//Plugins sense CDN ?>
Del total, gairebé un 10%, 2.841, van ser atencions presencials resoltes al taulell d'entrada. Pel que fa a l'apartat de queixes, van ser més d'un miler, de les quals la part més important relatives al manteniment i la mobilitat.
Al llarg del 2019, l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament d'Igualada va atendre un total de 32.492 atencions presencials. El tipus més comú d'aquestes atencions va ser els denominats "tràmits ràpids", que consisteixen en atencions que requereixen un temps d'atenció breu, com ara expedició de volants i certificats d'empadronament o registre d'entrada de documents; se'n van fer 13.129.
D'altra banda, també es van fer 11.090 atencions corresponents a la categoria de "tràmits", que requereixen un temps d'atenció llarg, com ara modificacions al padró d'habitants, declaracions de plusvàlua, activitats, sol·licituds de subvenció o del carnet d'autobús. La resta d'atencions van ser per a temes d'habitatge (3.843), cementiris i mercat (1.044), caixa (1.871), obres (849) i multes (666). A aquestes xifres cal afegir, també, les 2.841 atencions presencials que es van resoldre des del taulell d'entrada.
Les dades van ser presentades aquest dimecres per Fermí Capdevila, regidor d'Entorn Comunitari i Cooperació, que també va fer notar que la comparativa amb els últims anys indica una disminució amb relació a les 34.109 atencions de l'any 2018, i un retorn a la xifra d'exercicis anteriors. En els exercicis de 2015, 2016 i 2017, la xifra va estar sempre per sota de les 33.000.
Més d'un miler de queixes gestionades
En l'apartat de queixes, se n'ha gestionat 1.008, que van correspondre a temes relacionats amb manteniment (418), mobilitat (143), parcs i jardins (98), varis (96), medi ambient (92), sorolls i molèsties (85), suggeriments (58), mobiliari urbà (17) i cementiri-mercat (1). La via més usada per presentar-les va ser la presencial (351), seguida del telèfon (275), la via telemàtica (223), la bústia ciutadana (121) i el correu electrònic (38).
Capdevila destaca la tendència a l'alça dels tràmits presentats i registrats telemàticament, que han passat del 1.391 de l'any 2016 als 6.405 de l'any passat. Els deu tràmits més presentats per aquesta via van ser: instàncies genèriques, pagament de tràmits municipals, liquidació de l'impost sobre plusvàlues, comunicació prèvia d'obres menors, sol·licitud d'ocupació de la via pública i petició de material per part de les entitats, comunicació prèvia d'obertura d'activitats econòmiques de baix risc, queixes, suggeriments i propostes, subvencions a projectes i activitats d'entitats sense ànim de lucre, declaració responsable d'obertura d'activitats innòcues i certificat d'empadronament.