TORNAR

L'oficina d'atenció ciutadana d'Igualada rep vora 3.000 persones cada mes

Imma Soteras presenta el nou portal web de l'Ajuntament per optimitzar el servei

societat
Dijous, 30 octubre 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des d'aquesta setmana l'Ajuntament igualadí té un nou portal web. El govern de la ciutat el considera com un pas més cap a la transparència i servei a la ciutadania que es van fixar com a prioritats. Un altre canal, l'atenció directa, compta amb bons números: atèn de 2.500 a 3.000 persones al mes

L’Ajuntament d’Igualada té ja nou portal web al qual es pot accedir a través de l’adreça www.igualada.cat. El portal a la xarxa, segons ha explicat aquest dimecres la regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, Imma Soteras, vol ser des d’ara "una finestra senzilla, accessible i intuïtiva que ha de permetre a qualsevol ciutadà o empresa trobar la informació municipal de manera ràpida i, tot seguit i si s’escau, iniciar els tràmits que necessiti". La renovació de l’aparador de l’Ajuntament a la xarxa suposa l’impuls del tercer canal d’atenció ciutadana: primer van ser el presencial i el telefònic, lligats a la posada en marxa el passat gener de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), i ara és el torn del virtual, amb la renovació total del web corporatiu. Soteras reivindica els bons resultats de l'oficina d'informació ciutadana, on passen "de 2.500 a 3.000 visites mensuals" i on les respostes es dónen en alguns casos en 6 minuts i en les atencions que requereixen una gestió "entre 10 i 15 minuts".


Disseny actual i informació accessible

La nova pàgina compta amb una estètica neta, clara i entenedora, amb un disseny centrat en l’usuari. Adequada als temps actuals, és plenament adaptativa a tot tipus de dispositius mòbils i integra les diferents xarxes socials i canals d’informació municipals, seguint els principis d’immediatesa i funcionalitat. La voluntat, tal com explica Soteras, és que "en ple segle XXI el web esdevingui el principal instrument de comunicació interna i externa de l’Ajuntament, quelcom que fins ara era una assignatura pendent".

La informació està classificada per regidories i per perfils, de manera que el ciutadà pugui trobar allò que busca per més d’una via. Compta també amb un sistema de capçaleres i destacats gràfics que faciliten l’accés a aquells temes que en cada moment puguin tenir un major nombre de consultes. Inclou, a més, tota la informació i actualitat que genera diàriament el consistori i l’agenda d’activitats de la ciutat.

Serveis municipals, atenció i tràmits on-line

El web www.igualada.cat compta amb una integració, no només de disseny sinó també de navegació, amb la plataforma tramits.igualada.cat, engegada el passat mes de gener i que permet obtenir la informació i les instàncies de gairebé dos-cents tràmits i gestions, i iniciar-los per internet en un 25% dels casos. Aquest és precisament un dels principals avenços respecte l’antic web: la relació i la facilitat d’accés entre la informació i la realització del tràmit que se’n pugui derivar. Tot plegat segueix el lema adoptat en l’estrena de la nova OAC, Atenció ciutadana, més fàcil i ràpid. En aquesta mateixa línia, un dels punts més destacats a la portada, quan l’usuari hi accedeix, és la presència de la nova Bústia Ciutadana. En aquest apartat, qui ho desitgi pot comunicar qualsevol avaria, queixa o petició al departament corresponent, fins i tot adjuntant-hi arxius com ara fotografies, o geoposicionant la petició, dues opcions especialment útils a l’hora de comunicar incidències.

El web de l’Ajuntament d’Igualada contempla també altres eines imprescindibles, com ara el plànol urbà, la subscripció a continguts mitjançant RSS, la guia de serveis que inclou actualment al voltant de seixanta-sis i, a banda, un potent cercador de continguts per paraules clau.El desenvolupament, programació i manteniment els duu a terme l’empresa catalana SEMIC, que compta amb una contrastada experiència en l’elaboració de webs per nombroses administracions locals i comarcals de Catalunya. La mateixa companyia ja va desenvolupar anteriorment la plataforma e-Tràmits, de manera que la integració entre els dos portals ha estat senzilla. El cost del nou web ha estat de 14.000 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona.


7 Comentaris

J

Joanma

igualada

30 d'octubre 2014.17:30h

Respondre

Joanma a les publiques també hi poden anar o en aquestes millor que no? `

i mentrestant els que van amb cotxe com si això fos Montmeló o els que delinqueixen de debò que els vagin agafant i... Llegir més deixant sortir i entrar del Jutjat. Si els hi sobra temps que passin pel Videoclub que en són bons clients a agafar alguna pel.lícula també!!

J

Joanma

=ada

30 d'octubre 2014.15:30h

Respondre

Dani: Felicito a la Policia Local per aquesta actitud i els hi demano que quan acabin a can Colapi vagin a la Divina Pastora i quan acabin vagin les Mares Escolàpies.

d

dani

igualada

30 d'octubre 2014.13:15h

Respondre

ja que estem parlant de l’Ajuntament el que estan fent aquests dies a l’ESCOLA PIA amb els pares i mares que portem els fills a l’escola i els anem a recollir no té nom.

Ahir al migdia 2... Llegir més cotxes i 2 motos, 4 policies, amb el quadern a punt per caçar els delinqüents que tenim fills i aparquem un moment per anar a la classe a buscar nens de 3 anys, per favorrrr.

A

Antonio B.

30 d'octubre 2014.12:30h

Respondre

Juanma ,si la web ha costat 14000 euros, trobo que el partit que seli treu es molt gran, has de contar hores espera de la geng, i tambe la rapidessa en el tramits, segur que es recupera aquest... Llegir més diners. Desconec el que dius de la anterior pagina web, segurament tens rao. Jo visc al carrer Tarragona, i dir que estan ampliant les aceres, molt be pero han eliminat moltes places de aparcament, haveng fet rampes als e trems de les aceres , era suficient, ja que una cadira de rodes hi passaba de sobres. En aquest cas molt malament per l,ajuntament , ja que no se on deixarem el cotxd, ja aue els blocs de la zona no tenen els parkings suficients. Em recullit fimes, i res de res .

J

Joanma

=ada

30 d'octubre 2014.10:56h

Respondre

Fa uns quatre anys l’ajuntament d’Igualada ja va fer una nova pàgina web que va costar mols quartos i que va ser un escàndol per l’elevat cos que va tinguer. Ara aquest ajuntament n’ha fet... Llegir més una altre que costa mes de 2,3 milions de pessetes, (perdó 14.000 euros). Axó de la política no te remei. Com volem eixugar el dèficit municipal amb aquests dispendis?.

A

Antonio B.

IGD.

30 d'octubre 2014.10:45h

Respondre

Per una vegada felicitar per aquest servei a la gent que ha montat el servei, l,utilitzo sovint, i la veritat es que es molt agil. El temps mitja que he tingut que esperar, ha sigut com a maxim, 10... Llegir més min. Les funcionanaries que atenen son molt agils, ja que rarament marxes sense solucionar el tramit a fer. Soc afia un altre partit politic, pero quan una cosa esta ben feta s,ha de dir.

j

jaume rdguez enrich

30 d'octubre 2014.09:15h

Respondre

Per la meva experiencia puc dir que funciona molt be i l atencio dels funcionaris es modelica.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.