//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dimecres, 29 juliol 2015. 03:00
Després que el propi alcalde d'Òdena defensés l'actuació del pagès imputat per l'incendi que ha cremat vora 1.300 hectàrees a l'Anoia i el Bages, el coordinador comarcal d'Unió de Pagesos també l'ha recolzat. Remarca que "les causes del foc no estan esclarides".
Dimarts, 28 juliol 2015. 16:00
Els Bombers de la Generalitat continuen treballant amb 50 vehicles terrestres i cinc mitjans aeris (dos avions de vigilància i atac, dos helicòpters bombarders i un helicòpter de comandament) a l'incendi d'Òdena. El perímetre del foc, que afecta l’Anoia i el Bages, està assegurat i els Bombers treballen al seu interior remullant la zona cremada.
Dimarts, 28 juliol 2015. 11:00
A partir del dissabte, 1 d’agost, i fins el dilluns, 24 d’agost, ambdós dies inclosos, totes les zones blaves d’Igualada seran gratuïtes i, per tant, no caldrà pagar per estacionar els vehicles en les àrees d’aparcament controlat.
Dimarts, 28 juliol 2015. 03:00
El conseller Jordi Jané, des d'Òdena, agraïa aquest dilluns al vespre, la feina dels Bombers -incansables-, les ADF de l'Anoia i el Bages, els Agents Rurals, la Creu Roja, Proteccoó Civil, els Mossos i també els alcaldes. S'havia evitat una tragèdia del nivell de les 8.000 hectàrees cremades a Montserrat el 1986. L'àrea potencial era de 4 o 5.000 hectàrees, manifesta Jané. Bombers de tots els punts de Catalunya han contribuït a salvaguardar l'Anoia i el Bages d'afectacions majors.
L’àrea afectada pel darrer incendi forestal, a cavall de les comarques de l’Anoia i el Bages, i que ha calcinat més de 1.000 hectàrees de bosc, és una de les que ha patit més els rigors de la manca de precipitacions dels darrers 6 mesos
L'incendi originat a Òdena supera en massa forestal, unes 900 hectàrees, el dels Prats de Rei de 2012, que va afectar majoritàriament zona agrícola. Es tractaria del foc més destructiu a nivell foresta des dels de l'any 86, a Veciana i Rubió, i el Bruc.
Dilluns, 27 juliol 2015. 17:00
El treball incansable dels bombers, ADF, agents rurals i Mossos està sent clau per reconduir l'incendi declarat diumenge al migdia a Can Rossinyol, a Òdena. Un total de 580 voluntaris ADF han treballat en les tasques d'extinció de l'incendi entre diumenge i dilluns. La tasca principal que se'ls encomana és de l'apagar petites guspires que poden revifar empeses pel vent
Dilluns, 27 juliol 2015. 13:15
L'incendi que s'ha originat a Òdena va avançant en forma de 'v' d'oest a est. El flanc esquerre, a la zona de Sant Salvador de Guardiola, ha avançat a banda i banda de la C-37z. Els Bombers lluiten a contra-rellotge.
Dilluns, 27 juliol 2015. 11:14
Amb l'incendi d'Òdena, centenars de voluntaris estan de guàrdia per si són necessaris. De moment, la conselleria de l'Interior confirma que no es necessiten, però es mantenen a l'aguait per si s'ha de reaccionar. Des d'ahir, els voluntaris han preparat entrepans, aigües i l'abituallament pels professionals i per les 200 persones que han hagut de ser evacuades de Sant Salvador de Guardiola i del Bruc. Els Bombers, Agents Forestals, ADF i Mossos d'Esquadra treballen continuadament per a perimetrar l'incendi.
Dilluns, 27 juliol 2015. 03:00
El Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya, el CRARC de Masquefa, ha tornat a ser notícia en els mitjans de comunicació d’àmbit nacional, en aquest cas a TV3. La televisió catalana va emetre, la setmana passada, en el Telenotícies Comarques, un reportatge sobre la instal·lació pionera que el CRARC ha posat en marxa per a la cria del llargandaix comú