//Plugins sense CDN ?>
La darrera acció que ha tornat a obrir la polèmica ha estat el recent anunci per part de l’empresa espanyola Iberia de voler cobrar per facturar equipatge en determinades rutes. Asseguren que és la tendència generalitzada al sector, aquí i arreu, i podríem estar parlant de quinze euros la primera maleta facturada i de fins a un centenar la segona. També assenyalen que tard o d’hora la mesura s’acabarà aplicant, i que és l’opció que tenen de diferenciar els clients que volen un servei complet (amb tarifes més altes) i aquells qui opten per tarifes més baixes. Una vegada més, la polèmica està servida.
Però la llei també hi diu la seva. La Confederació de Consumidors i Usuaris reclama a les aerolínies, simplement, que respectin la legislació actual i que no cobrin a part del bitllet tot el que fa referència a la facturació de les maletes. Recordem que la legislació vigent permet al viatger facturar una maleta com a equipatge dins el mateix preu del bitllet. Per això la Confederació reclama a les aerolínies que respectin aquesta norma que queda recollida per la llei.
Per les maletes, per facturar així o aixà, per anar al lavabo, per seure o anar dret… que ens cobrin el que ens hagin de cobrar, però que ens ho diguin ja d’entrada. Si el preu ens sembla bé, comprarem el bitllet; i si no, ens quedarem a caseta o buscarem alternatives. El que no pot ser és que ens ofereixin d’entrada una oferta ganxo que va incrementant-se a cada pas necessari que fas; i el preu final s’acaba enfilant “pels aires” (potser per estar en consonància amb l’espai físic en el qual treballen). No cal que ens prenguin ni el pèl ni el temps ni la paciència.
Per demanar que no quedi: volem l’aigua clara!; i el preu del vol ben barat, és clar.