TORNAR

El punt igualadí, protagonista del 15è aniversari del REC.0

El Rec.0 tindrà lloc del 6 al 9 de novembre a Igualada

societat
Divendres, 25 octubre 2024. 03:00. Anoiadiari.
D'un cop d'ull

Les conegudes marques igualadines Sita Murt, Aldomartins, David Valls i Boxley són algunes de les ambaixadores del punt igualadí al festival. Thinking Mu, Two Thirds i Mus&Bombon són només algunes de les firmes de fora d’Igualada que aposten pel punt igualadí en les seves col·leccions.

Igualada es prepara per viure una nova edició del REC.0, el festival de moda, cultura i gastronomia que, del 6 al 9 de novembre, tornarà a omplir el barri del Rec amb pop up stores i activitats per a tots els públics. Aquest any és especial, ja que el REC.0 celebra el seu quinzè aniversari, consolidant-se com un esdeveniment de referència en el món de la moda. Des dels seus inicis l'any 2009, el festival ha crescut fins a comptar amb més de 100 marques de prestigi nacional i internacional, oferint una plataforma única per a les propostes emergents i noves tendències.

El punt igualadí tindrà un paper destacat en aquesta edició, amb una vintena de marques que confien en aquest teixit local de gran qualitat per confeccionar les seves col·leccions. Thinking Mu, Two Thirds, Mus&Bombon, Guitare, Kaotiko, Sublim, Poems, Iaios, Mi&Co, i Miriam Ponsa són algunes de les marques que, amb el punt igualadí com a base, presentaran les seves propostes. A més, no hi faltaran les empreses igualadines Sita Murt, Punto Blanco, Buff, David Valls, Micu Micu, Aldomartins, Boxley i Jordi Rafart, referents en el sector tèxtil i exemples del dinamisme i la creativitat que caracteritzen la ciutat.

Un festival que mira al futur: moda sostenible i espai per a les novetats

Enguany, el REC.0 es reinventa una vegada més, amb 61 espais industrials transformats en botigues efímeres que acolliran marques de moda internacional, nacional i emergent, així com dissenyadors de quilòmetre zero. Es podran trobar grans marques com Levi’s, Munich, Adidas, Nike, Vialis, Crocs o Volcom, però també noves propostes que aposten per la sostenibilitat, com  les marques sostenibles Two Thirds i Hemper, Vegtus, amb calçat fet de cactus, Muris Brand, amb sabates infantils orgàniques i veganes, els bolsos km0 Babau, totes elles i d’altres s’estrenen al Rec.0.

Un dels espais destacats serà el Rec Imperdible, situat a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell, on es promourà la moda sostenible i la reutilització del residu tèxtil. Hi haurà venda de marques de moda sostenible, un mercat d'intercanvi de roba, tallers d’upcycling, i un espai per aprendre a reparar peces velles, amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya Com a novetat, s'hi instal·larà la primera pop up store del Rec.0 de roba de segona mà: Rec2aMà, una plataforma que ven a particulars la roba que ja no utilitza per donar-hi una nova vida.

Espais per a tothom

El Museu de la Pell també oferirà l’Espai Vera, una zona de descans amb wifi lliure, espai de cafè i punt de càrrega per a mòbils. També s’hi instal·larà l’espai Ringana, dedicat a la cosmètica vegana.

Amb el punt igualadí com a eix central i una oferta variada que uneix moda, sostenibilitat i cultura, el REC.0 torna a demostrar que és molt més que un festival: és una cita imprescindible que reflecteix l’esperit innovador i creatiu d’Igualada.

Gastronomia i cultura amb presència anoienca

Enguany el festival comptarà amb 40 punts de restauració repartits per tot el circuit amb foodtrucks pop-up restaurants. En aquesta edició s’hi podran degustar noves propostes culinàries com la del nou restaurant igualadí L’Atelier Gastrobar, entre l’àmplia varietat d’oferta gastronòmica de qualitat i de proximitat. També la proposta igualadina d’Erika Nails & Coffee House amb una proposta exquisida de cafè, croissants i plantxats i el food truck  de La Pallaresa. A més de l’oferta culinària, el Rec.0 també comptarà amb l’espai Pla de Morei, el petit i prestigiós celler de vi ecològic de Capellades. Les dues barres de begudes del circuit seguiran sent Estrella Damm, a més també s’hi trobarà el food truck de Fever-Tree i als food trucks i pop-up restaurants del circuit s’hi podrà trobar com a novetat Mà de Sant, el nou refresc tranquil d’infusió de farigola i menta.

Pel que fa a la programació cultural que està formada per una trentena d’activitats gratuïtes, comptarà amb concerts d’artistes i músics locals i de la comarca com Pribiz, la sessió de DJ White Perill Live, el músic Alfons Mula, el concert d’Edu Bisbal i els DJs Toni Font B2B Martius BC, DJ Brown, Knob Rite i les projeccions en directe del VJ Àlex, entre d’altres.

Un festival amb segell local

La gran majoria del proveïdors del Rec.0 són empreses locals o del territori. El soci tecnològic de la mà de l’empresa de telefonia mòbil Vera que desplega la seva pròpia xarxa de fibra òptica per tot el circuit del Rec.0. També es compta amb els serveis d’Àuria Grup, responsables de tota la neteja de les zones gastronòmiques, també amb l’empresa PSM L’art del jardí amb  l’arranjament de patis i jardins i enjardinament del circuit del Rec.0; i amb Servi-Foc Anoia que proporciona tots els extintors del festival. O Transports Masats, responsable del busos llançadora que transporten els visitants de la zona de pàrquing gratuït a la zona universitat i fins el Rec.0, facilitant la mobilitat de la ciutat i un servei ràpid per arribar al Festival. 

Rec.0 també rep el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, 080 Barcelona Fashion, Agència de Residus de Catalunya, Botiga Amiga, i amb el suport de Museu de la Pell d’Igualada, Àuria Grup, TC Group com a col·laborador tecnològic de retail, Abacus, Piqué Assegurances, Pintures Godoy, Igualada Leather Cluster, Curtits Badia, Fàbregas, Somiatruites i Comercial Godó. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.