//Plugins sense CDN ?>
La batllessa de Vilanova del camí, Noemí Trucharte, acompanyada de membres del govern vilanoví, ha comparegut aquest dimarts a la tarda per donar resposta a les nombroses protestes que s'han fet els darrers dies, al carrer i a les xarxes, pels primers sancionats pel radar situat en el tram de la C-244 al seu pas pel municipi. Trucharte ha defensat que "no hem tingut cap afany recaptatori" i que ha prevalgut "la seguretat dels vilanovins" i ha anunciat que "s'anul·laran les sancions imposades fins al 24 de gener", però que mantindrà els dispositius dissuasoris.
Noemí Trucharte ha explicat que "aquest tram ha tingut darrerament una transformació urbanística important, que ha passat de carretera a carrer, amb el desenvolupament d'una zona comercial, una zona verda i d'esbarjo que, afegit a la zona on hi ha el CAP, fa que sigui una zona molt concorreguda per vianants". Trucharte ha declarat que, davant aquesta transformació, "i preocupats per la seguretat viària, s'han desenvolupat diverses mesures. Es van instal·lar més semàfors i reductors de velocitat, que han estat insuficients". Així, Trucharte ha defensat la instal·lació del radar, com a "mesura dissuasòria". "No hem hagut de lamentar cap mort, així i tot sí que hi ha hagut diversos ensurts" ha afegit la batllessa vilanovina, remarcant que "no esperarem que hi hagi una desgràcia per actuar". Trucharte ha afegit que "potser no ha estat insuficient la informació donada". El radar amb velocitat controlada, a 30 km/h, es troba en el tram de la C-244 situat entre la rotonda de la Masia fins a la rotonda de la residència Amavir. Tot i que va entrar en funcionament el 26 d'octubre, va estar uns dies de prova i d'informació a la ciutadania i no va ser fins al 9 de desembre quan es va començar a sancionar els infractors.
Trucharte ha anunciat que es retiraran les sancions posades fins al 24 de gener, però que "la mesura és necessària i no retirarem el dispositiu". També ha remarcat que, tot i les demandes dels sancionats i alguns usuaris d'aquesta via, "no s'ampliarà el límit de velocitat permesa, ja que es tracta, no ho oblidem, d'un carrer de Vilanova".
Més de 6.000 sancions
Trucharte ha explicat que ha esperat fins aquesta tarda per comparèixer públcament, perquè volia disposar de totes les dades. N'ha detallat algunes: S'han interposat més de sis mil sancions, de les quals un 15% són de veïns de Vilanova del camí i el 85% de conductors de fora del municipi. Trucharte ha defensat que, amb aquests percentatges, "Vilanova és un poble respectuós amb les normes". Trucharte ha remarcat que "no permeteren conductes incíviques que posin en perill la vida dels vilanovins".
Una de les demandes dels conductors afectats, anunciada a través de les xarxes, era la d'apujar el límit de velocitat de 30 km/h a 50 km/h. Trucharte ha declarat que "absolutament totes les sancions interposades han estat per superar els 55 km/h. Un 70% dels sancionats circulaven entre 61 i 70 Km/h; un 20% dels sancionats circulaven per sobre dels 71 Km/h. Arribant un percentatge per sort menor, per sobre dels 100 KMm/h amb la dada mes alta registrada a 132 Km/h i algun a més de 100 saltant-se fins i tot el semàfor en fase vermella. Com podeu entendre son dades que ens preocupen moltíssim al govern municipal."
I als responsables del tema no se’ls ha acudit posar semàfors amb sensor de velocitat i càmera, de manera que si el passses en vermell et fa la foto?
De tota manera, 30 km/h per carretera... Llegir més (sí, allò és carretera) o hi ha embús i vas en primera / segona, o és pràcticament impossible a menys que tinguis un limitador de velocitat al vehicle.
Es parla de seguretat, i com diu Marc hi ha gent que surt del mig dels matolls, però també es pot parlar de contaminació i consum de recursos. Com contamina i consum més un vehicle, en marxes curtes o llargues.
I abans que algú em comenci a llençar pedres, soc dels que sempre que puc vaig a peu arreu, però hi ha vegades que necessites el cotxe
Sra alcaldessa. És pregunta només. Vostè te potestat per anular retirar les multes de les infraccions que fins ara s’han denunciat?. Gràcies.
Pienso que si se debería subir la velocidad hasta 40 mínimo ya que creo que 30 es ilegal porque es una carretera que pasa por un pueblo no una calle dentro de un pueblo. Pero que se me tenga el... Llegir més radar y multen a todos los que incumplan la ley y no vayan saliendo en la TV como víctimas una auténtica vergüenza son infractores y encima se publican
Quina baixada de pantalons, Noemí!
Eres la meva ’ídola’ i t’has desfet com a figura de cera al sol!
Que no hi ha hagut suficient informació? Què no està ben senyalitzat?...
Vinga... Llegir més ja!
Tota aquesta colla d’incívics, irrespectuosos, barruts i irresponsables, haurien de pagar totes i cadascuna de les seves multes!
Si hi ha una norma, se segueix, per més que ens foti, en cas contrari, ningú farà cas mai a res. Aprèn d’Austràlia.
Igualada
26 de gener 2022.12:17h
Estimat vilanoví,
T’haig de dir que no... que no hi ha hagut suficient informació i que tampoc esta ben senyalitzat. El radar ha de tenir un sentit pedagògic i de reeducació amb... Llegir més oportunitat de poder ser informat d’un canvi de límit de velocitat (de 50 a 30 km/h) i no rebre d’una sola tacada 14 multes, com a alguns dels afectats els hi ha passat. Primer envies un avís del canvi de norma i si hi ha reincidència, multa!
Al meu entendre per més que ens vulguin fer passar gat per llebre, és que aquella via continua sent una carretera, els habitatges es troben en els laterals...Cal dir també que en aquell tram de pocs metres, hi ha 4 semàfors i 2 rotondes per lo que el trànsit acostuma a ser bastant lent i amb cues i els vianants tenen oportunitat de creuar sense perill, això si, sempre i quan segueixen les normes i no creuin sortint entre els matolls que voregen la via i que ara han podat...fet, malauradament habitual.
Jo passo 4 cops al dia, (molta gent de la comarca ens veiem obligats a passar-hi per entrar a Igualada, per això el 85% de les multes és de gent de fora de Vilanova i no perquè els vilanovins siguin més cívics com diu aquesta ”senyora”) i no he rebut cap multa. Haig de dir que mantenir la velocitat del cotxe a 30 km/h és bastant dificultós...i caldria retornar als 50 km/h. No crec que tota aquesta gent que ha rebut multes per passar entre 30 i 50 km/h siguin incívics, barruts i tot el que has dit...Ja que en el meu cas, si no m’hagués avisat un company d’aquestes sancions lleus en tindria un munt...
Les normes estan per complir, evidentment, però cal que s’apliquin amb lògica!
Igualada
26 de gener 2022.17:15h
Discrepo amb tu Vilanoví, potser sí que s’havia informat suficientment a la població de Vilanova, però aquesta carretera, sembla que ara carrer, serveis d’unió a molta part de la comarca, i... Llegir més per tant hi ha molts gent que hi transita que no estava informada.
De fet, tal com va explicar la alcaldesa, la gran, gran, majoria d’infraccions les va cometre gent no domiciliada a Vilanova
Per tant, jo crec que la Sra. Noemí va actuar molt correctament i més si tenim en compte que està disposada també a reestudiar la velocitat i sobretot a destacar més els cartells indicadors, ja que com he dit, aquesta carretera-carrer és un nexe d’unió entre ciutats i no un carrer exclusiu de Vilanova
La Torre de Claramunt
26 de gener 2022.19:16h
Estimat Vilanoví, en les seves paraules es denota cert caire feixista, on la sol.lució a un problema, per altra banda inexistent, és la repressió i el càstig. Com ja li han comentat, amb 4... Llegir més rotondes i 2 semàfors, és obvi que els radars els ha posat la seva tan estimada alcaldesa només amb una finalitat, recaptar diners d’uns ciutadans ja exageradament oprimits per un sistema cada dia més injust. I després d’una pandèmia com la que estem vivint. on moltíssima gent ha perdut la seva feina i/o negocis, em sembla molt cruel i insultant que a sobre se’ns estrenyi encara més amb multes d’aquest tipus. Una mica de consciència social i empatia no us aniria gens malament.
Igualada
26 de gener 2022.20:35h
Es despren pel insults proferits als infractors , que no deus tenir carnet de conduir oi...
26 de gener 2022.06:03h
Al respecte de considerar CARRER la CARRETERA .... L’alcaldessa defensa que la limitació a 30 és la correcte. Discrepo. Fa uns anys ja uns igualadins –encapçalats pel Jaume Ortínez que hi... Llegir més viu- van impulsar i van aconseguir canviar el nom de la Carretera pel de Carrer de Vilanova. La idea era que el canvi de denominació suggerís si més no en el subconscient del conductor que calia afluixar la marxa. Desprès s’hi va incorporar un semàfor i prou. Allà, que SI que hi ha les cases enganxades a l’acera considero, que és un carrer. En contraposició el tram del Mirasol a la Residència és, es posin com es posin, una CARRETERA doncs les cases estan en el lateral. Que és pel fet que ara hi ha un establiment comercial que hi ha més gent travessant-la? Ja hi ha un semàfor i un pas de vianants. Feu-lo elevat si cal. Insistir en els 30 portarà –ja ho porta- que la via cap a la deixalleria, en trams molt estreta i amb poca visibilitat, gaudirà d’una inusual afluència. Canvis de mobilitat en diuen. No baixar del burro en diria jo.
Gerard
Igualada
27 de gener 2022.12:36h
Suposo que la senyora alcaldessa de Vilanova del Camí sap que hi ha un fet penal que s’anomena prevaricació, i que hi ha més d’un alcalde condemnat i inhabilitat per treure multes. Qui és... Llegir més ella per treure-les ? Algú es pensa que en un país seriós un radar posa multes i l’alcaldessa les treu ? Senyora Trucharte, no es pot fer demagògia. Us heu equivocat amb els radars, sou la riota de la Conca d’Òdena ara mateix. No passa res, l’any que ve ens veiem a les urnes i sense cedir el pas ni radars.
Abel
La Torre de Claramunt
28 de gener 2022.18:46h
Em sembla que anls Sra. Trucharte l’interessen pocs les properes eleccions, fa poc que el Sr. Salvador Illa la va incorporar a la nova direcció del PSC. Per cert, un radar recaptatori als... Llegir més ciutadans treballadors per part d’un partit d’esquerres.