Els àmbits que concentren més reclamacions a la Sindicatura són ensenyament, multes, urbanisme, serveis municipals i serveis socials. Les consultes s'han triplicat.
La Síndica Municipal de Greuges d'Igualada, Rosa Sánchez, va presentar al ple municipal del mes de juny la memòria de l'activitat duta a terme durant l'any 2016. De les 127 accions comptabilitzades els últims dotze mesos, 56 corresponen a la categoria de "Consultes, Assessoraments i Informacions (CAI)" i la resta, 71 en total, a "Queixes". El conjunt d'accions de la Síndica s'han incrementat de 110 a 127, amb un marcat augment de les consultes –passant de 17 a 56– i un descens de les queixes –de 92 a
71.
Rosa Sánchez, en la seva compareixença al ple
haver d'obrir cap actuació d'ofici.
La Síndica destaca també de manera especial el creixent nombre de consultes que es reben de ciutadans d'altres poblacions de la comarca, un fet que, al seu entendre, posa de manifest la necessitat aquesta figura es normalitzi en un major nombre de municipis catalans. Les actuacions de la Síndica són gratuïtes per a tothom i es duen a terme amb confidencialitat i vetllant especialment per la intimitat de les persones, actuant sempre en base als principis d'equitat, independència, bona fe i legalitat.
Aquells que vulguin contactar amb la Síndica ho poden fer de dilluns a divendres, de 8 a 3. Els dilluns fa atenció presencial a hores convingudes a l'Oficina d'Atenció
Ciutadana (OAC) de l'edifici principal del consistori; la resta de dies les consultes s'atenen telefònicament i telemàticament. S'hi pot contactar al telèfon 93 803 19 50,
extensió 553, i al correu electrònic sindicatura@aj-igualada.net.
pep
igd
22 de juny 2017.13:16h
Mare meva, qualsevol es queixa!!!!