//Plugins sense CDN ?>
ACN
El nou carril bus de la B-23 d'entrada a Barcelona està operatiu des d'aquest dissabte i permetrà estalviar-se uns 15 minuts en hora punta. "Veurem autobusos passant quan hi ha vehicles parats i això ha de ser un incentiu molt important perquè la gent agafi el bus", ha dit el director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat.

Es tracta d'un tram de set quilòmetres, entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i la intersecció de l'avinguda Diagonal amb l'avinguda Albert Bastardas, a Barcelona. Els treballs, que han comptat amb finançament europeu, han suposat una inversió de 20,8 milions. El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha destacat que és "una millora de la xarxa viària" i un exemple de "col·laboració".
Segons ha explicat Prat, la infraestructura serà "una gran millora" per als usuaris. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d'accés a Barcelona en autobús. Concretament, per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 700 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de 4 milions de passatgers anuals.
L'objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.
L'obra, que va començar el 2023, ha consistit en la formació d'un carril exclusiu per a l'autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l'espai de la mitjana de la B-23. El nou carril té 3,5 metres d'amplada i se situa a l'esquerra dels carrils de circulació sentit Barcelona.