//Plugins sense CDN ?>
Amb aquest enllaç, ha dit Castells, 'es dotarà a la ciutat d'una nova porta d'entrada i sortida, d'una connexió ràpida amb la C-37 i l'A2, que obre molt bones perspectives a la ciutat, i en especial a la zona del Barri del Rec que és on connecta aquest enllaç'.
De moment la Diputació de Barcelona s'ha encarregat de redactar l'avantprojecte, 'un pas trascendental' ha dit l'alcalde, perquè fins ara, tot i que s'havia parlat de la necessitat que Igualada tingués aquest accés, i dels possibles traçats d'aquest enllaç, no existia cap document tècnic que posés sobre paper el que s'havia de fer.
Amb aquest avantprojecte elaborat per la Diputació, la Generalitat es compromet a licitar el projecte executiu i a dotar-lo de pressupost un cop hi hagi la disponibilitat econòmica. Segons ha explicat Castells, tota la tramitació d'un projecte d'aquestes característiques és molt llarga, i 'tot i que ara mateix no hi ha la disponibilitat pressupostària a la Generalitat, sí que ho estem deixant tot preparat per tal de tenir-ho tot a punt per quan el govern català es recuperi econòmicament i pugui fer la inversió necessària per fer-ho possible'. Segons Castells, esperar-se a que les condicions favorables siguin òptimes per iniciar el procés 'seria perdre el temps més endavant'.
Segons ha explicat el regidor de mobilitat, Jordi Pont, 'aquest nou accés és donar la volta com un mitjó al concepte de mobilitat a la ciutat d'Igualada'. És obrir una porta d'entrada i sortida directa a la ciutat des d'una via principal. Quan això sigui una realitat els ciutadans podran sortir i entrar d'Igualada en 2 minuts, quan fins ara aquest temps podria arribar fins als 10 minuts.
El projecte s'ha redactat al mateix temps que s'està treballant amb el Pla de Mobilitat de la Conca d'Òdena, ja que el traçat d'aquest enllaç era decisiu per determinar els nous canals de mobilitat dins de la ciutat. Amb el nou enllaç a la Ronda Sud es dibuixa un eix Nord-Sud per dins de la ciutat, ja que l'accés tindrà continuïtat amb el carrer Joaquima Vedruna, aquest, al seu torn, amb el carrer Leida, i fins a sortir a l' antiga NII. Per aconseguir una via d'accés més adeqüada es contempla aixamplar el primer tram del carrer Joaquima Vedruna.
Encara no es coneix quin serà el pressupost que tindran les obres, ni quan es portaran a terme. De moment es coneixen les seves principals característiques: l'enllaç tindrà una longitud de 900 metres, es connectarà amb la Ronda Sud a través d'una rotonda d'entrada i sortida, i superarà un desnivell 25 metres. Es construian dos viaductes, un sobre el torrent de Garrigosa i l'laltre, ja en terme municipal d'Igualada, per creuar el riu Anoia. En aquest punt, segons ha explicat el regidor de mobilitat Jordi Pont, 'es tindrà especial cura en què el pont tingui unes característiques morfològiques i estètiques que no desentonin amb l'entorn flovial i el passeig que transcorre pel costat.
Albert
Igualada
18 d'abril 2013.13:36h
Em sembla be, però per quan una altre estudi, més ben dit, recuperar el que ja havia fet i dotar econòmicament la rotonda que enllaci directament A-2 amb la carretera de Manresa?