//Plugins sense CDN ?>
De l’1 al 4 de juny, de 10h a 22h, torna el Rec.0 Experimental Stores al barri industrial del Rec d’Igualada, el festival de pop up stores de moda. Més de 80 marques nacionals i internacionals fan les seves vendes especials d’estocs en edificis industrials en desús. En aquesta edició d’estiu, s’incorporen una desena de marques noves, com Camper, Vans, Santa Cruz, Obey, Mus&Bombon, Miss Sixty kids o Mi&Co. El Rec.013 compta amb una dotzena de marques igualadines, i des d'aquest mitjà ens hem apropat a algunes d'elles.
Més de 80 marques ompliran el barri del Rec i el transformaran en la festa de la moda els propers 1, 2, 3 i 4 de juny. Com sempre, la moda igualadina continua tenint presència a l'esdeveniment de moda, que també combina les vendes d'estocs amb una proposta gastronòmica complerta i una agenda d'activitats pensada per a tots els públics i gratuïta. Concerts als escenaris Estrella Damm i Menú Stereo de Movistar+, i tallers infantils a càrrec d'Inquiet o Kampi ki pugui, a més de presentacions de llibres, són només algunes de les propostes culturals per a l'edició d'estiu del Rec.0.
El disseny igualadí continua present al Rec.013
La marca dels dissenyadors Bernat Pallarès i Toni Argelich, Dütch Delight, ja és una habitual a les botigues efímeres del Rec.0. Aquesta edició, coincidint amb l'inici de les quatre jornades, engeguen una campanya de microfounding "relacionada amb l'slow fashion" explica Argelich. La iniciativa s'adreça a nivell local i internacional amb altres dissenyadors per contribuir que Dütch Delight entri a nous mercats, com l'americà, "amb un sistema que inclourà una vintena de recompenses". "Volem exportar el nostre concepte de moda sostenible" afirmen. A nivell de producte, "aquest any hem innovat especialment en camises i al Rec.013 portarem un estoc de camises km0".
La dissenyadora Íngrid Munt (Íngrid Valls), d'un llinatge de dissenyadors, serà aquest juny a les adoberies igualadines "amb el color que no ha de faltar mai, el negre". Per a aquesta edició portarà "materials fins, peces de punt i de tricot barrejades, per a una edició d'estiu. Els colors, a més del negre, seran verds, colors torrats, blancs i algun groc. Són les peces de fa dues temporades".
Albert Esteve, un dels responsables de la prestigiosa marca Sita Murt, anuncia que els productes estrella a la botiga situada a l'Adoberia "seran la col·lecció de l'estiu de l'any passat, amb pantalons i jaquetes. Molt de punt". Les tonalitats que seran protagonistes a la pop-up store seran "per sobre de tots, amb diferència, el taronja i el corall".
El berguedà establert a Igualada, Jordi Rafart, estarà al Rec.013 amb "col·leccions de l'estiu passat i també el del 2014" basades respectivament "en el perfum i el Naixement de Venus, de Botticelli". Hi haurà també algunes peces d'hivern del 2013-2014 i 2014-2015, referenciats en la lluna plena i l'època blava de Picasso. Rafart reivindica que portarà al Rec.0 "roba amb talles per a tothom, on no hi ha tampoc límit d'edat".
A més, el Rec.013 també compta amb la marca infantil de Carles Piernas, Micu Micu; els dissenys per a home de Xavi Carner, Boxley; els per a dona d'Agnès Ros, Messcalino, el dissenyador David Valls els mitjons, roba interior i de bany de Punto Blanco i The Garage, i la coneguda marca de tubulars i roba esportiva, BUFF. En aquesta edició, a l'espai Rec Pop Up Day Estrella Damm, que compta amb un dissenyador cada dia diferent, s'hi vendran els estocs de Xavi Grados, un dissenyador igualadí que va desfilar a la passada edició de la 080 Bcn Fashion. Grados omplirà el Rec Pop Up Day amb tres dissenyadors de la 080 més, CarlotaOms, Oscar Leon i Pau Esteve.
Un disseny de la Fundació Privada Àuria
Persones de la FAP van treballar durant tot un dia amb el director d'art del Rec.0 i artista igualadí Ramon Enrich, per crear una de les postals del Rec.013, que té per tema el número 13, campanya d'aquesta edició d'estiu de l'esdeveniment.