//Plugins sense CDN ?>
Els concerts tornen amb força amb una aposta per la música urbana i el talent local, programant una vintena d’actuacions musicals. El Rec Street Food creix i comptarà amb més de 40 food trucks amb l’oferta vegana i vegetariana com a protagonistes
Velles adoberies recobren vida i mostren un patrimoni ocult sota façanes degradades. Gent caminant, les mans plenes de bosses... L’olor de crêpe de la zona dels food trucks conviu amb el so d’una música trencadora i, cervesa en mà, els assistents gaudeixen de l’espectacle.
És el Rec.0 Experimental Stores, el festival de moda, gastronomia i música que enguany arriba a la seva 20a edició amb un estat de salut immillorable. S’obren més adoberies que mai, 65; atrau més marques de moda que mai, més d’un centenar; i fa una aposta més forta que mai per la música i la gastronomia com a complements a la venda radical d’estocs de les firmes de moda, amb més de 40 food trukcs i superant la vintena de concerts.
Amb aquesta fórmula que combina moda, cultura i gastronomia el Rec.0 ha aconseguit atraure en les darreres edicions més de 120.000 persones al barri del Rec d’Igualada –el 80% de les quals venen de fora de la ciutat– i ha fet que aquest patrimoni emblemàtic que restava ocult prengui protagonisme, almenys, dos cops l’any i durant quatre dies. Un festival que revitalitza la ciutat i que converteix Igualada en el centre neuràlgic de la moda catalana. Però, què hi veurem en aquest Rec.019?
Molta moda i per a tothom
Més d’un centenar de marques de moda amb una oferta molt variada desembarcaran al Rec.019 amb la venda d’estocs a preus únics; s’incorporen al circuit del Rec.0 noves marques com Converse, Munich, Barça, Castell, Teoh&Lea, Sueños Negros, Designers Society, Duuo, Ash, Cherry Beach, Gemma, Aeronautica Militare o O’Neill, a més de noves firmes infantils com Bobochoses, Nobodinoz, Elise et Sardine o Petitoh. Totes elles, marques consolidades que aposten pel Rec.0 per fer-hi les seves vendes especials. No hi faltaran, tampoc, aquelles firmes més veteranes al Rec.0, com Levi’s, Adidas, Textura, Reebok, Indi&Cold, Castañer, Camper, Kickers, Mango, Sita Murt o Pepe Jeans.
Per la seva banda, el Reckids reuneix grans marques de moda infantil com Boboli i Pepe Jeans Kids, amb les més alternatives i internacionals com Tiny Cottons, Little Creative Factory, yporqué, Bobo Choses, Little Lia, Beans Barcelona o Picnik. Tot plegat, en un circuit que recorrerà els carrers més emblemàtics del barri adober d’Igualada.
Disseny emergent al market Pop Up Day Estrella Damm
Els dissenyadors i marques emergents tindran el seu propi espai, el Pop Up Day Estrella Damm, un petit market on cada dia hi ha una oferta diferent. Aquest any acollirà més marques i dissenyadors emergents i es consolida com un espai que serveix de trampolí per a la moda catalana i els joves dissenyadors del país. En aquesta ocasió, hi passaran vint-i-vuit creadors i marques com Nudo Clothing, Name Bcn, Batech, Punto Tres, Bubel, Heidi Soto, Marsupial, Micuxú, Feners, Cuirum o Lalita.
La música urbana trepitja l’escenari
En aquest Rec.019 hi ha un canvi d’orientació musical amb una aposta per la música urbana, on destaquen els emergents de la música urbana avui, Samxsen; els nens prodigi del pop electrònic Kids From Mars; el dream-pop de Donallop; el rap hip-hop de Lauren Nine; el pop d’Estramoni o el folk de The Bird Yellow. El funk més particular sonarà amb la big band AK Funk. També el jazz tindrà el seu moment amb Sommeliers, i les especials versions dels duos de Quico Tretze i Txesk Planells, Marta Bossa i Biel Jorba a més d’Albert Gámez i Roser Vilà que interpretaran les cançons amb llenguatge de signes.
En aquest Rec.019 es continua amb dos escenaris Estrella Damm, patrocinador oficial de l’esdeveniment, un de concerts i un altre de DJs, on destaca la sessió amb el DJ Andreu Presas de Ràdio FlaixBac; i s’afegeix un escenari Rec-Mercader i l’escenari ‘Redmusic’, dedicat al talent musical local i gestionat per l’escola de música Redmusic que portarà els grups més nous de la comarca de l’Anoia.
En conjunt, una aposta per la música com a gran complement a la venda d’estocs de les marques de moda amb més d’una vintena d’actuacions totalment gratuïtes.
Beth Rodergas i Josep Pedrals presenten les seves darreres obres
L’oferta cultural no s’atura amb els espectacles musicals. La poesia també tindrà un espai destacat al Rec, amb el poeta Josep Pedrals que presentarà el seu darrer llibre “Els límits del Quim Porta”. També es presentarà el darrer llibre de Beth Rodergas, titulat “Nyam”, un llibre de cuina, cançons i vida.
Un Rec.0 dirigit al públic familiar
A més de l’oferta de marques de roba infantil –amb la presència de més de 25 firmes especialitzades–, el Rec.019 estrena ubicació per a l’espai RecKids: els Horts d’en Companys, una zona que no només aglutinarà l’oferta de moda per als més petits, sinó que incorporarà activitats infantils com el Taller de l’hort o el taller de manualitats. Opcions que permeten completar l’experiència dels nens i nenes al Rec.019 més enllà de les compres.
NOVETAT! S’estrenen les experiències de personal shopper
A partir d’aquesta edició ja es podrà comptar amb l’assessorament i estilisme d’un professional en les compres al Rec. A través de la plataforma Airbnb es podran reservar experiències liderades per experts personal shoppers que orientin a saber en quina pop-up store pot comprar, què li queda bé i com ho ha de portar.
En aquest sentit, l’actriu igualadina Xènia Tostado es convertirà en amfitriona a través de la plataforma Airbnb d’una experiència amb fins solidaris perfecta per als amants del shopping. Aquells que vulguin, podran viure un dia de Rec.019 amb l’actriu, amb entrada prioritària a les botigues i acompanyats per una experta en tendències i personal shopper que revelarà els must have de la temporada. Tots els beneficis d’aquesta experiència es destinaran a la Fundació Privada Àuria.
Un cartell d’excepció creat pel prestigiós director d’art David Carson
La vintena edició del Rec.019 tindrà un cartell d’excepció creat pel director d’art David Carson, un dels dissenyadors gràfics més prestigiosos del món. Conegut pels seus innovadors dissenys de revistes i per l’ús de la tipografia experimental, Carson ha volgut que el cartell de la propera edició del Rec.0 reflectís l’essència i la filosofia del festival amb el seu estil propi.
Per tal d’elaborar el cartell, l’artista nord americà va ser a Igualada durant uns dies i va poder conèixer de primera mà l’emblemàtic barri del Rec i compartir experiències amb Ramon Enrich, director d’art del Rec i amic personal de David Carson.
Txell Miras dissenya la RecT-shirt del Rec.019
En aquesta ocasió, la dissenyadora Txell Miras és l’autora de la Rec T-shirt. En aquest projecte engegat fa 3 anys, un dissenyador o marca del Rec crea una samarreta que expressa què és el Rec per a ell o ella. Aquest peça única només es ven durant els dies del Rec a la pop-up store del creador. Fins ara han participat Míriam Ponsa, Josep Abril, Sita Murt, Antonio Miro, Visual Poetry Barcelona, Little Creative Factory i ara, Txell Miras.
Visca la cuina...sobre rodes!
El Rec.019 planteja una oferta gastronòmica que té el seu plat fort en la diversitat i en l’ampliació de les opcions veganes i vegetarianes, que constituiran pràcticament la meitat de l’oferta gastronòmica. La cuina vegetariana conviurà amb les propostes de la cuina més tradicional, sense oblidar la gastronomia mediterrània i la cuina sense gluten i amb productes ecològics.
La gastronomia d’arreu del món estarà representada al Rec.019 amb propostes que van des de la cuina italiana, brasilera, veneçolana o asiàtica fins a la barbacoa texana de carns fumades i graellada de verdura.
Els food trucks es repartiran en un total d’onze espais al llarg del circuit, on s’hi ubicaran, també, els dos espais Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec.0; l’espai El Bandarra, on degustar els millors vermuts i que oferirà un concert-vermut diari; i la barra dels mixers de Fever-Tree, on tastar diferents combinats de la marca.
Els pop-up bars El Ruc –un gastrobar efímer liderat per la gent del Museu dels Traginers– i Filete Ruso completaran l’oferta gastronòmica dels food trucks.