//Plugins sense CDN ?>
Les famílies anoienques ja poden tramitar les seves sol·licituds per accedir a les subvencions convocades per l'ens comarcal per a l'atorgament d'ajuts individuals per a la utilització del servei escolar de menjador per a alumnes escolaritzats en centres de segon cicle d’educació infantil, educació primària, secundària de jornada partida, a més d’educació especial de centres públics i concertats de la comarca de l’Anoia. L'import de les ajudes anirà a càrrec de la partida 36/480.00.01/320 dels pressupostos de 2019 i de 2020 del Consell Comarcal de l’Anoia. El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya garanteix la dotació econòmica per a cobrir els ajuts del 50% o bé del 100% per a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases.
Des del Consell Comarcal de l'Anoia informen que poden accedir a aquestes ajudes aquells alumnes que es matrficulin el proper curs 2019-2020 a un centre educatiu de l'Anoia, faci ús del servei de menjador escolar i no li correspongui la gratuïtat del mateix i no estiguin en acolliment residencial. Pel que fa a la renda, el requisit és que la renda màxima familiar anual de l'any 2018 en què el primer sustentador principal no superi els 10.096,50 euros, que el segon sustentador principal no superi els 5.048,30 euros, que la resta de sustentadors no passin dels 2.524,15 euros i per cada infant de la unitat familiar no se superin els 3.028,95 euros.
Per tramitar la sol·licitud, cal presentar l'imprès corresponent amb les dades i signatura dels membres majors d'edat de la unitat familiar; el volant de convivència col·lectiu amb una vigència màxima de tres mesos i el qual inclogui tots els membres de la unitat familiar; el DNI/NIE de tots aquests membres; i una fotocòpia de totes les pàgines emplenades del llibre de família o el certificat de naixement. L'alumnat de nova incorporació el curs 2019-2020 també haurà de presentar el certificat emès pel centre escolar en què consti l'Identificador d'Alumne (IDALU) dins del Registre d'Alumnes de Catalunya (RALC). També caldrà aportar la vida laboral dels membres de la família en actiu, el certificat de la quantitat de Renda Garantia de Ciutadania en el cas que es percebi i el certificat de cotitzacions de les persones que estiguin donades d'alta al Sistema Especial de Treballadors de la Llar de la Seguretat Social.
El termini de presentació de sol·licituds per als alumnes acaba divendres 17 de maig. De la seva banda, els centres educatius presentaran fins dimarts 21 de maig la relació de sol·licituds (indicant si hi ha germans) i el número de RALC/IDALU dels alumnes amb la documentació corresponent al registre general del Consell Comarcal de l’Anoia.