TORNAR

Òdena exigeix a la Generalitat que arrangi l'aeròdrom per adaptar-se a la normativa europea

L’administració catalana ha de fer diverses obres i contractar un cap de vol

societat
Dimarts, 15 novembre 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El ple d'Òdena va aprovar la setmana passada una moció on s'insta a la Generalitat a que actuï perquè l'aeròdrom es pugui adaptar a la normativa europea vigent. Aquesta assenyala que cal executar diversos canvis en l'equipament i contractar personal tècnic específic. L'alcalde recorda que "la responsabilitat última és en mans de la Generalitat".

L'aeròdrom d'Igualada-Òdena haurà de fer diversos canvis per adaptar-se a la normativa vigent. L'Ajuntament de la localitat aprovava el passat dimarts una moció on es demana a l'administració catalana que enllesteixi d'una vegada el pla director de l'aeròdrom però, de manera "més urgent", es disposin dels requisits que la directiva europea exigeix a les instal·lacions d'aquest tipus. Francisco Guisado, batlle de la vila, explica que "ens obliguen als aeròdroms que tenim cert número d'operacions a tenir una persona qualificada cop a cap de vols, a més d'executar canvis en l'orografia i millorar la capçalera de la pista". L'Ajuntament apunta que aquestes accions són responsabilitat de la Generalitat i l'apressa a que intervingui. 

L'aspecte de l'aeròdrom en un dels certamens AerosportLa moció aprovada pel consistori exposa que la Generalitat ha d'actuar "com a principal responsable operativa, en atendre la seva quàdruple condició de titular de les instal·lacions, d'administració competent de referència, en tant que copropietària dels terrenys que integren l'aeròdrom mateix i –finalment- també en tant que principal usuària-operadora pública de les instal·lacions". Les accions que es requereixen, a través del Real Decreto 1070 del novembre de l'any passat, seran subjectes a les sancions fixades per la Llei 21/2003 sobre Seguretat Aèria. 

Guisado aclareix que les funcions de l'Ajuntament a l'aeròdrom es centren en el manteniment, mentre que competències com les obres de millora de l'orografia, de la senyalització a la capçalera o la contractació del cap de vol "són de l'administració catalana". El consistori, segueix, "no pot tenir responsabilitats aeroportuàries" i que les obres "corren pressa, encara que el Real Decret no té data límit". 

Entre els punts de la moció, l'Ajuntament també insta als "operadors-usuaris privats de l'aeròdrom que la manca d'acreditació dels aspectes requerits suposarà la seva inhabilitació operativa per a l'ús de les instal·lacions". També que es faci un estudi econòmic sobre els costos que implica la instal·lació i que s'han de repercutir, a les ordenances fiscals, als usuaris privats. La moció es trametrà a l'Ajuntament d'Igualada i al Consorci de l'Aeròdrom, així com al Departament de Territori i Sostenibilitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.