TORNAR

El nou carril bici d'Igualada es construirà en tres trams que s'iniciaran de forma gairebé simultània

societat
Dijous, 14 setembre 2023. 15:10. Redacció AnoiaDiari.

Pròximament, Igualada incorporarà un nou carril bici que unirà la ciutat de nord a sud. Miquel Vives, regidor de mobilitat, ha presentat els detalls del projecte i ha recordat que aquest carril suposarà una transformació urbanística per la ciutat amb una millora pels usuaris de bicicleta i patinet, però també pels vianants, ja que es faran accessibles tots els passos de vianants del recorregut. A banda Vives ha remarcat "que es pacificarà el trànsit a tota la zona del carril bici".

Un carril que es construirà en tres blocs de forma quasi paral·lela
Entrant en detalls sobre la construcció i transformació de la via amb la construcció del nou carril bici, Miquel Vives ha destacat que les obres es faran de forma simultània en tres blocs, un a l'avinguda de Balmes i dos a la Carretera de Manresa. Està previst que els treballs finalitzin abans de la campanya de Nadal en les zones comercials i el conjunt del carril abans de final d'any.

El nou carril bici serà bidireccional i estarà situat sempre a la dreta de la calçada, en sentit del trànsit. En el primer tram de l'avinguda de Balmes, el carril per la circulació de vehicles quedarà a l'esquerra, al centre, separat per dues línies de protecció que dividiran els tres espais hi haurà un espai lineal d'aparcament i de serveis com ara contenidors o espais de càrregues i descàrregues.

En el cas de la Carretera de Manresa, el carril bici estarà separat del carril de circulació de vehicles per un tram de seguretat que permetrà que estigui segregat de la circulació que en el primer tram (entre avinguda de Gaudí i Avinguda de Barcelona) serà d'un únic sentit i en el segon (Entre Avinguda de Barcelona i Avinguda de Catalunya) que tindrà dos sentits.

El projecte de construcció del carril bici compta amb un pressupost de 807.402,21 euros dels quals, 700.000,00 euros provenen del marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea – Next Generation EU, amb la col·laboració del Ministeri de Sanitat, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i la Xarxa Espanyola de Ciutats Sostenibles (RECS).

El nou carril bici farà una mica més de 1,5 km, que amb uns trams de 200m connectarà la resta de carrils ja existents a la ciutat creant un carril segregat de 2,5 km. Aquesta millora soluciona una demanda de les associacions ciclistes i una necessitat detectada amb el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, connectar la ciutat de Sud a Nord, dividia en tres terrasses, amb el pendent més lleuger possible.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.