TORNAR

La Plataforma del Penedès presenta al·legacions contra el pas del Quart Cinturó

El col·lectiu també aposta que les mercaderies no passin per la costa sinó entre Igualada i Martorell

societat
Dijous, 13 setembre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'associació penedesenca feia explícit aquest dimecres el seu posicionament contra el pla director de la ròtula Martorell-Abrera, que contempla l'articulació del Quart Cinturó cap a Masquefa i el Penedès, amb la presentació d'al·legacions. Criden a les entitats i ens polítics del territori a que s'adhereixin a aquestes al·legacions.

Els portaveus de la plataforma, en la presentació de les seves propostesLa Plataforma per la Vegueria del Penedès ha refermat la seva oposició al pas Quart Cinturó per la zona de l'Anoia i l'Alt Penedès. Un posicionament que ja s'havia esbossat abans de l'estiu i que ara han posat negre sobre blanc amb les al·legacions al Pla Director d'Infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera. En un comunicat, manifesten que "no acceptarem cap al Penedès l'autovia Quart Cinturó, és a dir una via que serviria perquè milions de vehicles tan sols utilitzessin el Penedès per passar de nord a sud del país". La seva negativa és perquè consideren que "és una via redundant respecte l'AP-7" ja existent, que aniria en paral·lel.

Volen que el Quart Cinturó, per tant, "no segueixi cap al sud" i quedi com una "Ronda del Vallès". En tot cas, manifesten que "cal la millora de les carreteres existents per dotar de bona accessibilitat a la zona de Masquefa-Sant Llorenç d'Hortons, com proposem per a tota la vegueria". 

Subratllen la seva oposició a que "el Penedès faci les funcions de perifèria de les grans ciutats en detriment de la vocació agroalimentària, industrial i turística del territori. No volem tenir, a més, un tren que tingui un impacte en el territori sense que hi puguem accedir".

També en matèria d'infraestructures, reclamen que es revisi el projecte de tren de mercaderies i que aquest "passi, des del sud, cap a Igualada i Barcelona". Consideren que "és una variant millor respecte a la intensa zona metropolitana entre Tarragona i Barcelona i el seu espai de connexió molt saturat. És un greu error de planificació proposar que tota la circulació de mercaderies de la península es connecti amb Europa passant pel corredor ferroviari de Tarragona a Castellbisbal". 


1 Comentaris

pepsolev

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

15 de setembre 2018.21:43h

Respondre

Un precisió per anomenar les coses pel seu nom.

La “Plataforma per una Vegueria Pròpia”, com a associació, es va disoldre el 2017 una vegada aconseguit el seu objectiu, que no era altre que... Llegir més la creació de la Vegueria Penedès. Ja no hi ha plataforma. Tenia les sigles PVP.

Qui presenta les al·legacions a les que feu referència no és cap PLATAFORMA. Les al·legacions les presenta l’Associació Pro Vegueria Penedès, que també té (per qüestions d’imatge) les mateixes sigles PVP.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.