//Plugins sense CDN ?>
El regidor de sostenibilitat i mobilitat d’Igualada, Miquel Vives, ha explicat, en una compareixença a l’Ajuntament, que el Passeig Verdaguer deixarà de tenir dos carrils en cada sentit de la marxa per tenir-ne només un.
Vives destaca que la mesura es deu a “una aposta de l’Ajuntament per la seguretat de la ciutadania”. Amb aquest canvi s’ampliarà l’únic carril i s’eixamplaran les places d’aparcament actuals, de les quals, segons Vives, “se’n perdran ben poques”. Més enllà d’augmentar la seguretat a la via, la renovació del Passeig també servirà per “pacificar el trànsit”, ja que la velocitat màxima serà de 30 quilòmetres per hora.
A les cruïlles on la circulació pot seguir recte o girar, ja sigui a esquerra o dreta, continuarà havent-hi dos carrils, que seran més amples que els actuals per evitar embussos i guanyar visibilitat a les cantonades. Els aparcaments situats en aquests encreuaments passaran a ser per a motos o bicicletes. Vives també ha volgut deixar clar que totes les parades de bus es mantindran al mateix lloc.
La reducció de carrils no serà l’única novetat que presentarà el Passeig Verdaguer, el tram del carrer Sant Magí que connecta els dos sentits de la marxa desapareixerà i serà una zona de vianants més del carrer. Per tant, el gir a l’esquerra que permetia el tram s’haurà de fer, uns metres més endavant, a l’altura de Plaça Catalunya. Segons Vives, “quan hi ha fires, antiguitats, la botiga al carrer o totes les coses que passen al Passeig és una zona que sempre s’ha de tallar” i considera que “l’afectació és molt petita i el guany molt important”.
La transformació d’un dels eixos més concorreguts de la ciutat començarà la setmana vinent aprofitant les obres d’asfaltatge del Passeig. El regidor ha calculat que, en els trams on es renovi l’asfalt, la modificació del nombre de carrils estarà completada en aproximadament quinze dies, la renovació completa, però, serà “a mitjans d’agost”.
Vives ha destacat la importància del Passeig per a la ciutat: “És una via on hi passen moltes coses, hi ha casals, escoles i serveis de sanitat i volem continuar guanyant en seguretat. Fins ara hem augmentat la visibilitat, hem posat bandes reductores de velocitat, senyalització vertical, però ara volem fer un pas més”.
És una xorrada aquesta mesura. El problema real d’Igualada és que és una ciutat ”campi qui pugui” a tots els nivells. Patinets que fan el que volen, ciclistes que no fan els semàfors, motos... Llegir més que es creuen, una pila de cotxes sense les ITV actualitzades, conductors que no fan els passos de vianants, vianants que creuen fora dels llocs indicats...El problema real és la fauneta que tenim, més enllà que el Passeig hagi estat tota la vida un niu de problemes en l’àmbit viari.
jo crec que el carrer Pujadas, entre el carrer Lleida i la plaça Bedos, també tindria que ser d’un sol carrir. Es pot comprovar com d’estret és aquest tram; només hi falta la pérgola d’un... Llegir més bar. Si comproveu un es dona compte dels accidents que hi hagut aquest carrer en la cruilla del de Sant Pere.
Crec que no seria difícil tenint en comptge que el carrer Florenci Valls d’una sola direcció-
Es la meva opinió que ho col.labora un memebre de confiança d’aquest Ajuntament
Molt cordialment
Antoni
Després de 2 víctimes mortals en un mateix any al 2019, altres morts indirectes, nens atropellats davant l’escola, centenars de víctimes i tenint com tenien de fa temps un informe de... Llegir més @transit... Al final ho fan.. Els hi fem un monument?
El Marc Castells, com Alcalde i qui presideix la Junta Local de Seguretat coneixia la realitat del Passeig Verdaguer.
Realitat que se li ha informat per canals oficials des de Trànsit alertant de l’Alt número de morts i ferits allà i que tenia que ser d’un carril i velocitat 30.
Que ha fet els últims 5 anys mentres alla moria gent atropellada? Es gasta 12 Milions d’euros a la Anella Verda.
Una Gran Apòsta per la Seguretat.
Igualada
26 de juliol 2022.15:12h
Sr Aguilera, em pot explicar el concepte de mort indirecta?
ASA
la torre de claramunt
21 de juliol 2022.15:22h
Jo si fos l’alcalde tancava l’accés total a Igualada així us quedeu els que hi viviu allà solets en una ciutat cada cop més avorrida i morta. Després us queixeu de que la gent marxa a... Llegir més comprar a fora. Si cada cop teniu més carrers tancats amb càmera, més zones blaves i no deixeu de posar més problemes per la circulació de cotxes de la gent que per sort no hi vivim i que fins ara hi anàvem sovint a consumir d una manera o una altre.
Josep
igualada
22 de juliol 2022.16:54h
no he votat mai a l’actual alcalde. Dit això, penso que aquesta és una molt bona mesura. Pel que dius de les difucultats de venir en cotxe, penso que no és cert. Cada vegada hi ha més zones... Llegir més gratuites per aparcar. I pel que fa a les zones comercials i peatonals et convido a anar a qualsevol ciutat catalana de gran activitat comercial (Reus, Manresa, Vic, Girona...etc) A veure quants cotxes veus al centre de la ciutat.