"Tres persones apassionades per la recerca i també apassionades per la ciutat". Així defineix el batlle Marc Castells a Antoni Dalmau, Teresa Miret i Marta Vives, que han elaborat un llibre sobre el nomenclàtor dels carrers d'Igualada.
Amb aquest treball "volem actualitzar i normalitzar la citació dels noms dels carrers de la ciutat i recollir aspectes de la història igualadina que són desconeguts o corren el
risc de passar a l'oblit." Per aconseguir-ho, els autors han fet un buidatge tan exhaustiu com ha estat possible de tota la bibliografia igualadina, tant llibres com premsa local, fulletons, catàlegs, programes, etc. Els resultats d'aquest treball es presenten en forma d'una fitxa per a cada carrer, que en recull la descripció, el nom, el resum històric i les cases, amb la descripció número per número de totes les que tenen un significat especial per la seva arquitectura, per les botigues que hi ha hagut, per les entitats que ha acollit o pels fets històrics que s'hi ha produït.
Segons Dalmau, "tota la informació que conté el llibre s'anirà ampliant, actualitzant o esmenant a la pàgina web de la Revista d'Igualada, des d'on es podrà ser consultar d'aquí un temps, així que tothom podrà tenir a l'abast totes les dades relacionades amb els 322 carrers i les 38 places que s'han estudiat en aquest exhaustiu treball." Dalmau destaca que "tots aquests procediments són inèdits, no coneixem precedents d'aquest tipus d'obra a altres llocs de Catalunya. Un balanç historiogràfic a fons com el que hem fet aquí, no existeix a cap altra ciutat."
És en tot cas una "Igualada que ja no hi és. El gran interès d'aquest llibre és que ens transporta a una realitat històrica i social d'una Igualada que era la Igualada dels nostres besavis, era la Igualada dels nostres avis o dels nostres pares, però que a nosaltres mateixos ja no ens resulta tan identificable."