//Plugins sense CDN ?>
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, admetia la setmana passada la inquietud que hi ha per convertir l'Eix Diagonal en una carretera més segura. Ara mateix, s'ha completat la fase d'al·legacions.
L'esperat desdoblament (d'Igualada a Capellades) i millora de la C-15 es començarà l'any vinent. Encara que les primeres previsions eren que els treballs s'encetessin durant aquest exercici, la setmana passada Calvet va fixar pel 2020 l'inici de les obres en una de les carreteres amb una sinistralitat més elevada de la comarca. El conseller parla "d'una evolució de la C-15 i la C-37", la seva continuació fins a Manresa, "per ser més còmoda i segura. El temps de trajecte no variarà, però hi haurà trams de desdoblament total".
Una vegada enllestit el projecte executiu, ara mateix hi ha l'estudi de les al·legacions que s'han presentat, segons e conseller. Les esmenes pertinents es faran els propers mesos "i el 2020 podran començar els treballs". La idea de la conselleria ha estat el format d'autovia d'Igualada a Capellades i la resta del trajecte fins a Vilafranca amb un 2+1, solució anunciada pel conseller Rull fa dos anys. El 2+1 suposa un carril que es va alternant en un i altre sentit, però sempre amb una mitjana que separa les dues direccions.
Aquest 2019 no s'ha hagut de lamentar cap accident mortal encara a la C-15 ni a la C-37, però els dos anys anteriors s'havien convertit en un autèntic punt negre. Un accident mortal va costar la vida a tres persones el maig del 2018 al seu pas per Capellades. Dos mesos després, la Generalitat anunciava que es desdoblaria la carretera entre la capital anoienca i aquest municipi. Fins llavors, el projecte de reforma només contemplava el 2+1 en carrils.