TORNAR

La millor actuació dels Moixiganguers en jornada de Festa Major

Els morats aconsegueixen la seva millor actuació de la seva història

societat
Diumenge, 25 agost 2013. 15:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La colla dels Moixiganguers d'Igualada ha protagonitzat aquest migdia la seva millor actuació en Festa Major d'Igualada, i la seva segona millor de la seva història, descarregant un 4 de 8, un 2 de 7 i un 7 de 7. A l'exhibició castellera de la festa grossa igualadina també hi han participat  els  Castellers de Sabadell i la Colla Joves Xiquets de Valls, que han realitzat 2 castells de 9, convertint-se en la 3a colla  a descarregar 2 castells de 9 a la ciutat.

Torre de 7 dels Moixiganguers. Foto: Pau Corcelles

7 de 7 dels Moixiganguers. Foto: Pau Corcelles

Pilars de comiat. Foto: @olgapubilla

4d8 i 7d7 dels Moixiganguers d'Igualada. Foto: @radioigualada

4 de 8 dels Moixiganguers. Foto: Pau Corcelles

La colla dels Xiguets de Valls han aconseguit un 5 de 8, un 3 de 9 amb folre i un 4 de 9 amb folre. Ha realitzat, doncs, tres castells amb molta complexitat, dos dels quals de nou, cosa que els col·loca en una molt bona posició de cara a la Jornada de Sant Fèlix a Vilafranca del Penedès. Així doncs, l'exhibició castellera d'Igualada els ha servit d'assaig general de cara a aquesta important cita castellera. A més, cal dir que la colla Jove dels Xiquets de Valls ha estat la tercera colla castellera que ha descarregat dos castells de 9 a Igualada.

Els Saballuts, els Castellers de Sabadell, han aconseguit a la plaça Igualadina un 3 de 8, un 4 de 8 (que han intentat i desmuntat en segona ronda i han aconseguit descarregar finalment a la tercera ronda) i han coronat la seva actuació amb una torre de 7.

En els pilars de comiat, els Moixiganguers d'Igualada han fet un vano format per 2 pilars de 5 i 2 pilars de quatre; la Colla Jove dels Xiquets de Valls han realitzat 2 pilars de 5, i la colla dels Saballuts ha fet un pilar de 5.

Per acabar l'exhibició castellera els moixiganguers d'Igualada han realitzat els pilars a partir del quals l'alcalde, marc Castells i els regidors presents al balcó de l'Ajuntament han fet pujar a través de la la faixa l'enxaneta i els terços.


Els Moixigangues que s'han mostrat eufòrics en acabar la jornada, han valorat molt positivament la seva actuació. El cap de colla, Jordi Moreno, ha manifestat en el seu discurs que 'la d'avui ha estat la 2a actuació millor de la història dels moixiganguers i la millor en Festa Major' i que amb l'actuació d'avui 'consolidem el 4de8 i la torre de 7. Ja podem dir que aquests castells són nostres'.



15 Comentaris

j

jaume rodriguez enrich

igd

8 de setembre 2013.12:44h

Respondre

Moixiganguers de Igualada. Faig referencia el seu escrit al anoia diari en replica a la meva reflexió.
Accepto els meus errors semàntics i de apreciació però hem reitero en la pregunta
Qui... Llegir més protegeix le anxenetas?
El problema general, es que davant de una reflexió ens sentim atacats i perdem la possibilitat de millorar . No sabem veure ni escolta . aquesta es la qüestió.
Que els Castells es compliquen en quant a la seguretat sol cal repassar les hemeroteques de fa una setmana. i les propies declaracions de les Colles,Pais Periodico Vanguardia i la decisió del alcalde de Tarragona de instal 4 hospitals de campanya, 4 en el concurs de San Magi.
En tot això i en tot el respecta proposo que lluny de mira enredera mirin endavant i liderin un projecta de garantir millor la seguretat de tots Que no ens pasi com el Tren d Santiago i ADIF, Sumarien el pretigi que disposen. Les estadístiques son cegues i mudes sordes pero el accidentats per vida allí estan
I per acabar aquestes lines proposo convoquin un col•loqui jo mi apunto ,però no per enfrontar-nos si no per millorar. Perque li diré que he rebut moltes adhesions.Qui protegeix les anxanetes? , Perquè tan si val si tene 9 en contes de 6 anys son igualment menors d edat, i que amb seguretat no son conscients de les greus conseqüències que pot tenir en la seva actuació.La presio familira i els obsequis els condicionan Ho no es cert que una anxeneta igualadina va esser fitxada per una colla de Vilafranca i fins i tot la venien abuscar amb Taxi? No cal dir res mes.
Atentament

j

jaume rodriguez enrich

igualada

2 de setembre 2013.09:52h

Respondre

Gracies Joan
Jona gracies moltes.Tot i que avia donat per tencada la meva participacio en la polemica continuo com a consecuencia de un fet. M explico.Tan democràtics que diem que som i quan exposes... Llegir més un reflexió et diuen de tot menys bonic i es lamentable . Els moixigangues en fet un comunicat amb nocturnitat i altraidura perquè coneixen qui soc i on soc i podríem fremel arriba Pero esser respectuós (reflexionar) esser valent ( dona t la cara) i posa sobre la taula allò que tothom coneix i ningú interessa , no interessa.
Es possible que els moixiganguers d Igualada no estiguin en la dinàmica de la comercialització de les seves activitats . Però ningú nega que en el ambient de les colles de mes prestigi aquelles que per fer.ne un símil juguen ala “ Champions” es evident. Un amic va dir-me no entenc perquè et fuique sen aquets enredoa si no els importa que es fereigin greument t cap problema son els seus fills. No te rao ,la protecció dels dret dels infants de la llibertat dels es fonamental en en el futur de un Pais que vola esser lliure.

J

Joan

IGUALADA

1 de setembre 2013.18:37h

Respondre

Altres vagades, he sigut critic amb Jaume Rodriguez Enrich, pro amb el tema dels castellers, estic totalment d’acord amb ell.
El problema que tenim els catalans, es que moltes vegades ens la agafem... Llegir més ham paper de fumar, segons per que, ( Per posar un exemple, els menors, no podien anar als toros, ara ja els hem prohibit, pro mentrestant a las terres del Ebre, es una festa de interes cultural. HIPOCRESIA TOTAL. )
En el cas dels castellers, criatures de 10/11 anys, els fem pujar a 12 metres o mes, a base de ser escridassats per el pares. o familiars, i no passa res, a mes a mes si ens ficsem, mols de aquest nens, no semblant pas de la terra, suposo, que la necessitat del pares, els obligue a prendre riscos, als seus fill. Aixi es la vida, com mes necessitats , mes riscos assolim,
Pregunto ? aquest entusiastes del castellers, estarien disposats a que els seus fills, pugessin a aquestes altures. No cal que hem contesteu, ja se la resposta del 98% del pares )
Segur que se senten molt mes segurs, darrera de la barrera, perdo, vui dir mir-anso des de el balco, i aplaudint.
PER ACABAR, TOTALMENT D’ACORD AMB EL JAUME, AMB AQUEST TEMA.
Espero que si alguna vegada ,millor que no , al fer pinya un castell, algun cap es obra , no sigui el de aquest minyons.

J

Jordi

Igualada

29 d'agost 2013.20:07h

Respondre

No és un tema que m’entusiasmi comentar, al contrari, però... hi ha castellers que s’han fet mal caient d’un castell de sis o set pisos. I això quan no parem de veure (per sort) cada vegada... Llegir més més castells de vuit, nou i deu pisos. Com pot ser? Doncs tot plegat té un nom: fatalitat. Una fatalitat que pot ser-hi en totes les activitats físiques. No veure-ho així és ser generalista, sensacionalista, tendenciós i oportunista. Repassa actuacions castelleres, ves a les places, llegeix cròniques castelleres (i no només de successos o de polèmiques com la de l’hospital de campanya). Quan ho hagis fet i et tornis a llegir et farà vergonya haver escrit aquest comentari.

j

jaume rodriguez enrich

igd

29 d'agost 2013.07:24h

Respondre

Alba , gracies per les teves paraules que. però sols cal anar a la hemeroteca del últims dies i veuràs en fonamento.la meva “alerta”, esta documentada. Periòdico Vanguardia Ahir mateix el... Llegir més Alcalde de Tarragona anunciava la instal•lació de hospitals de campanya en la festa de Sant Magi una exigència de les colles davant el retard d Asistencia en les últims accidents (La Vanguardia/Vivir) En tot cas es tan greu que posi sobre la taula un problema que es evident i que te solució abans de un altre accident com a succeït ? Competició? Esport? També es evident o de Sant Magi de Tarragona no en sortirà una colla guanyadora,i sols i participen els millors? Ho a cada diada no es qualifica a la colla que a tingut la millor actuació? Esport? Don si, exigeix unes condicions físiques determinades, esta sotmès a uns protocol d actuació i Si hem permeteu dono per acabada la meva participació en el “col•loqui” casteller .I insisteixo esperant que no tinguem mai mes un accident innecessaris
Bon dia Igualada-
P.D.Anna la redacció de Anoia Diari te l autorització per facilitar-te el meu telèfon i sempre que vulguis estaré disponible per dialogar sobre el tema .Gracies novament.

J

Joan Carles

igualada

28 d'agost 2013.18:41h

Respondre

Crec que en jaume te rao de com a entrat el comerç en la fitxa de les anxenetas i tambe crec que aquet fenomen no arribat a Igualada i ojala sigui mai.Pero en les colles antigues i que estaran a... Llegir més Tarragona a Sant Magi no en tingueu cap dubte. En tot cas en la polemicsa no oblideu el principal millorar la seguretat.I aquet es el misatge.

J

Jaumr

igualada

28 d'agost 2013.17:58h

Respondre

Pere jo sols feia una reflexio i en cap cas hem dirigia els moixaganguersde Igualada sino el fenomen casteller en general . Fixat la noticia d avui, a La vanguardia, Alcalda de tarragona a decidit... Llegir més instalar hospitals de campanya en motiu de la festa castellera de Sant Magui?. I en quant el mercadeix amb les anxenetas mi reafirmo tot es conegut arreu.En tot cas estic sempre disposat a dialogar Pero el probleme existeix.Aoia diari queda autoritzat a donarte el meu mail.Salutacions

A

Alba Sánchez

28 d'agost 2013.16:12h

Respondre

I a mi a casa m’han ensenyat a no parlar si no tinc fonaments per comentar alguna cosa.
Tens alguna base, o ho has tret d’algun estudi això de que les lesions son directament proporcionals a... Llegir més la quantitat i l’altura? En que et bases per dir-ho? Pots parlar amb qualsevol casteller, de qualsevol colla de Catalunya, que fagi més temps o menys que està dins la colla, petit o gran... i t’ho negarà. I no t’ho negarà perquè si, t’ho negarà per coneixement de causa segurament.

Les enxanetes, els acotxadors i la canalla en general pugen perquè volen, perquè els hi agrada, no perquè ningú els obligui ni sota cap pressió familiar.
Si mai has tingut la sort de participar en una activitat que t’agrada, em sembla extrany que no sàpigues que és normal tenir nervis, i més en una activitat com els castells.

Ah, i per últim... les paraules ”castells” i ”competició” juntes, no em sonen de res...Castells? Esport? Segur?

p

poldelagralla

28 d'agost 2013.00:22h

Respondre

Doncs jo, simplement felicitaré als Moixiganguers per tot el que hem fet aquesta festa major. Que som molt grans i que anem sempre a millor.

Respecte el que diu en Jaume, dir-li que vingui als... Llegir més assajos i s’informi, que no hi ha cap bicicleta ni cap viatge pel mig, i que sempre són les enxanetes les qui tenen l’última decisió per a carregar o no el castell (més d’una vegada, estant a punt de carregar-lo han decidit baixar, i cap problema). I afegeixo que la crònica d’una actuació de la Festa Major no és pas un lloc on generar debats absurds per part de desconeixedors del tema.

Altre cop, moltes felicitats a tota la colla!

j

jaume rodriguez enrich

igd

26 d'agost 2013.22:27h

Respondre

Pere , entenc que ho entenguis com una contradiccio quan dic que m agradan els Castells perque reflecteixen la voluntad de creixe Amb refereixo el moviment que comensa amb la pinya i continua amunt,... Llegir més es el simbolisme que no es contradiu amb que l altura tingui un limit raonable .per la seguretat de tots..En tot cas Pere, gracies per el teus comentaris. Dialogan es construeix

P

Pere

26 d'agost 2013.21:21h

Respondre

Jaume, aportes molts elements interessants pero et contradius quan dius que t’agraden els castells ”per la voluntat de creixer” i alhora esgrimeixes que les colles s’haurien... Llegir més ”d’autolimitar” aixo es una contradicció.

P

Pau

igualada

26 d'agost 2013.17:05h

Respondre

Jordi, comparteixo el contigut del que JRE, en diu una reflexio. I en relacio a les anxanetes 100% Negar.ho no es positiu.Es un error El dia que tingueu l tertula mi apunto.Gracies

j

jaume rodriguez enrich

igualda

26 d'agost 2013.17:00h

Respondre

Joan agraeixo la teva invitacio i poguer compartir la meba reflexio,Una reflexio que va a fvor de... Espero la teva convocatoria.Gracies

J

Jordi

Igualada

26 d'agost 2013.14:58h

Respondre

Jaume, et convido a venir a algun assaig de castells i a les actuacions que vulguis i veuràs com el que dius no és així. Ni que les lesions siguin directament proporcionals a l’alçada, ni que... Llegir més vivim en una bombolla, ni que l’edat de promig de les enxanetes sigui aquesta,etc.etc.etc.

j

jaume rodriguez enrich

igualada

26 d'agost 2013.10:10h

Respondre

Ma agraden els Castells, per el valors que reprseenten unitat força voluntat de creixe, estètica i color..Pero crec que estem davant de una bombolla moixiganguera que porta a lesions inútil per... Llegir més evitables i innecessàries . M explicaré les lesions dels Castells son directament proporcionals en quantitat i gravetat a l altura, i per això les pròpies colles tindrien que auto limitar-se.Es possible sense predre interès ni espectacle-.
I en tota aquesta situació les anxanetes de 6 anys de promig, casi sempre amb uns nervis i una angoixa que es fa palesa en les voreres de la pinya,cpompetint mes que per voluntat pròpia per la pressió familiar que sovint te el suport de regals tipus bicicletes, viatges per la família, vestits, etc.
Qui protegeix els seus drets? Que i diu la llei del menor? En esport de risc, com les motos (els Castells s en convertit en una competència de risc), , la edad mínima per competir es 16 anys . Aquet seria el camí?. es una reflexio.
Bon dia Igualada i que tinguem un bon final de la Festa Major

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.