La Policia Local continua sancionant aquells patinets que incompleixen la normativa ja recollida per l'ordenança general de circulació
La regidora de Governació de l’Ajuntament d’Igualada, Carlota Carner, acompanyada del cap i sots cap de la Policia Local d’Igualada, David Riba i Robert Martínez, va explicar que aquestes darreres setmanes la Policia Local ha intensificat la campanya informativa i de conscienciació sobre els nous canvis normatius en l’ús de patinets a la ciutat.
Aquesta campanya s’està duent a terme als carrers on hi ha més afluència detectada d’aquests vehicles de mobilitat personal amb l’objectiu per part dels agents d’informar sobre la nova normativa que serà vigent al mes de maig i que obligarà a dur casc, llums al patinet i a ser major de 16 anys per conduir-lo. Carner va explicar que els agents “ja recomanen als conductors que compleixin amb aquesta normativa que se suma a la ja vigent i s’adverteix que aviat se sancionarà el seu incompliment”.
Els agents asseguren que ha augmentat l’ús del casc entre els conductors de patinets elèctrics. A més a més, aquestes setmanes també s’està fent arribar material informatiu amb la nova normativa als instituts de la ciutat. Carner recordava que “aquestes formacions de sensibilització i educació viària s’estan realitzant des de finals del 2023, arribant a molts centres educatius, perquè és clau fer arribar als potencials usuaris tota la informació i fomentar una mobilitat segura entre els més joves”.
Carner també va voler recordar que s’han impulsat cursos gratuïts de formació per a conductors de patinets elèctrics amb la col·laboració del Campus Motor Anoia.