//Plugins sense CDN ?>
El Pla director urbanístic de les Vies Blaves ja s'ha redactat. Seran 300 quilòmetres de camins per a vianants i mitjans no motoritzats, com la bicicleta o el cavall. El tram que comença a l'Anoia partirà de la zona de Jorba i ja hi ha el projecte constructiu dels 19 primers quilòmetres.
Aquest març hi ha prevista l'aprovació del Pla director urbanístic de les Vies Blaves, un projecte que farà transitables més de 300 quilòmetres de lleres dels rius Llobregat, Anoia i Cardener, i així, part de la nostra comarca. Les presentava aquest dilluns el president de la Diputació de Barcelona i alcalde d'Igualada, Marc Castells. Si bé la columna vertebral serà la Via Blava Llobregat, l'obra a l'Anoia tindrà molt relleu també. El tram que parteix de l'Alta Anoia tindrà 70 quilòmetres de llargada i 12 possibles portes: requerirà una inversió d'uns nou milions d'euros.
Començarà, doncs, a la confluència dels camins de Calaf, Sant Martí Sesgueioles, Montmaneu i Argençola, al municipi de Jorba. Passarà per l'Anoia, l'Alt Penedès i el Baix Llobregat i confluirà amb la Via Blava Llobregat a Martorell. Actualment ja es disposa del projecte constructiu dels primers 19 quilòmetres de tram d'aquesta via.
Castells va tenir un record al conseller legítim Josep Rull, "amb qui fa més de dos anys vam firmar l'acord per a fer possible el projecte". Pioner al sud d‘Europa per la seva envergadura, el projecte de les Vies Blaves posa en valor la natura i el patrimoni de les comarques de Barcelona per convertir-los en motor d'atracció turística a l'interior del país. Unes Vies Blaves que "permetran recuperar camins històrics i farà accessibles a la ciutadania espais naturals desconeguts".
Se subratlla que "posaran en valor els actius patrimonials de la demarcació, donant-los encara més visibilitat i facilitant accessos alternatius. És el cas del conjunt monumental de Cardona, el projecte cultural i turístic Mont Sant Benet de Sant Fruitós de Bages o el barri del Rec d'Igualada" a més que "inclou mesures pioneres en l'àmbit de la seguretat". La Diputació de Barcelona ha començat a treballar en un protocol de senyalització activa de tot el recorregut, amb la instal·lació de pals de seguretat que informin sobre el traçat de les vies, un sistema d'informació a la ciutadania únic a tot l'estat.
Passaran per una seixantena de municipis millorant l'accessibilitat a tres parcs naturals, 12 espais naturals protegits i 8 espais turístics. Tot aquest àmbit té un àrea d'influència de més de 5 milions de persones, el 70% dels catalans, que hi viu o es troba a menys de mitja hora de distància. El pressupost total d'execució és de 60 milions d'euros i són "els milions més ben invertits de la història de la corporació. Donaran autoestima al territori i seran una injecció de salut amb un efecte multiplicador: generaran economia, progrés i llocs de treball".
Segons la Diputació, les Vies Blaves "contribuiran a la creació d'una xarxa ciclo-turística a Catalunya que connectarà amb projectes ja en funcionament, com la ruta EuroVelo 8 (ruta mediterrània europea), la via InterCatalunya (Girona–Lleida), les Vies Verdes de Catalunya o la Xarxa Pirineus".
En el cas de la Via Blava Llobregat,recorrerà 186 quilòmetres i passarà per 5 comarques: Berguedà, Bages, Baix Llobregat, Vallès Occidental i Barcelonès. Des de les fonts del riu, a Castellar de N'Hug, fins a la desembocadura del Prat de Llobregat, unirà indrets com Sant Benet de Bages, Montserrat i 15 colònies tèxtils. El recorregut principal, que proposa 16 portes d'accés diferents, es podrà completar amb gairebé 90 quilòmetres més de possibles variants i enllaços. La Via Blava Llobregat suposarà una inversió d'uns 24 milions d'euros. Pel que fa a la Via Blava Cardener es condicionaran prop de 50 quilòmetres d'itineraris pel Bages. Amb 7 possibles portes d'accés, entrarà a la demarcació de Barcelona per Cardona i confluirà amb la Via Blava Llobregat a Castellgalí. La inversió prevista supera els 10 milions d'euros.
I la millora de les voreres de la ciutat, per quan, Sr castells?
Envers de tantes obres ” espectaculars” milloresim els clots de les voreres que es on la majoria de Igualadins, trampusa, i... Llegir més alguns prenen mal, envers, de tsntes vies verdes.
Les obres faraòniques de la via a Fatima, es de jutjat de guàrdia.
Vostè, la eficàcia, de les inversions, en lo més important, li porte sense cuidado.
Al final paguem els de sempre, vostè, sols busca la foto.....
Joan Giner ITV
Igualada
5 de març 2019.08:47h
Cada dia la foto... anunciem i anunciem... Eleccions! Després ja veurem si ho fem. El més important és la foto i ja està feta