TORNAR

Els Mossos detenen tres persones i desarticulen un grup criminal que cometia furts al descuit en establiments alimentaris de la comarca

societat
Dimecres, 7 maig 2025. 12:09. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Se'ls acusa de set delictes de furt, dos delictes d'estafa en grau de temptativa i pertinença a grup criminal

Els Mossos d'Esquadra van detenir dues dones i un home, de 19, 30 i 25 anys, com a presumptes autors d'un delicte de pertinença a grup criminal, set delictes de furt i dos delictes d'estafa bancària en grau de temptativa.

Les detencions són el resultat d'una investigació iniciada al mes de gener, després de tenir constància d'una sèrie de furts al descuit que s'haurien comès a l'interior d'establiments alimentaris de l'Anoia.

Els set fets van ser comesos entre els dies 17 i 22 de gener i 4 de febrer, a Vilanova del Camí, Igualada i Santa Margarida de Montbui, tots ells en establiments alimentaris mentre les víctimes es trobaven distretes comprant.

Detenim dues dones i un home especialitzats en furts al descuit. En menys d’un mes van furtar a set clients de diferents establiments de l’Anoia amb aquest mètode

Els autors utilitzaven sempre el mateix modus operandi per cometre els furts. Seleccionaven la víctima, normalment dones d'edat avançada o amb mobilitat reduïda, i quan aquesta estava distreta comprant, les dues autores aprofitaven per sostreure el moneder o els telèfons mòbils. Un cop tenien el botí, sortien a l'exterior on els esperava el tercer autor amb un vehicle per assegurar-se una ràpida fugida.

En dues ocasions, els detinguts van intentar fer moviments bancaris amb les targetes de les víctimes, tot i que finalment no ho van aconseguir.

Durant la fase d'investigació, els Mossos van aconseguir identificar els presumptes autors i van esbrinar que tenien diversos antecedents per fets similars arreu del territori. Finalment, el passat 30 d'abril els van localitzar i detenir a Cerdanyola del Vallès.

Els detinguts van passar l'1 de maig a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Cerdanyola del Vallès.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.