//Plugins sense CDN ?>
L'incendi del bus de la Hispano Igualadina al centre del Bruc, el matí de fa sis dies, segueix portant cua. Fonts de Monbus expliquen que van fer el peritatge el mateix dia del sinistre, però que per qüestions d'urgència es va fer en base a fotografies.
La gestió del grup Monbus i les conseqüències de l'incendi d'un dels seus vehicles la setmana passada continuen generant reaccions: la Generalitat afirma que obrirà un expedient sancionador i l'Ajuntament d'Igualada planteja una querella criminal. Per la seva part, l'empresa concessionària donava a conèixer el dilluns com va fer els dos peritatges: un per part d'una consultoria de pèrits externa, localitzada a Lugo, i una altra per la Comissió -"independent" recalquen- TransMonbus. Els gestors de la Hispano Igualadina han donat ara més detalls de com es va executar el peritatge. Un peritatge demanat "amb caràcter urgent per encàrrec exprés de l'Administració el mateix dia del sinistre" i que "el pèrit va fer a través del reportatge fotogràfic". Segons aquest professional "és habitual que el vehicle resulti complement carbonitzat en sinistres d'aquest tipus".
Segons Monbus, els objectius de l'informe pericial eren també "verificar documentalment l'estat de revisions, manteniments preventius, inspeccions tècniques (ITV) i assegurances contractades a l'autobús a la data". La conclusió que es va apuntar ja dilluns era "avaria accidental i fortuïta a causa d'un curtcircuit", cosa que s'extreu de les declaracions "de la conductora els instants previs" a que comencés la fumera. El pèrit considera que "és avalat a més per la confirmació del correcte estat de conservació i manteniment del vehicle".
Les incidències reportades es tripliquen respecte el 2016
Coincidint amb el període on s'ha anunciat l'auditoria externa a l'empresa per part de la Generalitat, les incidències que s'ha comunicat per part dels usuaris, amb l'aplicació #Hispanofail, s'han multiplicat per tres en el corredor d'Igualada-Barcelona. Si en el període entre el principi gener i juny del 2016, cinc mesos, hi havia 64 denúncies -la meitat pel pas de busos amb retard-; ara, el 2017, el balanç de l'aplicació és de 211.
De les 211 denúncies reportades, més de la meitat ho són per retards en l'arribada del transport, que continua sent la causa principal. En aquest cas, són 112, per 45 queixes que l'autobús no ha passat. Només en el primer mes, ja es comptaven 45 denúncies.