//Plugins sense CDN ?>

El seient del pilot, per exemple, està fet amb fibres de lli, oli de soja i teixit d'escuma de polièster reciclada; els miralls i el frontal davanter de fècula de patata i fibra de lli; i el volant està fabricat amb polímers derivats de la pastanaga i d'altres hortalisses d'arrel. També altres elements com els radiadors, les rodes, el lubricant o el difusor són especials, per intentar ser el màxim respectuosos amb el medi ambient.
Sembla que, d'aquesta manera, l'ús de la fibra de carboni en la fabricació d'automòbils de competició pot veure's reduït considerablement. Els constructors asseguren que amb aquesta iniciativa es redueix la dependència del petroli per a la fabricació d'alguns dels elements, i que s'aposta pels processos productius més sostenibles. Així, el projecte intenta demostrar la validesa dels materials procedents de fonts renovables en aquelles condicions d'ús més exigents. Òbviament, no és el mateix utilitzar aquest tipus d'elements en un artefacte artesanal i d'estar per casa, que en un cotxe d'alta competició com en el què han estat treballant (de Fòrmula 3). Realment els materials es posen a unes condicions extremes, i s'ha vist que el resultat ha estat satisfactori. Es fa difícil imaginar a plena cursa i a grans velocitats tot un cistell de verdures amb forma de cotxe.
Deuen haver pensat (esperem!) en totes les possibilitats, i no deuen haver passat per alt la fauna que volta per determinats circuits: amb tanta pastanaga, seria massa còmic veure un pilot intentant allunyar del cotxe un seguit de conills que també haguessin decidit posar a prova la resistència del vehicle...
Oriol Solà Prat
Caius Criptus
Montbui
5 d'octubre 2009.13:46h
Felicitats Oriol, un excel·lent article d’un gran periodista anoienc, també conegut com el ”Bassas andorrà”... A veure quan et tornem a veure per aquí. Grandíssim fitxatge d’Anoiadiari.