TORNAR

Protecció Civil demana màxima prudència per la previsió de pluges intenses divendres i dissabte a diverses comarques, entre elles l'Anoia

societat
Divendres, 11 juliol 2025. 13:42. Redacció AnoiaDiari.

ACN

Protecció Civil ha demanat extremar la prudència davant la previsió de pluges intenses en diverses comarques aquest divendres i dissabte. Així, ha actualitzat aquest migdia l'alerta del Pla especial d'emergències per inundacions INUNCAT. L'episodi s'iniciarà aquest divendres a la tarda a la zona del Pirineu i Prepirineu i es desplaçarà cap al litoral central i nord, on sortirà a mar ja desgastat. La previsió és que les pluges afectin fins a un 30% del territori avisat, on es poden superar els 20 litres per metre quadrat en mitja hora. La situació serà més complicada dissabte, quan el a l'Anoia, com en altres comarques, el llindar serà de 40 l/m2 en 30 minuts i afectarà pràcticament tot el territori.

Dissabte, l'episodi començarà des de primera hora entrant per Ponent i Terres de l'Ebre i creuant a la baixa en direcció d'oest a est. En la franja central del dia hi hauria una línia de convergència a la Catalunya Central en el límit amb Ponent, que es desplaçaria cap a comarques de Girona fins al mar durant la tarda.

Els dos dies els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra i de ratxes fortes de vent.

Davant d'aquestes previsions, Protecció Civil ha demanat extremar la prudència en les activitats a l'aire lliure i en la mobilitat, especialment per carretera i en zones inundables. Ha demanat no travessar rius, rieres ni barrancs.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.