//Plugins sense CDN ?>
El Consell Comarcal de l’Anoia ha acollit una reunió informativa sobre el projecte Infoparticip@. La sessió, a la qual van assistir alcaldes, regidors i tècnics de Comunicació dels Ajuntaments de l’Anoia, va comptar amb la participació de dos dels investigadors del projecte, Marta Corcoy i Xavier Ginesta. Ambdós periodistes van explicar que l’objectiu de l’estudi és proporcionar eines als Ajuntaments perquè puguin millorar la informació que proporcionen mitjançant els seus webs. Com es diu l’alcalde del municipi? A quin partit pertany? Quin és el seu currículum? Qui són els regidors del govern i de l’oposició? Quin pressupost gestiona l’Ajuntament? O quines decisions es van adoptar en el darrer pel municipal? “Els ciutadans haurien de trobar les respostes a aquestes i altres preguntes sobre la gestió municipal amb un simple cop d’ull a la pàgina web”, van explicar.
Aquest projecte de la UAB plasma en un mapa interactiu la quantitat de dades que proporciona cada localitat. En la primera onada avaluativa, feta el març passat, només 66 dels 947 municipis catalans van aconseguir aprovar, cap de la comarca de l’Anoia. Aquest mes de desembre es farà un segona avaluació.
Durant la sessió al Consell Comarcal de l’Anoia, els dos responsables del projecte Infoparticip@ van repassar els diferents indicadors de transparència en la informació dels webs que s’avaluen en l’estudi, i van donar als assistents algunes pautes de tipus pràctic per a complir-los, a més de resoldre els seus dubtes. En total es tracta de 41 indicadors dividits en quatre grans eixos: qui són els representants polítics de l’Ajuntament, com es gestionen els recursos col•lectius, com s’informa de la gestió d’aquests recursos, i quines eines s’ofereixen per a la participació ciutadana en el control democràtic.
El projecte Infoparticip@, finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat per al període 2013-2015, compta, a més de la UAB, amb la participació de la Universitat de Vic i la Universitat de Girona, que es posen a disposició dels Ajuntaments per ajudar-los a millorar la seva comunicació digital. Després d’aquesta experiència a Catalunya, el Ministeri vol ampliar ara aquesta auditoria de la transparència en la informació de les pàgines webs municipals a tots els Ajuntaments de l’Estat.