dels ciutadans i segur que també trànsit i amb un menor risc d’accidents.
Sr Cuerva, m’he quedat deprimit, trist, astorat i desencaixat de tant de mal com estic fent a tota la societat.
Em declaro culpable de tan desastre i li prometo que aquesta mateixa tarda aniré a... Llegir més vendre’m el cotxe.
Senyor he pecat!!!! Senyor perdoneu-me!!!
Senyor, he pecat contra el 73 manament (em que és el 73) de la llei de déu. Perdoneu-me.
Després de vendre el cotxe em vendré l’ordinador, l’internet, el telèfon, el vibrador i el túrmix. Aniré descalç per que els curtidors no hagin de contaminar més les aigües i per sempre més aniré a peu o amb transport públic.
Senyor perdoneu-me.
De tants beneficis que obtindré venent-me tot això ja no sentiré ni la crisi.
He pecat, senyor.
Potser m’he passat ara..... m’he venut el cotxe i al meu poble no hi ha transport públic.!!!!
Potser podríem reduir la despesa amb menys càrrecs de confiança i encara em podria permetre d’anar amb la vespa.
BENEFICIS ECONÒMICS-SOCIALS DE LA POLÍTICA DE REGULACIÓ INTEGRAL DE L’APARCAMENT
Preentació de Josep Roca Cladera, Jornada Tècnica de Mobilitat Sostenible, 11 de novembre de 2004
Les... Llegir més ”externalitats” derivades de la congestió del trànsit:
- Increment de temps esmerçat en el desplaçament degut a la congestió: el temps té valor.
- La comoditat de l’ús del transport privat incideix negativament en l’ús de l’espai públic.
- Contaminació atmosfèrica: emissió de gasos amb efecte hivernacle.
- Consum d’una font d’energia no renovable.
- Impacte visual: els cotxes ocupen espai.
- Contaminació sonora
- Increment de la probabilitat d’accidens: costos sanitaris
Efectes de la política de preus d’aparcament: reducció del temps de viatge
- El preu de l’aparcament determinarà un menor flux de viatges, el qual produirà un augment de la velocitat tant dels vehicles privats com del transport públic - segons el diagrama fonamental del flux de tràfic-, proporcionant doncs una reducció dels temps de viatge no només per als usuaris del sistema tarifari, sinó per la totalitat dels usuaris del transport.
Efectes de la política de preus d’aparcament: contamnació atmosfèrica
- La contaminació atmosfèrica es veurà reduïda per la menor entrada de vehicles a la ciutat, així com el consum d’energia.
Efectes de la política de preus d’aparcament: contaminació sonora
- Les molèsties sonores derivades del trànsit depenen de la intensitat de vehicles que circulen per les vies i la proximitat d’edificacions a la mateixa.
Efectes de la política de preus d’aparcament
- Els costos derivats dels accidents es poden classificar en diverses categories: costos directes (costos de curació de la persona, danys a vehicles i via pública, costos dels serveis d’emergències i policia), costos indirectes (pèrdua de productivitat de l’individu), costos col·laterals (danys a tercers).
- Està demostrat que una menor intensitat de trànsit és un menor risc d’accidents.
Només per veure el que ha passat ara, he fet una mica de ”hemeroteca” dins el meu blog i el post sobre SIMA que vaig escriure el març de l’any passat, parla per si sol, la postdata no té... Llegir més pèrdua.
Que consti que no tinc bola de cristall, però hi ha coses que cauen pel seu propi pes.
http://www.igualadi.com/2008/03/sima-empresa-municipal-daparcaments-o.html
Tot és un problema d’Administrar bé pels ciutadans o fer-ho malament i després buscar solucions fàcils, que els penalitzen encara més, vagin a peu, amb cotxe o amb bicicleta, facin o no ús de les zones blaves.
El pàrquing de l’Hospital l’hem pagat entre tots sense distincions i és un mal negoci, per comptes de ser un servei. I ara a fer comptabilitat imaginativa o sigui zones blaves per decret i us asseguro que per molt que intentin vestir el Sant, el que hi ha es tan simple com això.
Per tant no cal que ens esbatussem entre els ciutadans.
Els culpables son els polítics administradors amb ínfules d’empresaris i tenen noms, cognoms i militància unívoca i reconeguda, inclòs el gerent de SIMA.
pues si, estaria bé que s’aclaris des de l’ajuntament d’una vegada.
“a”, la font dels text que et poso està extret precisament d’un link de l’article del Pep Solé.
T’ho poso més fàcil i et copio un fragment de l’art... Llegir més blogs.anoiadiari.cat/pep-sole/bloc/ara-no-se-si-pago-una-factura-o-una-taxa-municipal#comentaris “Per qui vulgui aprofundir sobre el tema, aquí trobareu una resposta oficial d’Hisenda a una CONSULTA sobre el tema”
A veure si llegim una mica més....
Si vas a l’altre link que també posa “pàgina 202 del document” podràs veure les taxes que cobra l’ajuntament d’Igualada. Tot son taxes i òbviament no porten IVA.
És cert que l’”astorat” ho explica parcialment. Però tot això ja ho sabíem després de llegir el link que t’he posat i que ja donava l’article i on l’Agència Tributària deixa clares les diferents opcions sobre al tema de IVA no IVA, TAXA no TAXA.
Del contingut es desprèn que legalment pot ser una TAXA o un SERVEI (amb IVA). El problema és que a la vista del tiquet que es reprodueix no se sap que és. Les dues opcions son bones i possibles, però les dues a la vegada no i a més els resultat d’ingressos i de comptabilització son diferents.
Algú de l’ajuntament hauria d’aclarir si els diners del parquímetre els cobra SIMA o l’Ajuntament o el vigilant de la zona blava, i òbviament si encara no han despedit al dissenyador que facin un tiquet nou amb les dades legals.
Ahir, a les 16.01 em van estar a punt de multar en una de les zones blaves del centre d’Igualada. Tot i intentar ser ràpid, vaig veure a una de les controladores obsessionades a posar multes que... Llegir més ja es dirigia al meu cotxe amb evidents intencions de multar-me perque no havia posat el paperet. No es va atrevir. Amb la mirada d’odi i repugnància que li vaig clavar se li van passar les ganes de multar-me. Ho dic perque potser es va pensar que era ”xungo”, però en el meu cas va funcionar. Qualsevol dia aquestes ”controladores posa multes” hauran de començar a anar amb escorta, perquè la gent comencem a estar fins al capdamunt...Ja no deixen ni els cinc minuts de marge...
L’astorat, no podria aclarir el que volia dir?
Jo es que, tornant-lo a llegir, em quedo amb la mateixa idea... si que el darrer punt esta una mica mal redactat, pero hi ha 7 punts més que ho... Llegir més expliquen perfectament.
Ell explica que per a zones blaves, el tiket només pot representar una taxa.
Despres explica que la gestió de la taxa pot ser delegada a una empresa com sima.
El que jo entenc es que per aparcar en una zona blava, per fer us de l’espai public et cobren una taxa (un bar paga una taxa per fer us de l’espai public o terrassetas? Paguen iva amb aquella taxa els bars?)
I si el cobrament de la taxa i l’us de l’espai el gestiona la empresa tal... no entenc el problema.
En el tiket de la taxa posa IVA inclòs, serà que l’han cagat en el disseny, no?
No es aixó?
Podria l’Astorat aclarir-ho.
Un aclariment com el de l’Astorat es el contrari de ser demagogic, cagar-se en tot per que toca pagar per fer us de l’espai public i reclamar que algu (soposo que l’ajuntament, amb els diners de tots) em pagui el temps que perdo per anar a fer gestions per feina crec, de veritat, qeu es demagogia pura.
Ara que, entenc que us cagueu en tot per la zona blava. COm sempre, tothom es puja al carro del ecologisme fins que toca pagar.
Jo com que vaig caminant a tot arreu m’és igual. Mira, si hi ha menys cotxes per la ciutat viurem més tranquils, més slow, com dieu de de vegades alguns... slow city...ja ja ja.
perdona pol si em passo, el teu discurs a grans trets es:
Vull que sigui gratis 30 minuts
Ara que hi ha una crisi no s’hauria de fer
Es recaptatori
Al l’hospital no s’hauria de posar i si es posa es pq volen omplir el parquing (crec que si)
Per cert rojo, la aclaració que poses sobre el cobrament de preu privat a per via empresa també és antidemagic. Si teniu informacions concretes per que perdeu el temps amb discursets demagogics? (que si la crisi, que si vull cobrar per caminar...)
Pero continuo pensant que no t’has llegit be lo que explicava l’Astorat, segurament estaves mediatitzat per la infor que tu ja tenies i que has posat per aqui o com t’he dit, per tant, mantinc la mofa que et vaig fer. Pero igualment, ja era hora que la posesis. Podries posar la font, no?
Hola ”a” jo sóc el de l’encapçalament amb totes les lletres,
Mira no em vaig posar amb el teu post, perquè ja en hi havia d’altres que ho van fer. El cas és que avui me n’adono que hi... Llegir més ha coses que crec no entens i espero no fer gens ni mica de demagògia explicant-les.
El tiquet no pot ser una taxa, doncs les zones blaves estan adjudicades a una empresa mercantil SIMA, no bé al cas que sigui municipal o no.
Per tant el que pagues no és una taxa, doncs la gestió l’hi ha sigut atorgada per l’Ajuntament i qualsevol tipus d’ingrés d’una empresa ha de portar l’IVA, o sigui que els de SIMA que és una SL, tenen l’obligació de fer-te una factura amb l’IVA i que constin les seves dades en el paper, per tant el que estan fent ara apart del mal disseny del tiquet, és una infracció administrativa greu, perquè o no cobren l’IVA o no el declaren i se’l queden, com diu molt bé l’amic Pep.
Els ingresos per zones blaves van a parar a la compte d’explotació de l’empresa SIMA no de l’Ajuntament i el que estan fent (barrejant criteris empresarials amb criteris polítics), es ampliar les zones blaves per decret, per beneficiar a una empresa privada (això ben explicat se’n podria dir prevaricació) o més ben dit per salvar el seu compte de resultats - per una mala gestió empresarial - degut a les pèrdues que genera haver construït un pàrquing al nou Hospital, que no produeix els beneficis pressupostats i ara correm-hi tots a salvar-la per decret.
Per tant un tiquet no pot ser al mateix temps de l’Ajuntament i de SIMA, sinó simplement de SIMA i estaria per veure si els empleats, que són de SIMA (no de l’Ajuntament), poden posar multes de € 4, doncs ací també hi hauria d’anar-hi indicat l’IVA i ja no et parlo de les multes per no tenir tiquet o per passar de 20 minuts el temps de pagar, aquestes si son taxes directes i en teoria les haurien d’imposar els policies Municipals que son els autoritzats per posar multes, clar que la concessió a SIMA, és privada no pública.
En aquest cas es discuteix la bondad de l’ampliació i la seva ubicació (algunes a totes llums absurdes: Nou Hospital) no, si son necessàries, si son convenients, si afavoreix el comerç, si és bo per uns o no per altres, si hem de agafar mes o menys el cotxe, si hem de caminar més o menys, si el seu preu es correcte o si haurien de tenir un temps gratuït, tot això entre en el terreny de l’especulació ciutadana i depen de la voluntat de servei als ciutadans que vulgui demostrar l’Ajuntament.
Pero ja sa sap un negoci és un negoci encara que sigui d’una empresa Municipal i d’una manera o d’una altre - taxa, servei o multa -, ja s’encarregarà l’Ajuntament d’Entesa (si o si) de generar els recursos que en aquest moment els hi manquen, per una mala administració.
El que passa aquí és que es barreja el public amb el privat i endevina qui t’ha tocat.
Si et queda alguna dubta quedo a la teva disposició i si he comés algun error que algú em rectifiqui, aprendrem una mica més tots plegats.
Us segueixo oferint les declaracions que entre l’any 97 i 98 van realitzar des del govern de CiU en el moment d’implantació de les zones blaves per part de SABA...per si algú es creia que... Llegir més ”perdonaven”tiquets”.
Al cap d´un mes de l´entrada en funcionament: ”es tractava precisament d´això, d´aconseguir que qualsevol persona que necessiti - o que vulgui- aparcar prop del centre no tingui problemes d´espai, pagant, en lloc de trobar-se tota la zona ocupada per cotxes sense tiquet”.
”la problemàtica que representava tota la gent que deixava el cotxe en zona blava tot el matí o tota la tarda per anar a treballar. La buidor ho demostra”
“a”, certament quan algú no vol entendre una cosa no hi ha manera.
La frase de l’astorat diu: “La conclusió sembla ser que l’IVA de les zones blaves només pot ser una taxa, i no està... Llegir més subjecte a l’IVA”. Llegeix be si us plau. T’ho poso més curt: l’IVA no està subjecte a l’IVA. Cony, si és IVA ja és IVA. Un IVA no pot estar subjecte a més IVA. Faltaria més!!!
No veig per enlloc la lliçó antidemagògica de l’astorat. No hi veig res de nou per que al cap i a la fi no diu qui cobra el tiquet que és la info que falta.
Segurament el problema és que a mi em costa llegir i pel que veig tu sembla saps llegir però potser no entens els que llegeixes.
El tema de si és una taxa o un servei no està resolt si el qui cobra es SIMA. T’aporto més informació ja que sembla saps llegir:
Suposem que no és un error de disseny però qui cobra és SIMA. Llavors segons veig en el document aportat entraríem en el següent cas.
“El segundo modo de instrumentar las operaciones de cobro de una cantidad de dinero por el estacionamiento de un vehículo en la vía pública es mediante la cesión del servicio por parte del ayuntamiento a un tercero”. Afageixo que aquest tercero entenc que pot ser SIMA.
“En este caso, la utilización privativa del dominio público local se realizaría por la empresa tercera. El ayuntamiento puede cobrarle a dicha empresa una tasa o bien, simplemente, cederle esta utilización de las vías públicas de manera gratuïta”. Afegeixo que l’Ajuntament cobraria una taxa a SIMA o li cediria per la cara.
En cualquiera de estos dos supuestos, la empresa tercera cobrará a quien estacione un vehículo en la vía pública un precio privado. Afegeixo que aquí hi ha la mare dels ous. Si es SIMA qui cobra llavors no és una taxa si no un servei i, ves quina cosa, hauria de cobrar IVA i òbviament posar totes les dades fiscals com qualsevol empresa, per molt municipal que sigui.
Ja per acabar diu “ De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 4, apartado uno de la Ley 37/1992, “estarán sujetas al Impuesto del IVA las entregas de bienes y prestaciones de servicios realizadas en el ámbito espacial del Impuesto por empresarios o profesionales a título oneroso, con carácter habitual u ocasional, en el desarrollo de su actividad empresarial o profesional, incluso si se efectúan en favor de los propios socios, asociados, miembros o partícipes de las entidades que las realicen”.
A sigui, que fins que algú no badi boca i digui si qui cobra és SIMA o l’Ajuntament no s’aclarirà què es paga.
“a”, si no m’he explicat prou bé m’ho dius i et faig un dibuix.
De totes maneres, fora bo que algun gestor o economista hi digués la seva. Millor encara, tot i que és evident que al final els quartos van a l’Ajuntament, fora bo que algú de l’ajuntament digui qui cobra en el primer moment la taxa que es paga al parquímetre.
Mira Zona Roja, veig que t’has apres de memoria el discurs del Pol.
No es pot anar en cotxe a tot arreu, ho sento pero el medi ambient no ho soporta. I critico a aquells que son ecologistes fins... Llegir més que toca pagar per una externalitat negativa.
Veig que el teu gran argument es dir: qui em paga el temps en que estic caminant? Aixo no es demagogia??
No soc l’Aymami, ja ja ja, prouta pena té.
I sicerament, crec que si no entens la frase del astorat, tens un problema llegint, per que l’astorat, que ha estat ignorat (i que no soc jo) us ha donat una lliço antidemagogica. Ha explicat molt bé les coses. Cobrar per fer us de l’espai public per força ha de ser una taxa, i una taxa no te IVA. Que no s’enten?
Ostres de veritat, ja esta que us enfadeu per les zones blaves pero de veritat, em sembla molt correcte. Pero ull, procureu apendre bé les coses... que si no en surt demagogia...
Per cert, et dono la rao en que el que l’ha cagat en el tiket, no se li torni a encarregar cap disseny.
Benvolgut “a”, potser d’Aymamí?. Que malament estem a Igualada si fer una articlet sobre un tiquet de l’ajuntament ho considerem una histèria. Em sona a fugida endavant. A l’atac sense... Llegir més arguments.
El comentari de “Astorat” al que et refereixes crec que no aporta res que no se sàpiga. Inclús diria que confon quan diu: “La conclusió sembla ser que l’IVA de les zones blaves només pot ser una taxa, i no està subjecte a l’IVA”, ja que la frase no te sentit.
Es possible que sigui un “error de disseny”. Doncs que acomiadin al dissenyador. No tenen cap càrrec de confiança que diferencií una taxa d’un servei?. Ho esmenaran?. La gent honesta quan detecta o li detecten un error ho esmena i demana disculpes. Més aviat crec que és una estafa i que qui cobra es SIMA.
Crec que el debat de zones blaves te molts aspectes diferents que quan es barregen acaben sent perversos. Zona blava si o no. Zona a l’Hospital o no. Primers 30 minuts gratuïts o no. Es governa per decret o es consensua.
Un altra aspecte que toca “a” és el de caminar o no. Hi estic d’acord, però sovint s’ha d’anar al centre per feina i el temps de caminar qui el paga?. Una cosa es tenir temps i l’altre es que el temps d’un empleat et costi a 20€/hora i el dediqui a caminar. Crec que cal més precisió en els comentaris per evitar demagògia. Però a vegades ja ens va be tanta demagògia oi “a”?.
A Hemeroteca, si “infringir menys comporta pagar més car al parquímetre” llavors demano als igualadins que infringeixin molt, a veure si abaixen el preu del parquímetres. Aquell dia devia faltar a classe de matemàtiques....
Volem aconseguir que la zona regulada funcioni per l´usuari, amb un control estricte que faciliti al màxim de rotació en els aparcaments de la zona comercial d´Igualada.
Es tracta d´una equació... Llegir més fàcil: l´empresa ha de fer les denúncies perquè s´infringeixi menys. En infringir-se menys, es paga més car al parquímetre i això afavoreix la rotació dels cotxes.
Em sembla que l’error de concepte el tenen els tres partits que estan governant de facto, i que ho fan completament d’esquenes a la ciutadania a Igualada. PSC, ICV i PP (que s’entenguin aquests... Llegir més dos últims ja demostra la poca coherència de tot plegat). Tothom sap els sous que es mouen a l’ajuntament d’Igualada -de polítics, càrrecs de confiança i fins i tot funcionaris- i tothom sap que la mamella s’ha engreixat de forma descomunal. Ara la mamella no dona llet, i cal buscar més llet. On ? a la butxaca dels ciutadans. Per això estan les zones blaves i els pàrquings, per paliar la nefasta gestió -per què no treuen subvencions d’altres llocs ?-
tant horrible es anar caminant als llocs??
Tots son ecologistes per sempre i quan no toqui la butxaca, no?
Ja dic també, que si algu pensa que lo q he dit es la tipica visió igualadina... Llegir més centralista i ara se sent marginat per que ell, de un altre poble, ha de venir de fora i només ho pot fer en cotxe... pues en part te raó... pero només en part.
mantic la pregunta, tant horrible es anar a peu als llocs? A igualada es un classic agafar el cotxe per ter 1.5 Km.. us sortira el colesterol per les orelles.
Ah, i tota la histeria moguda que va muntar el Pep Sole, segons una resposta al seu ariclet, que va ser força ignorada, crec deduir que el problema es que el tiquet te un herror de disseny, on posa IVA inclos no ha de posar res, no? Per que de IVA, no se’n paga.
Es aixó?
A mi m’ha tocat bastant la moral les zones blaves, però un cop la casa consistorial m’ha ”obligat” a canviar el cotxe pel anar caminant certament he estalviat força, tant en cotxe com en... Llegir més tiquets blaus.
Ara, això sí, només faltaria que em dediqués a pagar els pàrquings de SABA a altres llocs del món, com a mínim que es quedin aquí...tinc la sensació que algú hi té un interès econòmic personal tanta insistència...
Que en som de masells... tenim unes ”tragaderas” que espanta. Cuan vinguin les eleccions tots a votar com xais espantats... Amb 2 collons i tothom vot en blanc, ja veuriem quina cara se’ls hi... Llegir més quedaria
Amic Torrents, per a uns que els hi va bé a molts altres no. I què me’n dieu de l’aparcament en zona blava a l’Hospital, no serà perquè l’Ajuntament té el seu magnífic pàrquing buit,... Llegir més no ! (ironia).
Només un petit comentari des de l’ús diari i continuat que faig del vehicle, dins d’Igualada.
Per feina, moltes vegades haig d’anar a alguna de les entitats financeres que hi ha al passeig... Llegir més Verdaguer, entre el carrer de Sant Magí i el carrer d’Òdena. Mai podia aparcar, perquè sempre estaven ocupades totes les places, a més d’haver-hi molts vehicles en doble fila que hi dificultaven la circulació. Pitjor era quan l’oficina de correus estava activa, i em sembla recordar que hi tornarà a estar d’aquí uns mesos. Era un drama.
Ara puc aparcar pràcticament davant de la porta de la oficina, i fer les meves gestions amb rapidesa, només per 30 cèntims d’Euro! Una volta per la zona intentant aparcar em costava més de gasolina.
Crec que la política del NO, de l’anti-tot-lo-nou, no és la més intel·ligent.
Soc un josep que opina al contrari d’un altre josep que proclama la seva admiració per les zones blaves en general sense especificar si les condicions de les zones blaves que imposa l’ajuntament... Llegir més d’Igualada són raonables o no.
Igualadina,
Si et plau i amb tots els respectes, en nom de la coherència que demanes, no barregis el que no es pot barrejar, com una escala mecànica, construïda amb els diners de tots, que per... Llegir més cert no hi està tothom content, doncs no hi ha la possibilitat de pujar-hi o baixar amb cotxet de nen o en cadira de rodes o unes zones blaves que imposa l’Ajuntament per decret, amb coses que corresponen a l’iniciativa privada, com cinemes, llocs d’esbarjo, botigues o altres. “Al Cèsar el que es del Cèsar i a Deu el que és de Deu”.
Josep M. Torras Payerol
www.igualadi.com
Igualadina, deixant de banda si eren necessàries o no les noves zones blaves, no creus que ignorar la petició de deixar la primera hora gratuïta es deu únicament a l’esperit recaptatori de... Llegir més l’Ajuntament?
Josep,
Que les zones blaves funcionin perfectament es un dir. En teoria les zones blaves tenen la funció de fer rotar els vehicles i facilitar als ciutadans l’aparcament.Fins aquí tot en... Llegir més ordre.
La manera de fer-ho difereix d’una ciutat a l’altre, pot ser completament gratuït amb un temps franquícia, cost reduït o cost molt alt. La sanció per no tenir tiquet o per passar-se del temps, pot ser petita, mitjana o gran.
La tolerància pot ser més o menys gran, segons Municipi i segons s’entengui com un servei al Ciutadà, com un negoci o com una mida recaptatoria.
Per tant dir que funcionen perfectament és quasi no dir res, si no s’explica com funcionen en cada lloc.
A Igualada la gestió de les zones blaves ha passat per diverses vicissituds, de les quals les dues darreres es la que ens interessen. Una en mans d’una empresa privada SABA (la mateixa del pàrquing de Cal Font) i l’ultima a través de l’empresa Municipal SIMA.
SABA actuava amb criteris professionals i de Mercat i inclús donava una tolerància en el límit del tiquet abans de posar una sanció, res a dir.
En quant a l’empresa Municipal SIMA creada per motius diversos, entre ells controlar el servei de grua, fer pàrkings i gestionar (és un dir) zones blaves, s’ha trobat que els seus projectes i pressupostos no funcionen com s’esperava, doncs l’administració sempre és un mal gestor, perquè diners no l’hi son propis, perquè no està acostumada a criteris professionals de gestió, de lliure mercat i de competència.
En el cas que ens ocupa la situació és greu, SIMA ha comés errors de càlcul incomprensibles (professionalment parlant) en el pàrquing del Nou Hospital, d’oportunitat de la seva construcció, de gestió i de pressupost, que ara no saben com cobrir, o més ben dit, si que ho saben! I han decidit fer-ho a mitjançant la recaptació en les zones blaves establertes per decret, que ni tan sols s’han atrevit a passar pel ple.
Els llocs escollits son de jutjat de guàrdia, no han tingut el do de l’oportunitat i els criteris emprats no tenen res d’empresarials o de servei al ciutadà, simplement són criteris coactius (entre ells intentar obligar a la gent a anar al pàrquing del Nou Hospital) i recaptatoris (compensar les pèrdues de la seva mala gestió). Tal vegada unes zones blaves consensuades, amb l’oposició i entitats ciutadanes afectades, ben escollit el lloc i amb un marge de temps gratuït, haurien pogut fer-se sense quasi oposició.
Però desgraciadament la manera d’actuar d’Entesa ha sigut absolutament autoritària i prepotent i així han perdut tota legitimitat en aplicar la mesura i ara s’hauran d’atendre a les conseqüències immediates i a mig termini, que políticament els hi poden ser fatals.
Cordialment.
Josep M. Torras Payerol
www.igualadi.com
Sóc, d’Igualada i tenim el que ens mereixem, tenim la mania de queixar-nos si ens toquen lo nostre, sinó no fem res, jo la primera pero tampoc els politics que es la seva obligacio,ni la resta... Llegir més dels ciudadants.JO SI que estic a favor de la zona blava.Ens queixàvem de les escales automàtiques i ara bé a tothom l’hi agraden. Aniria bé també queixar-se perque tothom està d’acord en tenir un cine amb condiccions i no gsatar gasolina per anar a altres poblacions ( que per aixo si que estem disposats a pagar),també vull tenir zona d’oci pels caps de setmana i no haver d’anar fora de la meva ciutat, o tenir mes variatat de botigues i d’horaris i no haver d’anar fora de la meva ciutat per aixo si que no ens queixem som una colla d’incoherents....VULL LA MILLOR CIUTAT PER TOTS ELS IGUALADINS NO SOLS PER UNS QUANTS,
Jo si estés a l’oposició a l’ajuntament d’Igualada em començaria a fregar les mans. Està claríssim que amb mesures impopulars en temps de crisi és molt difícil guanyar eleccions. Potser... Llegir més el problema de tot plegat és que Aymamí no pensa presentar-se i vol que el seu successor perdi les eleccions. Així, ell sempre serà recordat com un guanyador, però els seus successors ho tindran molt i mol pelut...Penseu-hi...
Moltes ciutats de catalunya tenen zona blava i funcionen perfectament, millor que abans que no n’hi havia, inclus a Barcelona, soc d’igualada, i estic a favor de les zones blaves, penso que... Llegir més ajudarà a que la gent no abusi del cotxe innecesariament. Salut a totes i a tots
Entesa teniu un despreci molt gran cap a la gent del carrer, perdó del ”vostre” carrer.
I ara a sobre destinaran recursos per investigar les signatures i possiblement donar resposta individualitzada als signants. Té pebrots la cosa! Ja posats, que investiguin també si les persones que... Llegir més han signat que no són d’Igualada hi venen a treballar i, per tant, crec que tenen el mateix dret a opinar. Perquè cobrar-los la zona blava sí que els la cobraran, oi? Quina gestió, mare meva, quina gestió...
Ni 10.000 firmes ni 30.000, ni que signés tota la ciutat sencera. Está clar que ni ho considerarán.Tan els fot.Ells están en possesió de la veritat única i verdadera. Vetllan per nosaltres i... Llegir més per aixó no rectificarán. Som nosaltres, pobres súbdits, que no arrivem a compendre el be que ens fan. Aquesta película ja le vist pero...no recordo. Algú si?
Aquest Riba no tindrà perdó de Déu.
Ara resultat que només tindrà en compte les signatures dels igualadins.
Destinaran 7 funcionaris a verificar entre les 10.000 signatures si el nom i DNI és... Llegir més d’un igualadí o no.
Riba, quan vinguis a l’aeròdrom amb teu cotxe et pintarem una zona blava a 2.500€/hora.
Quina barra que tens Riba. Per pagar tots som bons, per opinar només valen els igualadins. Val més que et guardis d’opinar del Corporatiu, del Tren, de Can Morera i de tota la destrossa que ens voleu posar a Òdena. No ets ningú per opinar sobre el que cal a Òdena.
Quina sorpresa!, jo vaig signar en contra de les zones blaves perque fins llavors n’era usuaria, ara vaig a peu al centre. I ara resultarà que per no ser igualadina el meu vot serà nul. Només em... Llegir més queda dir-li al Sr. Riba QUINES PENQUES QUE TENIU!!!
Una cosa que em ”falla” en tot plegat és el nom del bar de la protagonista: peKdos
Aymamí, Riba, Figueras i Cuerva ara veurem quina és la vostra democràcia.
Eduard
Igualada
12 de desembre 2009.23:13h
Quina és la política d’aparcaments públics de la nostra ciutat ? l’equip de govern de l’Entesa penalitza l’aparcament davant de l’Hospital, un lloc on s’hi va per necessitat, i, en... Llegir més canvi, construeix un molt bon aparcament gratuït (a les piscines de l’Infinit) per practicar esports. Gratuïtat de la zona blava de davant de l’Hospital, ja !