TORNAR
PUBLICITAT

Ens posen com a esquer un preu de vol i n’acabem pagant el triple

societat
Dimecres, 14 octubre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Diuen que volen emprendre accions legals contra les companyies aèries que ens prenguin el pèl. Des de la Confederació de Consumidors i Usuaris s’assenyala que es fa necessari que hi hagi més transparència dins el sector, que passaria perquè les autoritats nacionals i europees aclareixin de forma definitiva en la legislació les actuacions de determinades picaresques que estan apareixent en l’actualitat, com per exemple que les companyies facin descomptes en els bitllets en funció de si es factura maleta o de com es treu la targeta d’embarcament.

Cal transparència al sector de companyies low cost

La darrera acció que ha tornat a obrir la polèmica ha estat el recent anunci per part de l’empresa espanyola Iberia de voler cobrar per facturar equipatge en determinades rutes. Asseguren que és la tendència generalitzada al sector, aquí i arreu, i podríem estar parlant de quinze euros la primera maleta facturada i de fins a un centenar la segona. També assenyalen que tard o d’hora la mesura s’acabarà aplicant, i que és l’opció que tenen de diferenciar els clients que volen un servei complet (amb tarifes més altes) i aquells qui opten per tarifes més baixes. Una vegada més, la polèmica està servida.

Però la llei també hi diu la seva. La Confederació de Consumidors i Usuaris reclama a les aerolínies, simplement, que respectin la legislació actual i que no cobrin a part del bitllet tot el que fa referència a la facturació de les maletes. Recordem que la legislació vigent permet al viatger facturar una maleta com a equipatge dins el mateix preu del bitllet. Per això la Confederació reclama a les aerolínies que respectin aquesta norma que queda recollida per la llei.

Per les maletes, per facturar així o aixà, per anar al lavabo, per seure o anar dret… que ens cobrin el que ens hagin de cobrar, però que ens ho diguin ja d’entrada. Si el preu ens sembla bé, comprarem el bitllet; i si no, ens quedarem a caseta o buscarem alternatives. El que no pot ser és que ens ofereixin d’entrada una oferta ganxo que va incrementant-se a cada pas necessari que fas; i el preu final s’acaba enfilant “pels aires” (potser per estar en consonància amb l’espai físic en el qual treballen). No cal que ens prenguin ni el pèl ni el temps ni la paciència.

Per demanar que no quedi: volem l’aigua clara!; i el preu del vol ben barat, és clar.

Oriol Solà i Prat


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.