//Plugins sense CDN ?>
La capital de l'Anoia serà una de les cinc ciutats catalanes on hi haurà activitats de la Mobile Week. Les activitats es faran del 18 al 24 de febrer, amb diferents conferències i tallers per debatre la revolució digital.
Igualada serà un dels escenaris de la Mobile Week 2019, el mes vinet. Aquest dilluns Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) presentava la seva tercera edició. Una tercera edició on s'expandeix per Catalunya arribant a cinc noves localitzacions: Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d'Ebre. Del 14 al 23 de febrer i de forma paral·lela als sis territoris, l'art, la ciència i la tecnologia convergiran en un espai de reflexió entorn del desenvolupament tecnològic i digital. En el cas igualadí, les activitats tindran lloc el dia 22.
La iniciativa tée lloc una setmana abans de MWC Barcelona, amb una proposta que convida a la reflexió i la mobilització ciutadana. A la presentació hi eren, per part de l'Ajuntament l'alcalde, Marc Castells, i la tinent d'alcalde de Dinamització Econòmica, Patrícia Illa, per part de TIC Anoia el seu president, Jaume Catarineu, i el vicepresident de l'entitat, Manel López i Seuba, i per part de la Unió Empresarial de l'Anoia el seu president, Joan Domènech. L'acte l'ha encapçalava el conseller de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, Jordi Puigneró, i el director de Mobile Week, Esteban Redolfi.
L'edició compta amb una programació d'activitats obertes i gratuïtes sota el lema "La nostra senzilla relació amb la tecnologia" i convida la ciutadania a reflexionar sobre la repercussió que té la tecnologia en la seva vida quotidiana. Artistes, científics, filòsofs, enginyers, emprenedors i professionals generaran aquest debat en un entorn de ciutat obert i totalment gratuït.
La Mobile Week Barcelona 2019 acollirà més de 80 activitats pròpies i més de 50 d'entitats col·laboradores distribuïdes en més de 60 espais públics de la ciutat i amb la presència de més de 100 ponents. Un any més, la proposta compta amb la participació activa de l'Ajuntament de Barcelona i de més de 200 col·laboradors, entitats locals, espais d'innovació, centres de recerca i científics, entre altres, consolidant-se com un projecte transversal a la ciutat. La programació es divideix en quatre formats d'activitat diferents: mWeek CONFERÈNCIES, una àgora oberta de reflexió; mWeek TALLERS, experiències participatives i inclusives sobre el món digital; mWeek EXPOSICIÓ, amb catorze creacions artístiques seleccionades per a aquesta edició i que es podran veure durant un mes en el Disseny Hub Barcelona; i mWeek FAMÍLIES, un entorn tecnològic on nens, joves, adults i mentors exploraran, investigaran, s'equivocaran i crearan conjuntament.
Pel que fa a mWeek CONFERÈNCIES, es tracta de diferents taules de debat amb ponents internacionals i experts locals, que diàriament i en horari de matí i tarda, acostaran l'actualitat tecnològica al dia a dia de la ciutadania. Cada sessió abordarà un tema específic entre els quals destaquen les noves formes d'aprenentatge dins i fora de l'aula; l'impacte de les noves economies socials en les comunitats ciutadanes o les fake news i la seva repercussió social.
En el cas de mWeek EXPOSICIÓ, acollirà deu propostes d'artistes digitals internacionals que han estat seleccionades per un jurat especialitzat format, entre altres, per Lívia Nolasco-Rózsás, de ZKM, o Rosa Ferré, directora de Matadero Madrid. Les creacions de 2019 reflexionen sobre Intel·ligència Artificial, el poder dels bitcoins, la influència de les xarxes socials en els mitjans de comunicació o l'impacte dels robots en la societat. A més, l'exposició també acollirà quatre obres més procedents de la col·lecció BEEP d'Art Electrònic, que participarà com a convidada durant Mobile Week Barcelona.