TORNAR

Messcalino, Escorpion i Torradas junts en un gran outlet a Manresa

Moltacte contribueix a integrar laboralment persones amb problemes de salut mental

societat
Dimecres, 8 octubre 2008. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Tres marques de roba amb segell de la comarca, Torradas (Vilanova del Camí), Messcalino (Igualada) i Escorpion (Igualada) formen part d’un projecte que, de la mà de l’organització sense ànim de lucre Moltacte emprenedors socials, d’una banda dóna feina a un col·lectiu laboralment exclòs i de l’altra és un canal per comercialitzar excedents de marques de prestigi sense devaluar el producte.

Outlet Torradas

Outlet Messcalino

Després que durant molt de temps Fagepi i diverses empreses del sector del tèxtil batallessin per tirar endavant un gran outlet multi marca a la capital de l’Anoia, les traves que agents forans com les institucions locals, els promotors o els gestors del govern català interposaven a la iniciativa, els van fer llançar la tovallola.

Hi havia a darrere un estudi de viabilitat amb empreses d’arreu de la comarca per comprovar si hi havia prou producte per fer un outlet, un estudi de rendibilitat econòmica i un anàlisi sobre quin tipus de botiga seria el més adequat.

En vistes de la manca de consens institucional, un dels consultors que estava treballant en el projecte els va exposar la iniciativa social de Moltacte, una organització sense ànim de lucre que crea i gestiona projectes empresarials amb caràcter social per tal d’introduir al món laboral persones amb trastorns de salut mental facilitant la seva integració social.

David Garcia, gerent de Fagepi, ha explicat que de seguida van comprovar que es tractava de dos projectes complementaris, amb una sinergia molt positiva que els va fer tirar endavant. Moltacte tenia la possibilitat d’obtenir locals i disposaven de les persones amb dependència, mentre que les marques anoienques, tutelades per Fagepi, tenien el producte i coneixien el sector.

Les botigues

La primera botiga, que ja està en funcionament, es troba a Manresa, ja que Moltacte hi té la seu i és la ciutat on viuen els treballadors de la botiga, cosa que permet combinar la feina amb el seu seguiment mèdic. La idea és posar un parell més de botigues, i arribar a les cinc en els propers tres anys.

Juntament amb Messcalino, Torradas i Escorpion, hi ha quatre marques més de prestigi que comparteixen prestatge. Naulover (de Sant Quintí de Mediona), Yerse , Armand Bassi i Selvatgi. De fet la capacitat d’ajuntar aquestes vuit marques sota un mateix espai va ser el repte amb el que es van trobar els dissenyadors del projecte, Sapiens Design. Jordi Ribaudí, responsable del disseny, ha assenyalat que la botiga dóna una imatge de qualitat, ja que al seu entendre 'un outlet no és un seguit de roba que s’apila de qualsevol manera, sinó que és roba de qualitat de temporades anteriors que es mereix un bon lloc'.

El disseny

Treballant amb aquesta idea, la botiga presenta una imatge funcional, sòbria però àmplia i acollidora, no només perquè les persones que hi treballen s’hi sentin còmodes, sinó també pels clients. A més a més, Ribaudí ha explicat que com que el producte anirà canviant constantment, ja que parlem d’estocs, el disseny de prestatges i elements és també dinàmic perquè les marques puguin canviar d’espai.

Les empreses

Que vuit marques de prestigi que treballen pel mateix públic objectiu comparteixin un mateix espai no és un problema per les empreses del projecte. A nivell comercial, està comprovat que a més oferta i més especialització s’atrau un 10% més de compradors.

Des de Torradas, Messcalino i Escorpion valoren molt positivament el projecte, tant des de la vessant social, donant feina a un col·lectiu que es troba desplaçat del món laboral i social, i des de la vessant empresarial, ja que permet donar sortida als estocs de temporades anteriors sense devaluar el producte.


8 Comentaris

P

Pere P

Igualada

27 d'abril 2009.08:53h

Respondre

Hi trobo a faltar l’apartat de ”cap ” doncs hi pot haver a qui no n’hi convenci cap dels proposats.

L

Lluís

Igd

27 d'abril 2009.07:19h

Respondre

Segurament es diu i es fa dir Alejo. Ah i és de tota confiança!! Quin páís!

P

Pau

Igualada

27 d'abril 2009.00:06h

Respondre

A mi el que més confiança em dona és el del PP. Com es que no hi ha és?

J

Jordi

Igualada

9 d'octubre 2008.19:30h

Respondre

Si Odena ha agafat primer la iniciativa de fer l’Outlet, per que Igualada no pot ser generosa i donar-hi soport?

Crec que Igualada ha de donar mès, com a cap de comarca, per poder rebre...

r

ramon

òdena

8 d'octubre 2008.22:38h

Respondre

És una llàstima que no hi hagi acord entre els ajuntaments d’Òdena i d’Igualada per promoure l’Outlet. Aquestes guerres fraticides ens ho faran perdre tot. Cal exigir que es posin d’acord... Llegir més i treballin junts. No té cap sentit que presentin dos projectes i enfrontats. Una vergonya.

M

Montserrat

Igualada - (Balsareny,Bages)

8 d'octubre 2008.10:06h

Respondre

Llàstima que aquesta oportunitat no pugui ser posada en pràctica a l’Anoia.
Es parla de la vella rivalitat entre el Bages i l’Anoia.
Si els mateixos anoiencs trobem més oferta al Bages , per... Llegir més què els qui tenen poder per fer-ho no afavoreixen més l’Anoia amb iniciatives com aquesta ? No s’enten pas!!!

J

Jordi

8 d'octubre 2008.09:35h

Respondre

Això és culpa directe de l’alcalde que porta 5 anys paralitzant el projecte d’un outlet per botigues a preu de fàbrica. Era quaestio de temps que un altre poblacio ho fes. Felicitats Alcalde!!!

I

Isma

Vic (Igualada)

8 d'octubre 2008.09:19h

Respondre

Molt bé!
Un gran atractiu que hi ha a Igualada,
com les botigues a preu de fàbrica,
i en monten una de ben gran a Manresa...

aix!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.